Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
03 August 2025, 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix  (gelezen 7882 keer)

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #15 Gepost op: 16 April 2015, 14:00:14 »
Heb het filmpje nog effe bekeken.
Niks aan de hand.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #16 Gepost op: 16 April 2015, 14:00:45 »
Als machinist zijnde maak ik mij hier behoorlijk druk over...

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #17 Gepost op: 16 April 2015, 14:32:41 »
Daar ben ik het roerend mee eens, wielrenners staan al in een kwaad daglicht bij de overige weggebruikers en laat
het even voor de trein langs sjeezen nou ook eens één van die dingen zijn waar mij de bloeddruk spontaan van omhoog schiet.

Ben blij dat de SNCF er net zo over denkt, vervolgen die handel en een voorbeeld stellen.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #18 Gepost op: 16 April 2015, 14:53:46 »
Heb het filmpje nog effe bekeken.
Niks aan de hand.

Dan vraag ik me af of jij hetzelfde filmpje hebt gezien als ik.
Ik ben zeker een wielerliefhebber, maar dit was echt onverantwoord wat ze deden. En dan klagen ze wel eens dat een parcours te gevaarlijk is, maar hier nemen ze toch echt zelf de beslissing om door te gaan. En als er dan net daar 1 onderuit gaat en ze liggen er allemaal op elkaar is de ramp niet te overzien. Allemaal uit koers, dan maar een uitslag van 4 man. Maar dit mag nooit goedgekeurd worden, zelfs niet door de vingers worden gezien.

Roelco

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6323
  • ***
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #19 Gepost op: 16 April 2015, 15:50:27 »
Citaat
Wel een leuk thema voor op de modelbaan
  ??? elke ronde nieuwe preisers op de overgang zetten?  ;D
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26675
    • Pagina van klaas
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #20 Gepost op: 16 April 2015, 16:44:33 »
Heb het filmpje nog effe bekeken.
Niks aan de hand.
Er was maar één ding aan de hand, nl. een verkeersovertreding. Voor zo'n koers wordt de hele route verkeersvrij gemaakt, en dat vind ik ook logisch. Maar een gesloten overweg is zelfs voor renners in een wedstrijd een opdracht tot stoppen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #21 Gepost op: 16 April 2015, 16:47:27 »
Dit had ook in overleg met de SNCF geregeld kunnen worden.
Door eventueel de trein op het passagetijdstip te schrappen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #22 Gepost op: 16 April 2015, 16:49:48 »
...
Ik neem aan dat de treinenloop wordt aangepast aan de koers, want er zitten vrij veel gelijkvloerse kruisingen in het parcours. Ik denk dat de TGV zondag zo was in/omgelegd dat hij vlak voor de snelst beoogde doorkomst van de renners zou passeren, maar door het snelle koersverloop door de sterke rugwind waren de renners er dus eerder dan gepland.
...

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1149
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #23 Gepost op: 16 April 2015, 16:50:39 »
denk ik toch niet Jos....

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #24 Gepost op: 16 April 2015, 16:53:29 »
Zou je denken Bas?
In de wlelrennerij is veel mogelijk, zelfs complete dorpskernen van de buitenwereld afsluiten is mogelijk.
Denk maar eens aan aanstaande zaterdag de Amstel Gold Toertocht.
Daar kunnen op zn minst 16 kleine kernen tussen 10:00 uur en 17:00 uur niet bereikt worden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #25 Gepost op: 16 April 2015, 16:57:35 »
In Belgie in ieder geval wel:
Sporza
Er is dus wel het een en ander te bespreken. Wielerkoersen worden hoe dan ook gereden, maar noch de wielrenners zitten te wachten op dit soort vertragingen en spoorwegmaatschappijen zitten ook niet te wachten op zulke imago schade. En op aanrijdingen zit helemaal niemand te wachten. Beter voorkomen dat een trein en een peleton op hetzelfde moment over dezelfde overgang willen dus...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #26 Gepost op: 16 April 2015, 17:00:01 »
Awel ja, in België is den koers heilig zenne.  ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #27 Gepost op: 16 April 2015, 17:02:46 »
En terecht. :P

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 712
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #28 Gepost op: 16 April 2015, 20:19:26 »
Van doping ga je rare dingen doen  :P
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1041
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #29 Gepost op: 16 April 2015, 20:29:57 »
Ze moesten die sport *kuch* gewoon afschaffen, een beetje misbruik te maken van de wegen waar we met z'n allen belasting voor betalen. En dan heb ik het nog niet eens over die malloten die er zo nodig aan mee moeten doen om weer een dagje buiten het gesticht te kunnen vertoeven.
Beter kan ik het filmpje echt niet in mijn eigen woorden kort omschrijven (zonder onmenselijk te worden).
« Laatst bewerkt op: 16 April 2015, 21:18:34 door Bert van Gelder »
Groet, Ronald.