Eerder berichtgevingen spraken van een klein lek wat middels bevriezing gedicht was. Dus van daar de opmerking over het lek zijn van de wagon.
Vast gelopen wissel misschien ?
Volgens dit bericht is de stoptrein door rood gereden - Is naar mijn idee ook wel de meest voor de hand liggende verklaring
Inmiddels hoor ik uit de wandelgangen van de Veiligheidsmaffia berichten komen dat voortaan bij goederentreinen de eerste en laatste 3 wagens GEEN wagens met gevaarlijke stoffen meer mogen zijn......zucht
Door rood rijden zou e-e-n verklaring kunnen zijn. Maar ik denk dat er ook nog een andere mogelijkheid is, die hoor je niet in de media.De trein van Tilburg naar Tilburg Universiteit gaat kort na Tilburg links de goederensporen op. Ik weet niet of die sporen volledig zijn beveiligd, of dat er sprake is van een lager beveiligingsniveau. In dat geval zou het seinbeeld voor de machinist geel-knipper zijn. Verder rijden naar een bezet spoor (spoor 4, het spoor waar de goederentrein stond) geeft dan hetzelfde seinbeeld als doorrijden naar spoor 3 (de gewenste route voor de stoptrein). Als het wissel door de treindienstleiding niet goed zou zijn gelegd, maar wel een route zou zijn ingesteld voor de stoptrein, dan zou het voor de machinist aan het sein niet zichtbaar zijn naar welk spoor hij zou gaan. Naar bezet spoor (spoor 4) of naar vrij spoor (spoor 3). De goederentrein stond zo kort achter het wissel, dat na het opmerken van een verkeerde wisselstand deze niet meer zou kunnen stoppen, met het bekende resultaat.Misschien weet onze Tilbugse poster meer van de beveiliging ter plekke?