Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 18:20:18
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:00:40
RhB H0m, Albulisch
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 17:44:27
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 17:23:54
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:21:35
Wat was jullie allereerste loc?
door
wob
Vandaag
om 17:02:44
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 16:57:23
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ronaldk
Vandaag
om 16:45:57
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:29
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 16:33:10
booster vraag
door
hmmglaser
Vandaag
om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949
door
Vislijn
Vandaag
om 16:12:02
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:06:45
The Summer of 69
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:31:50
't Boemeltje
door
Sam
Vandaag
om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
NS264
Vandaag
om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:14:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
jan47
Vandaag
om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
ES44C4
Vandaag
om 12:20:47
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Jeronimos
Vandaag
om 11:42:25
Update: baan in de tropen
door
Eric v C
Vandaag
om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:30:51
Modelbaan Beltheim.
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk
door
Wouter W
Vandaag
om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:01:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
De bouw van een PCC Car 1003-1024
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van een PCC Car 1003-1024 (gelezen 11897 keer)
Erik01
Offline
Berichten: 87
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #15 Gepost op:
25 January 2015, 13:38:18 »
Hallo Paul,
Leuk dat je hier een draadje hebt geopend.
Was in rijswijk onder de indruk van je kunsten en je enthausiasme.
Groet,
Erik
Gelogd
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #16 Gepost op:
25 January 2015, 14:04:31 »
Bedankt Erik.
@andere Paul,ja Trammelant in het Openlucht museum.
Ik heb er zin in.
Groet,
Paul.
Gelogd
D_Loc
Offline
Berichten: 269
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #17 Gepost op:
25 January 2015, 16:39:54 »
Ik heb gisteren een video van de Hellevoetse Tramweg Maatschappij geüpload:
https://www.youtube.com/watch?v=Ox8oXGp_GrU
Mvg,
Dirk
Gelogd
Dirk
skiptram
Offline
Berichten: 477
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #18 Gepost op:
25 January 2015, 18:17:09 »
Paul:
"Stad en streek vervoer"is in het Openluchtmuseum (20-21 juni)
en waarschijnlijk een "Trammeland 2015"op zondag 15 nov. 2015
Dus twee verschillende evenementen.
Gr. andere Paul
Gelogd
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook:
https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p
Waelsteder
In the groove.....
Offline
Berichten: 523
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #19 Gepost op:
25 January 2015, 20:05:36 »
Ha die Paul (Roos, om verwarring met die andere Paul te voorkomen...),
Een beetje laat, maar waar ik momenteel zit hebben ze al wel wifi, maar de lijn moet eens met spoed met ATF ingesmeerd worden...
Geweldig dat je je ook hier bij de 'tramclub' hebt aangesloten !!
En leuk dat je aan een HTM serie 1000 begonnen bent.
***Plaagmodus aan***
Alweer een Haagse tram? Je had er toch al een paar?
Nooit eens aan gedacht om een mooi tramwagentje uit een sympathiek provinciestadje na te bouwen??
*** Plaagmodus uit***
Zorg je er wel voor dat-ie in de 2e helft van juni af is ?
Groeten, Rob.
Gelogd
Rob Boeser is oktober 2019 overleden
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #20 Gepost op:
25 January 2015, 20:33:37 »
Bedankt Dirk,
Mooi filmpje,mooi scherp.
Ik heb al een paar keer gekeken.
Andere Paul:Dat wist ik niet.
Wordt een druk jaartje zo.
Waar wil je het gaan houden?
Rob:Leuk je hier ook te zien.En ja,ik had al een paar Haagse trams maar ik kan het niet laten.
Er zijn wel plannen om in de toekomst ander materieel te gaan bouwen.
De achterkant zit erop.
Eerst heb ik de zijwanden achteraan ingekort.
Daarna de achterkant licht gebogen en geknikt.
In tegenstelling tot de 1001-1002 hadden de 1003-1024 een wat rechtere achterkant.
Niek:ik heb je verslag van de 1001 gelezen.
De achterkant van de 1001 heeft idd de achterlichten niet op de goede plek zitten.
Ik zag dat dit ook het geval was bij deze etsplaat dus heb ik de aantekening van de achterlichten weggehaald.
Ik boor op de goede plek dan gaten waar de achterlichten inkomen
Bedankt voor de tip.
Groeten,
Paul.
Gelogd
Sven
Offline
Berichten: 8332
Eton Wick, UK
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #21 Gepost op:
25 January 2015, 21:36:36 »
Ben wel heel benieuwd hoe je op een in elkaar gezette, redelijk buigzame kap, de gaatjes voor de achterlichten op de goede plek en op gelijke hoogte gaat krijgen. Het lijkt me wel moeilijk om kracht te zetten en zorgen dat je niet uitschiet of het net een paar tienden van een millimeter op de verkeerde plek hebt zitten.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #22 Gepost op:
25 January 2015, 22:15:33 »
Hoi Sven,
Dat gaat goed komen.
Ik heb een dremel stylus aangeschaft een aantal jaar geleden.
Die ligt heel goed in de hand,ik kan er vanaf 0,3mm mee boren uit de losse hand en eventueel corrigeren voordat ik helemaal door het materiaal heen ben.
Groet,
Paul.
Gelogd
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #23 Gepost op:
30 January 2015, 21:40:19 »
In deze uitvoering wordt het model gebouwd.
Vlak voor de grote revisie half jaren 70.
Dus al met dakbel en moderne wagennummers maar nog wel met de BBC pantograaf.
Groet,
Paul.
Gelogd
Henk Boshuyzen
Offline
Berichten: 911
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #24 Gepost op:
31 January 2015, 12:50:08 »
Paul,
Ook bij jou zie ik dat het kontje van de 1000 geen "aaibaarheidsfactor" heeft.
De achterzijde staat te recht.
zie maar eens deze foto:
http://www.flickr.com/photos/23003216@N08/6318146998
Niek heeft er bij zijn 1210 ook al wat foto's van gemaakt en het aangepast.
Gelogd
Henk Boshuyzen
(
http://henk-mtsa.blogspot.com/
)
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #25 Gepost op:
01 February 2015, 10:21:59 »
Inderdaad Henk,
De achterkant moet nog wat minder recht worden.
Daar ga ik vandaag eens voor zitten.
Leuk om je hier ook te zien.
Groet.
Paul.
Gelogd
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #26 Gepost op:
01 February 2015, 15:42:02 »
Vanmiddag heb ik de achterzijde licht gebogen.
De stootbumper heb ik er ook op gesoldeerd.
Nu moet ik het dak passend maken.
Dat gaat een hele klus worden want het dak is te lang en te breed.
Omdat het materiaal erg kwetsbaar is heb ik besloten om het dak eerst passend te maken.
Daarna soldeer ik het dak vast en dan ga ik hem handmatig schuren totdat hij mooi in vorm erop zit.
Eerst moeten nog de zij-lijnnummerkastjes verwijderd worden.
Groet,
Paul.
Gelogd
Huup
Offline
Berichten: 8533
May your coffee kick in before reality does.
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #27 Gepost op:
05 April 2015, 12:20:12 »
Die trams werken aanstekelijk
Gelogd
Zee. Land.
Paul Roos
Offline
Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #28 Gepost op:
08 November 2015, 13:34:55 »
Afgelopen week heb ik ook nog wat werkzaamheden aan deze tram gedaan.
Zoals al gezegd is het BEC-dak wat aan de grote kant.
De donkere vlekken op de achterkant van het dak zijn het resultaat van heel veel schuren en vijlen.
Op deze plekken is er geen witmetaal meer aanwezig.
Enige tijd geleden heb ik het dak vol laten lopen met secondenlijm.
Zo creeer je dus extra materiaal aan de binnenkant van het dak.
En nu weer verder met vijlen en schuren.
Groet,
paul.
Gelogd
Zoedelaar
Offline
Berichten: 597
Den Zoedel; modeltramstad
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
«
Reactie #29 Gepost op:
08 November 2015, 17:03:16 »
Om met jouw eigen woorden te spreken...... "Hij wordt steeds mooier
"
Gelogd
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling
* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
De bouw van een PCC Car 1003-1024