Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
03 August 2025, 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix  (gelezen 7876 keer)

TEE-RAM

  • Offline Offline
  • Berichten: 227
Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Gepost op: 13 April 2015, 16:35:10 »
Vandaag gehoord bij een nieuwsuitzending van de NPO om half twee op de radio. Franse autoriteiten gaan de wielrenners vervolgen die gisteren een gesloten overweg overstaken vlak voordat de TGV passeerde. De foto in de krant toont een (volgens mij) enkelsporige spoorlijn zonder bovenleiding. Dus ..... een TGV op een enkelsporige baantje zonder bovenleiding kan best.  ;D ;D ;D
Wim

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #1 Gepost op: 13 April 2015, 16:44:18 »
Dan klopt de foto niet.
Gister met angst en beven het hele incident gezien, tijdens Parijs-Roubaix.
Tientallen professionele wielrenners die de dalende overwegbomen negeerden en zich een weg baanden naar de overkant.
De Franse kampioen kwam nog in botsing met de boom aan de overkant. De sukkel.
Er kwam inderdaad een TGV langs.
Het geluk was met de dommen: geen persoonlijke ongelukken.
De koers werd geneutraliseerd, dus de overtreders schoten er niks mee op.
Enkel de kopgroep zag kans de voorsprong uit te bouwen met 30 seconden, maar werd later alsnog ingehaald door het peloton.

Wel een leuk thema voor op de modelbaan ;D
groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Zaandam-Zuid

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #2 Gepost op: 13 April 2015, 16:47:11 »
De beelden staan op nos.nl. Gek trouwens dat er niemand uit de koers genomen is. Voor zo ver ik weet is dat de officiële strafmaat. Het waren er zeker te veel...

Groeten,
Peter

Gjvanwezel

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #3 Gepost op: 13 April 2015, 16:59:07 »
Moet je echt even op NOS kijken :http://nos.nl/artikel/2029984-franse-spoorwegen-schrikken-van-parijs-roubaix.html

staat onderaan ook een oud filmpje met dat ze een stoomtrein hinderen echt te gek voor wooordén en iedereen help mee met de fietsen over de bomen
« Laatst bewerkt op: 13 April 2015, 17:00:48 door Gjvanwezel »

TEE-RAM

  • Offline Offline
  • Berichten: 227
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #4 Gepost op: 13 April 2015, 17:19:30 »
Filmpje bekeken. Wist niet dat de lijn waar de TGV over rijdt gelijkvloerse kruisingen met overig verkeer heeft. Maar ook gezien dat de TGV (gezien de snelheid op dat filmpje) als boemeltje ingezet kan worden. ;D ;D ;D
Wim

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1027
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #5 Gepost op: 13 April 2015, 17:24:56 »
De TGV-lijn heeft idd alleen ongelijkvloerse kruisingen, maar er zullen ook trajecten zijn waar de TGV over conventioneel spoor rijdt. En daar heb je gelijkvloerse kruisingen.

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #6 Gepost op: 13 April 2015, 17:30:17 »
In oa Bretagne boemelt de TGV ook vrolijk over gelijkvloerse kruisingen.
Net zo achterlijk als in Nederland de "Intercity" die ook in Olst en Wijhe stopt, tussen de Intercity stations Deventer en Zwolle.
Daarbij verwordt de Intercity dus tot stoptrein.
Maar dat mogen weook al niet meer zeggen.
Zo'n ding moet je tegenwoordig "Sprinter" noemen, dat klinkt positiever, volgens NS.

En inderdaad, de rij sprinters die de afgelopen jaren positief testte na Olympische en andere Spelen is eindeloos.
Net als positief geteste wielrenners trouwens.

En daarmee is dit beginnersovaaltje weer rond ;D
hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #7 Gepost op: 13 April 2015, 19:29:10 »
Officieel zouden ze uit koers gehaald moeten worden, maar de passage van die spoorweg overgang was gepland NA de TGV. Ze waren al 10 minuten later gestart om binnen het tijdschema te blijven. Dus de fout ligt bij de organisatie, dus vandaar geen diskwalificatie.

Maar het is totaal onverantwoord. Zeker 4 stuks knalt tegen de slagbomen, sommige zelfs tegen beide.

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #8 Gepost op: 13 April 2015, 19:37:59 »
Voor een ''boemel''had die TGV nog een beste vaart!  :o Overleven doe je hem in ieder geval niet.


André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #9 Gepost op: 13 April 2015, 22:32:56 »
Het incident vond plaats op strook 17 (Chemin de St-Amand a Wallers). De spoorlijn is de lijn Douai-Valenciennes. Treinen Parijs Noord-Arras-Douai-Valenciennes takken vlak voor Arras af van de LGV Nord en rijden dan over conventioneel spoor door naar Valenciennces. Dit is vrij normaal in Frankrijk. Zo hebben ook steden die niet direct aan een LGV liggen een snellere en directe verbinding (met Parijs). De LGV's hebben geen gelijkvloerse kruisingen, maar het conventionele spoor uiteraard wel. Door de sterke (rug)wind gisteren reden de renners sneller dan gepland door de koersdirectie. Uiteindelijk was de gemiddelde snelheid van de winnaar (Degenkolb) 44km/u, dat is de 2km/u sneller dan de snelste doorkomsttijden in het draaiboek.

Ik neem aan dat de treinenloop wordt aangepast aan de koers, want er zitten vrij veel gelijkvloerse kruisingen in het parcours. Ik denk dat de TGV zondag zo was in/omgelegd dat hij vlak voor de snelst beoogde doorkomst van de renners zou passeren, maar door het snelle koersverloop door de sterke rugwind waren de renners er dus eerder dan gepland.

Ik heb gespannen zitten kijken toen ik zag dat de slagbomen omlaag kwamen vlak nadat de eerste renners uit het peleton over de overweg waren. Volgens de UCI reglementen zouden renners die een gesloten overweg passeren uit koers gezet moeten worden.

@ivanzon: dat het de schuld van de directie is, dat is natuurlijk onzin. De renners moeten ook gewoon zelf nadenken. De koersdirectie kan er ook niet zoveel aan doen dat het zo hard waaide. Of heb je een weerbeinvloeder? Dan hou ik me aangeraden. ;)
« Laatst bewerkt op: 13 April 2015, 22:35:15 door Martijnstein »

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #10 Gepost op: 14 April 2015, 08:36:03 »
Prof wielrenners denken maar aan 1 ding: Iedereen inhalen die voor je rijdt.
Ze blijven ook doorfietsen met zware interne bloedingen en botbreuken (zoals bijvoorbeeld Wout Poels), dus ik vraag me af in hoeverre ze tijdens een wedstrijd nog in staat zijn om risico's in te schatten.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #11 Gepost op: 14 April 2015, 08:56:46 »
Moet je echt even op NOS kijken :http://nos.nl/artikel/2029984-franse-spoorwegen-schrikken-van-parijs-roubaix.html

staat onderaan ook een oud filmpje met dat ze een stoomtrein hinderen echt te gek voor wooordén en iedereen help mee met de fietsen over de bomen


Bizar!!!   :o

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #12 Gepost op: 14 April 2015, 12:04:26 »
Iemand van de fietsende debielen, die zich een voorstelling maakte over hoe de machinist zich zou voelen? Die zit immers op die bok en kan niets (behalve de ruitenwisser aanzetten)
Dat aspect lijken velen nog al eens uit het oog te verliezen...

Frans (die inderdaad iets tegen megalomane en onoplettende hardfietsers-in-debiele-pakjes heeft)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1419
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #13 Gepost op: 16 April 2015, 10:11:14 »
En dan lees je bij Sporza de tekst van één van die waaghalzen. Björn Leukemans zegt: Was niet levensgevaarlijk. Denk je ook eens in onze plaats in. Wij weten niet of de jury de koers neutraliseert.
Maar blijkbaar moet er eerst weer eens iets gebeuren voor ook koersdirecties wakker worden. Dit moet toch simpel op te lossen zijn. Wordt het peloton door signalen doorsneden neutraliseert de jury de koers.

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #14 Gepost op: 16 April 2015, 13:56:09 »
Doen die renners toch zelf.
Maken jullie je druk over. Beetje
sensatie is toch mooi.