Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 16:50:32
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 16:21:27
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
Arlbergbahn.. ? door Sikko
Vandaag om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Joz
Vandaag om 15:46:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 15:05:43
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door NL-modelspoor
Vandaag om 15:00:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
Een insulfrog polariseren. door Albert de Heer
Vandaag om 08:08:29
  

Auteur Topic: De bouw van een PCC Car 1003-1024  (gelezen 12057 keer)

Erik01

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
    • De Trein Rijdt
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #15 Gepost op: 25 January 2015, 13:38:18 »
Hallo Paul,

Leuk dat je hier een draadje hebt geopend.
Was in rijswijk onder de indruk van je kunsten en je enthausiasme.

Groet,

Erik

Paul Roos

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #16 Gepost op: 25 January 2015, 14:04:31 »
Bedankt Erik.

@andere Paul,ja Trammelant in het Openlucht museum.
Ik heb er zin in.

Groet,
Paul.

D_Loc

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #17 Gepost op: 25 January 2015, 16:39:54 »
Ik heb gisteren een video van de Hellevoetse Tramweg Maatschappij geüpload:

https://www.youtube.com/watch?v=Ox8oXGp_GrU

Mvg,
Dirk
Dirk

skiptram

  • Offline Offline
  • Berichten: 478
    • skiptram
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #18 Gepost op: 25 January 2015, 18:17:09 »
Paul:
"Stad en streek vervoer"is in het Openluchtmuseum (20-21 juni)
en waarschijnlijk een "Trammeland 2015"op zondag 15 nov. 2015
Dus twee verschillende evenementen.
Gr. andere Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

Waelsteder

  • In the groove.....
  • Offline Offline
  • Berichten: 522
    • Gemeente Tram Waelstede
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #19 Gepost op: 25 January 2015, 20:05:36 »
Ha die Paul (Roos, om verwarring met die andere Paul te voorkomen...),

Een beetje laat, maar waar ik momenteel zit hebben ze al wel wifi, maar de lijn moet eens met spoed met ATF ingesmeerd worden...

Geweldig dat je je ook hier bij de 'tramclub' hebt aangesloten !!

En leuk dat je aan een HTM serie 1000 begonnen bent.  (y)

***Plaagmodus aan***
Alweer een Haagse tram? Je had er toch al een paar?
Nooit eens aan gedacht om een mooi tramwagentje uit een sympathiek provinciestadje na te bouwen??
*** Plaagmodus uit***

Zorg je er wel voor dat-ie in de 2e helft van juni af is ?  ;D

Groeten, Rob.
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Paul Roos

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #20 Gepost op: 25 January 2015, 20:33:37 »
Bedankt Dirk,

Mooi filmpje,mooi scherp.
Ik heb al een paar keer gekeken.

Andere Paul:Dat wist ik niet.
                  Wordt een druk jaartje zo.
                  Waar wil je het gaan houden?

Rob:Leuk je hier ook te zien.En ja,ik had al een paar Haagse trams maar ik kan het niet laten.
Er zijn wel plannen om in de toekomst ander materieel te gaan bouwen.



De achterkant zit erop.
Eerst heb ik de zijwanden achteraan ingekort.
Daarna de achterkant licht gebogen en geknikt.



In tegenstelling tot de 1001-1002 hadden de 1003-1024 een wat rechtere achterkant.



Niek:ik heb je verslag van de 1001 gelezen.
De achterkant van de 1001 heeft idd de achterlichten niet op de goede plek zitten.
Ik zag dat dit ook het geval was bij deze etsplaat dus heb ik de aantekening van de achterlichten weggehaald.
Ik boor op de goede plek dan gaten waar de achterlichten inkomen
Bedankt voor de tip.

Groeten,
Paul.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8354
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #21 Gepost op: 25 January 2015, 21:36:36 »
Ben wel heel benieuwd hoe je op een in elkaar gezette, redelijk buigzame kap, de gaatjes voor de achterlichten op de goede plek en op gelijke hoogte gaat krijgen. Het lijkt me wel moeilijk om kracht te zetten en zorgen dat je niet uitschiet of het net een paar tienden van een millimeter op de verkeerde plek hebt zitten.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Paul Roos

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #22 Gepost op: 25 January 2015, 22:15:33 »
Hoi Sven,

Dat gaat goed komen.
Ik heb een dremel stylus aangeschaft een aantal jaar geleden.
Die ligt heel goed in de hand,ik kan er vanaf 0,3mm mee boren uit de losse hand en eventueel corrigeren voordat ik helemaal door het materiaal heen ben.

Groet,
Paul.

Paul Roos

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #23 Gepost op: 30 January 2015, 21:40:19 »


In deze uitvoering wordt het model gebouwd.
Vlak voor de grote revisie half jaren 70.
Dus al met dakbel en moderne wagennummers maar nog wel met de BBC pantograaf.

Groet,
Paul.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #24 Gepost op: 31 January 2015, 12:50:08 »
Paul,

Ook  bij jou zie ik dat het kontje van de 1000 geen "aaibaarheidsfactor" heeft.
De achterzijde staat te recht.
zie maar eens deze foto: http://www.flickr.com/photos/23003216@N08/6318146998
Niek heeft er bij zijn 1210 ook al wat foto's van gemaakt en het aangepast.

Paul Roos

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #25 Gepost op: 01 February 2015, 10:21:59 »
Inderdaad Henk,

De achterkant moet nog wat minder recht worden.
Daar ga ik vandaag eens voor zitten. (y)

Leuk om je hier ook te zien.

Groet.
Paul.

Paul Roos

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #26 Gepost op: 01 February 2015, 15:42:02 »


Vanmiddag heb ik de achterzijde licht gebogen.
De stootbumper heb ik er ook op gesoldeerd.



Nu moet ik het dak passend maken.
Dat gaat een hele klus worden want het dak is te lang en te breed.
Omdat het materiaal erg kwetsbaar is heb ik besloten om het dak eerst passend te maken.
Daarna soldeer ik het dak vast en dan ga ik hem handmatig schuren totdat hij mooi in vorm erop zit.



Eerst moeten nog de zij-lijnnummerkastjes verwijderd worden.

Groet,
Paul.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8753
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #27 Gepost op: 05 April 2015, 12:20:12 »
Die trams werken aanstekelijk :)

Paul Roos

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #28 Gepost op: 08 November 2015, 13:34:55 »




Afgelopen week heb ik ook nog wat werkzaamheden aan deze tram gedaan.
Zoals al gezegd is het BEC-dak wat aan de grote kant.
De donkere vlekken op de achterkant van het dak zijn het resultaat van heel veel schuren en vijlen.
Op deze plekken is er geen witmetaal meer aanwezig.
Enige tijd geleden heb ik het dak vol laten lopen met secondenlijm.
Zo creeer je dus extra materiaal aan de binnenkant van het dak.

En nu weer verder met vijlen en schuren.

Groet,
paul.

Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: De bouw van een PCC Car 1003-1024
« Reactie #29 Gepost op: 08 November 2015, 17:03:16 »
Om met jouw eigen woorden te spreken...... "Hij wordt steeds mooier (y)"
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'