Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Wim Romijn
Vandaag
om 20:38:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Daan!
Vandaag
om 20:29:14
US diorama in H0
door
Joz
Vandaag
om 20:15:03
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Mispoes
Vandaag
om 20:03:43
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Silvolde
Vandaag
om 19:43:08
NS Mat 35 Maple Leaf
door
Railpassie
Vandaag
om 19:41:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 19:34:33
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Herb73
Vandaag
om 19:30:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 18:51:42
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 18:44:25
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten?
door
Tom Z.
Vandaag
om 17:44:08
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Met een sik
Vandaag
om 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor
door
MichielB
Vandaag
om 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Peter Kleton
Vandaag
om 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd
door
henkoia
Vandaag
om 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea
door
Huup
Vandaag
om 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:13:54
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:03:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Dave.......
Vandaag
om 14:31:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 14:15:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:23:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 13:04:29
Mijn geweatherde modellen
door
Frank103
Vandaag
om 12:39:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:38:09
Rondom Charlois
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:32:40
soundprobleem piko 2000 decoder
door
Coen Burki
Vandaag
om 11:46:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:27:50
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 11:23:25
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Gerard
Vandaag
om 11:10:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
De bouw van een PCC Car 1003-1024
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van een PCC Car 1003-1024 (gelezen 12136 keer)
Erik01
Offline
Berichten: 88
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #15 Gepost op:
25 January 2015, 13:38:18 »
Hallo Paul,
Leuk dat je hier een draadje hebt geopend.
Was in rijswijk onder de indruk van je kunsten en je enthausiasme.
Groet,
Erik
Gelogd
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #16 Gepost op:
25 January 2015, 14:04:31 »
Bedankt Erik.
@andere Paul,ja Trammelant in het Openlucht museum.
Ik heb er zin in.
Groet,
Paul.
Gelogd
D_Loc
Offline
Berichten: 304
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #17 Gepost op:
25 January 2015, 16:39:54 »
Ik heb gisteren een video van de Hellevoetse Tramweg Maatschappij geüpload:
https://www.youtube.com/watch?v=Ox8oXGp_GrU
Mvg,
Dirk
Gelogd
Dirk
skiptram
Offline
Berichten: 482
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #18 Gepost op:
25 January 2015, 18:17:09 »
Paul:
"Stad en streek vervoer"is in het Openluchtmuseum (20-21 juni)
en waarschijnlijk een "Trammeland 2015"op zondag 15 nov. 2015
Dus twee verschillende evenementen.
Gr. andere Paul
Gelogd
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook:
https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p
Waelsteder
In the groove.....
Offline
Berichten: 522
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #19 Gepost op:
25 January 2015, 20:05:36 »
Ha die Paul (Roos, om verwarring met die andere Paul te voorkomen...),
Een beetje laat, maar waar ik momenteel zit hebben ze al wel wifi, maar de lijn moet eens met spoed met ATF ingesmeerd worden...
Geweldig dat je je ook hier bij de 'tramclub' hebt aangesloten !!
En leuk dat je aan een HTM serie 1000 begonnen bent.
***Plaagmodus aan***
Alweer een Haagse tram? Je had er toch al een paar?
Nooit eens aan gedacht om een mooi tramwagentje uit een sympathiek provinciestadje na te bouwen??
*** Plaagmodus uit***
Zorg je er wel voor dat-ie in de 2e helft van juni af is ?
Groeten, Rob.
Gelogd
Rob Boeser is oktober 2019 overleden
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #20 Gepost op:
25 January 2015, 20:33:37 »
Bedankt Dirk,
Mooi filmpje,mooi scherp.
Ik heb al een paar keer gekeken.
Andere Paul:Dat wist ik niet.
Wordt een druk jaartje zo.
Waar wil je het gaan houden?
Rob:Leuk je hier ook te zien.En ja,ik had al een paar Haagse trams maar ik kan het niet laten.
Er zijn wel plannen om in de toekomst ander materieel te gaan bouwen.
De achterkant zit erop.
Eerst heb ik de zijwanden achteraan ingekort.
Daarna de achterkant licht gebogen en geknikt.
In tegenstelling tot de 1001-1002 hadden de 1003-1024 een wat rechtere achterkant.
Niek:ik heb je verslag van de 1001 gelezen.
De achterkant van de 1001 heeft idd de achterlichten niet op de goede plek zitten.
Ik zag dat dit ook het geval was bij deze etsplaat dus heb ik de aantekening van de achterlichten weggehaald.
Ik boor op de goede plek dan gaten waar de achterlichten inkomen
Bedankt voor de tip.
Groeten,
Paul.
Gelogd
Sven
Offline
Berichten: 8372
Eton Wick, UK
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #21 Gepost op:
25 January 2015, 21:36:36 »
Ben wel heel benieuwd hoe je op een in elkaar gezette, redelijk buigzame kap, de gaatjes voor de achterlichten op de goede plek en op gelijke hoogte gaat krijgen. Het lijkt me wel moeilijk om kracht te zetten en zorgen dat je niet uitschiet of het net een paar tienden van een millimeter op de verkeerde plek hebt zitten.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #22 Gepost op:
25 January 2015, 22:15:33 »
Hoi Sven,
Dat gaat goed komen.
Ik heb een dremel stylus aangeschaft een aantal jaar geleden.
Die ligt heel goed in de hand,ik kan er vanaf 0,3mm mee boren uit de losse hand en eventueel corrigeren voordat ik helemaal door het materiaal heen ben.
Groet,
Paul.
Gelogd
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #23 Gepost op:
30 January 2015, 21:40:19 »
In deze uitvoering wordt het model gebouwd.
Vlak voor de grote revisie half jaren 70.
Dus al met dakbel en moderne wagennummers maar nog wel met de BBC pantograaf.
Groet,
Paul.
Gelogd
Henk Boshuyzen
Offline
Berichten: 908
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #24 Gepost op:
31 January 2015, 12:50:08 »
Paul,
Ook bij jou zie ik dat het kontje van de 1000 geen "aaibaarheidsfactor" heeft.
De achterzijde staat te recht.
zie maar eens deze foto:
http://www.flickr.com/photos/23003216@N08/6318146998
Niek heeft er bij zijn 1210 ook al wat foto's van gemaakt en het aangepast.
Gelogd
Henk Boshuyzen
(
http://henk-mtsa.blogspot.com/
)
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #25 Gepost op:
01 February 2015, 10:21:59 »
Inderdaad Henk,
De achterkant moet nog wat minder recht worden.
Daar ga ik vandaag eens voor zitten.
Leuk om je hier ook te zien.
Groet.
Paul.
Gelogd
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #26 Gepost op:
01 February 2015, 15:42:02 »
Vanmiddag heb ik de achterzijde licht gebogen.
De stootbumper heb ik er ook op gesoldeerd.
Nu moet ik het dak passend maken.
Dat gaat een hele klus worden want het dak is te lang en te breed.
Omdat het materiaal erg kwetsbaar is heb ik besloten om het dak eerst passend te maken.
Daarna soldeer ik het dak vast en dan ga ik hem handmatig schuren totdat hij mooi in vorm erop zit.
Eerst moeten nog de zij-lijnnummerkastjes verwijderd worden.
Groet,
Paul.
Gelogd
Huup
Offline
Berichten: 9006
May your coffee kick in before reality does.
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #27 Gepost op:
05 April 2015, 12:20:12 »
Die trams werken aanstekelijk
Gelogd
Duin aanZee II
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #28 Gepost op:
08 November 2015, 13:34:55 »
Afgelopen week heb ik ook nog wat werkzaamheden aan deze tram gedaan.
Zoals al gezegd is het BEC-dak wat aan de grote kant.
De donkere vlekken op de achterkant van het dak zijn het resultaat van heel veel schuren en vijlen.
Op deze plekken is er geen witmetaal meer aanwezig.
Enige tijd geleden heb ik het dak vol laten lopen met secondenlijm.
Zo creeer je dus extra materiaal aan de binnenkant van het dak.
En nu weer verder met vijlen en schuren.
Groet,
paul.
Gelogd
Zoedelaar
Offline
Berichten: 586
Den Zoedel; modeltramstad
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #29 Gepost op:
08 November 2015, 17:03:16 »
Om met jouw eigen woorden te spreken...... "Hij wordt steeds mooier
"
Gelogd
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling
* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
De bouw van een PCC Car 1003-1024