Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Quinzeedied
Vandaag
om 23:17:56
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:17:25
Omnummeren Piko 2901 (BR 186)
door
Traxx
Vandaag
om 23:15:21
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:14:52
Sfeer op je modelbaan
door
sneek
Vandaag
om 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal?
door
Longtall203
Vandaag
om 22:11:33
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 22:05:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren
door
Mar-Cas
Vandaag
om 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Rick
Vandaag
om 20:57:31
Een nieuw begin
door
bask185
Vandaag
om 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
markuspetter
Vandaag
om 18:58:24
Br 38 Piko Superen.
door
Vroeger
Vandaag
om 18:46:10
Lima IRM pimpen
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 18:45:25
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
Vandaag
om 18:20:20
betreft de YD7001
door
Ben
Vandaag
om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Frank 123
Vandaag
om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder
door
bellejt
Vandaag
om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 17:20:07
S88n bus splitsen
door
Eric v C
Vandaag
om 17:16:19
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 16:43:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm
door
Albert de Heer
Vandaag
om 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Gert Arkema
Vandaag
om 15:01:14
20 jaar BNLS
door
MOVisser
Vandaag
om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:34:32
Piko 2025
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:17:14
Roco Plan T
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:03:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370 (gelezen 18412 keer)
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #15 Gepost op:
08 September 2015, 22:09:07 »
Vandaag de kopwandjes erop gezet, tevens één wand van het buikje weer losgehaald, ik vond deze niet lekker zitten.
Dakje gebogen en uitkijk ingepast.
De uitstekende randen van het dak boven de schuifdeuren moeten nog haaks naar beneden en daarop klinknagelsimitaties doorgedrukt worden.
De zwarte kier onder bij het buikje is geen kier maar soldeervuil, ik ga de boel even door een sopje halen.
Overmorgen weer verder maar voor ik het dak en de uitkijk vastzet lees ik de beschrijving nog eens rustig door.
In het boek "De Erfenis" is trouwens op de kopse kant geen trap meer te zien, volgens mij is er wel een soort van trede boven de buffers te zien. Klopt dat?
Aangezien ik die foto als lijdraad neem voor een late versie zit ik over deze aanpassing na te denken.
Stephan.
Gelogd
Adieu
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #16 Gepost op:
08 September 2015, 22:26:10 »
mooie bouwsels, en wat een leuk kitje Gert!
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #17 Gepost op:
08 September 2015, 22:49:32 »
Ik zit trouwens te denken dat het handiger was geweest als ik eerst de schuifdeuren erin had gezet, nu kunnen de kopse wanden weer loslaten bij het vastsolderen van die deuren.
Gelogd
Adieu
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #18 Gepost op:
09 September 2015, 14:28:00 »
koelen met natte watten!
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4212
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #19 Gepost op:
09 September 2015, 15:07:54 »
Valt wel mee Stephan, als je de randen op de wanden voorvertint en de achterzijden van de deuren ook en je legt de zaak goed vlak neer, dan zit het zó vast. Maar natte watten in de hoek duwen is wel een goede tip en zekerheid dat een en ander niet losspringt. Overigens (ervaring), de deurstoppers kun je beter nu al plaatsen, want als dak en bodem eraan zitten kom je daar nauwelijks meer bij.
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #20 Gepost op:
12 September 2015, 12:48:37 »
Citaat Karst; "Daarna op de MK manier de vouwribbels uit het dak geschuurd."
Kan iemand mij vertellen wat is dat voor manier is? Ik weet dat ik daarover op de MK website wel eens wat gelezen heb maar kan het nergens meer terugvinden.
Groet, Stephan.
Gelogd
Adieu
ronald1956
OHMB Team Mitropa
Offline
Berichten: 1677
Tram&Trein NL- H0
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #21 Gepost op:
12 September 2015, 13:07:18 »
Als je het dak op de juiste manier gerold heb , zie je aan de gladde kant zeer waarschijnlijk knikjes veroorzaakt door de groeven aan de andere kant .
Deze kan je met fijn schuurpapier weer weg schuren .
Gewoon met de bolling mee glad schuren en je ziet er later niets meer van .
Gelogd
Met vriendelijke groet , Ronald -
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37208.0.html
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #22 Gepost op:
15 September 2015, 00:06:22 »
Schuren is werken, maar als het moet dan moet het.
Ben weer een paar keer er mee aan de gang geweest en dit is hoe het nu is±
Ik heb de afbeelding in het boek De Erfenis als voorbeeld genomen en zodoende wijk ik wat van de kit en de bouwvoorbeelden die bij de kit zitten af, de handrails op de schuifdeuren hebben bij mij maar 2 bevestigingen en ze zijn wat korter.
Verder zit er geen trapje op en in plaats van de trap ook geen 3 beugeltjes die aan de andere kant wel zitten.
Het is gewoon een kale wand.
De sluitseinijzers zijn onmogelijk in een vierkantje te buigen dus heb ik er maar een paar gietexemplaren opgezet die ik nog heb liggen, volgens mij heeft Karst dat ook gedaan als ik het goed zie.
Binnenkort verder met het dakje op de uitbouw, alles fatsoeneren en hier en daar wat bijbuigen, rechtzetten en oppoetsen.
En dan het onderstel.
Stephan.
«
Laatst bewerkt op: 15 September 2015, 00:08:30 door prutser
»
Gelogd
Adieu
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #23 Gepost op:
15 September 2015, 00:33:54 »
Ziet er netjes uit hoor. En hoe meer verschillen en afwijkingen hoe leuker.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #24 Gepost op:
21 September 2015, 23:06:05 »
Tadaaaaa!
Even een proefritje voor ik er verder mee ga:
.
(Bovenaan de pagina is een foto weg maar ik kan hem niet meer terugplaatsen want de post is al geblokt)
Stephan.
Gelogd
Adieu
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4212
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #25 Gepost op:
22 September 2015, 08:49:01 »
TOP!
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
DV modelspoor
Offline
Berichten: 845
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #26 Gepost op:
22 September 2015, 23:02:49 »
Damm , je hebt mij ingehaald
Ik moet er ook maar weer snel mee verder
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #27 Gepost op:
23 September 2015, 16:18:22 »
Gaat goed hè.
Ik had gehoopt hem afgelopen weekend op het spuiten na af te krijgen maar de storingsdienst gooide roet in het eten.
De verf moet dan nog even wachten want ik heb nóg een stuk messing liggen wat gebogen moet worden, kunnen ze gezellig samen gespoten worden.
Stephan.
Gelogd
Adieu
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #28 Gepost op:
01 October 2015, 23:50:27 »
Waar waren we.
Ik heb dus een ander 3-assig rijtuigje dan de geadviseerde en deze is aan de voor en achterkant wat te lang dus daar moesten 2 plankenrijen weggezaagd worden, het kon nog net. De Nem schacht zal nu wel te ver naar voren steken maar dat kort ik later wel in.
Dan de treeplanken.
Ik heb ze in de bankschroef in elkaar gefreubeld en las later in de beschrijving dat de grondplaat met gleufjes als een soort van mal gebruikt kan worden. Kan ook natuurlijk.
Wel een gepiel.
Dan moeten de treeplanken aan het onderstel op de goede hoogte.
De beschrijving spreekt van de knikjes op de onderkant van de stelbalk. Maar dan zit de bovenste treeplank onder de stelbalk en ik zie op de foto in De Erfenis en hier:
Foto uit Floris Dilz foto-emmer.
Dat de bovenste treeplank gelijk ligt met de onderkant van de stelbalk, dus dat maar aangehouden.
Ook is op de foto in het boek de bovenste plank korter dus daar wat afgeknipt en wat schetste mijn verbazing; ook op deze tekening zijn ze korter.
Stephan.
Gelogd
Adieu
prutser
Offline
Berichten: 6706
Spaar ze allemaal.
Re: 3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370
«
Reactie #29 Gepost op:
02 October 2015, 00:01:05 »
Zo daar gaat tie weer.
Plastik onderstelletje na het hier en daar wat vastzetten eronderuit en de boel afsolderen.
Onderstel op een paar plekken vastgesoldeerd in de onderkant van de bak, Oh en eerst nog de gaten die ik nodig heb in het dak doorboren anders kan je er later zo slecht bij.
De buffers met plaatjes en het vierkante in het midden voor de trekhaak eraan.
Moeten alleen de beugeltjes nog onder de buffers maar omdat aan één kant de gaten voor de buffers niet helemaal klopten en bijgevijld moesten worden moet ik daar ook de gaatjes nog opnieuw plaatsen en boren.
Tot zover dan:
Stephan.
Gelogd
Adieu
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
3-assige Bagagewagen NS D 3056-3208, voorheen SS D-II 141, 218-288, 290-370