Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Eifelgeschiedenis  (gelezen 175595 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #480 Gepost op: 20 oktober 2018, 12:55:37 »
Die kat is uitgehongerd na zo lang
Maak je ook nog interieurs in de toiletten  ;)

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #481 Gepost op: 20 oktober 2018, 14:13:26 »
"de deur open en schikt" volgens mij bedoel je schrikt ipv schikt. :)
Groetjes
Johnny

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #482 Gepost op: 20 oktober 2018, 16:17:33 »
Oepsie! Gecorrigeerd. Gelukkig voordat m'n taalgevoelige dochter met de mattenklopper achter me aan ging... :D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #483 Gepost op: 22 oktober 2018, 22:03:18 »
Je zou er dorst van krijgen, de reclame voor het Mayener "Löwenbrau" bier. Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.



Je zou er trek van krijgen, de reclame voor wiskas. Twee blikjes wiskas en de tekst "am drittliebsten mag ich Mäuse". Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.

Moritz ziet geen blikje kattevoer. Dus wurmt hij zich om de benen van de wachtende dame. Uit wanhoop geeft die aan Moritz een kleverig snoepje. "Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

Aargh, "mjam!" zegt Moritz.

En Moritz probeert voor de 24e keer het kleverige snoepje door te slikken. En uit z'n snorharen te likken. Aaargh!

"Mjam" zegt hij vertwijfeld. De dame in kwestie is al met de trein verdwenen. Hij probeert z'n snorharen aan de plant af te vegen.... En vervolgens blijft er een blaadje aan z'n snorharen kleven. "MIEW!", dit wordt irritant!

Dan maar richting z'n baasje. Even de deur, die vaak op een kiertje staat, richting de Fahrdienstleiterausbau openduwen. Aaargh! De deur kleeft aan z'n neusje vast!.........


Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #484 Gepost op: 01 november 2018, 20:26:53 »
Moritz ligt heerlijk te slapen op een bureau. Met boven hem een oude reclameposter van de DB voor nachttreinen. Op de stoomwolken van de stoomlok ligt een wit katje lekker te slapen.... Prrrrrrrr.



De sfeer was een week eerder een stuk minder vreedzaam. De oorzaak ligt bij leuning die je op bovenstaande foto achter Moritz ziet.

De klusjesman van het station had die namelijk opnieuw geschilderd. Als kleur had hij RAL 6011, "Resedagrün" gekozen, een kleur die veelvuldig voor machines en schakelkasten enzo gebruikt wordt. Zo ook voor de weegschaal waarmee de pakketten en de bagage wordt gewogen. Zo ook de leuning. Zo ook, omdat die wel een likje verf kon gebruiken, de tafel waarop de koffiekopjes, koffiekan enzo staan.



"Gloeiende gloeiende! Welke idioot heeft mijn koffietafel in zo'n afzichtelijke kleur geschilderd?!?" Mevrouw Anika Elpartha gruwt bij het zien van de vers geschilderde tafel.

"En hij is niet eens netjes geschilderd! Er zitten allemaal rare ronde vlekken in! Wat is dat nou?" Mevrouw Elpartha stopt opeens met mopperen omdat ze opeens bedenkt wat die rare ronde vlekken kunnen zijn. Ze kijkt langzaam naar haar nette bureau en naar de vloer.... Jahoor. Allemaal groene afdrukken van kattepootjes....

"Gloeiende gloeiende! Als ik die klusjesman in m'n handen krijg..." Met gezwinde spoed doet ze de deur naar de Fahrdienstleiterausbau open om vervolgens naar buiten te lopen...

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #485 Gepost op: 14 december 2018, 01:18:23 »
Verbinding. Dat is goed, bijvoorbeeld tussen personen. Maar ook tussen ruimtes is verbinding vaak goed. Tussen de wachtruimte en het kantoorgedeelte van het stationsgebouw zijn er bijvoorbeeld twee verbindingen.

Ten eerste het loket, ten tweede een opening voor de bagage en de pakketten. Dat is een raam dat je omhoog en omlaag kan schuiven. Wel moet je dat een beetje met beleid doen, want sinds er laatst geklaagd is dat het raam/luik wat stroef liep heeft de plaatselijke werkman (Bahnhofsarbeiter) zich van een stuk schuurpapier en wat lak bediend. Het raam gaat nu erg makkelijk omhoog en omlaag.

"Miauw! Een sappige muis!" Moritz is op weg richting de opening, achter de muis aan die via de plant richting de "bagageopening" is gevlucht. Een sprong.... Net op tijd afgebroken.... Springen..... Hebbes!

Het raam kreeg net een zetje om het te sluiten. En het raam schoot met onverwachte snelheid omlaag. Klap!.

Naast "klap" was het ook "splat". Een betreurenswaardige "splat". Hoewel, eerder "deels betreurenswaardig".

Moritz prees zichzelf gelukkig dat de ene helft van de muis zich door de "splat" in de richting van zijn mond begaf.

Mevrouw Anika Elpartha, degene die het raam dichtdeed, prees zichzelf niet gelukkig omdat de andere helft van de muis tegen haar schone muur aan kwam.....

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #486 Gepost op: 14 december 2018, 16:43:08 »
En zo kan de Bahnhofsarbeiter met verf en kwast in de weer. ;D

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #487 Gepost op: 14 december 2018, 17:25:12 »
Maar dan wel met een ander kleurtje. RAL3015 bijvoorbeeld.

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #488 Gepost op: 14 december 2018, 18:17:02 »
Met een mintgroen biesje 😇. Het was echt een kleurenblind tijdperk toen. Alles kon...en achteraf denk je; tja, wieso nicht. De Lokleitung in Aken West had dan ook nog een hemelsblauw plafondkleurtje. Kwam tevoorschijn als er weer eens een jaren-tachtig tegel naar beneden dwarrelde. Dappere mensen toentertijd 8).

Mvg Bas

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #489 Gepost op: 29 januari 2019, 23:00:27 »
Ik als station lig er 's avonds vaak rustig bij. De perronlantaarn beschijnt zacht mijn perron, hoewel het licht niet in elk hoekje komt. Af en toe weerklinkt er een geluid, zoals nu een zacht gesis.



Terwijl de Fahrdienstleiter aan de telefoon hangt is Moritz, zoals het in deze serie verhaaltjes rond mijn stationsgebouw schijnt te horen, weer met eten bezig. Er staat weer eens muis op het programma. Omdat de muis in kwestie het er niet mee eens is, vlucht het beestje met gezwinde spoed weg. In dit geval richting het donkere hoekje bij het laadperron, want daar zit een spleet. Moritz rent achter de muis aan en HO! STOP! REM! MOORD! BRAND! HSSSSSSSJJJJJJ!



Moritz komt in één keer tot stilstand, zette een hoge rug op, staart in de lucht en blazen als een cylinderventiel. "HSSSSSSJ!".
Jakob is als treindienstleider druk bezig, dus stuurt hij machinist Claus naar buiten om te kijken wat er aan de hand is.
Moritz blaast nog steeds. Hij lijkt in de diepe schaduw iets te zien. Claus ziet (als mens) natuurlijk geen snars. Tijd om de zaklamp erbij te pakken!



Krijg nou wat! Een adder!
Heel af en toe zie je die bij het station. In de zon warmt het ballastbed ook in de herfst nog lekker op en een slang heeft behoefte aan dat soort warmte. Maar begin november... Claus heeft dan nog nooit zo'n slang gezien. En op het perron komen ze sowieso nooit. Enfin, het zal wel. Een kolenschop van de lok, een bezem en met wat behendigheid kan hij de slang netjes in de buurt van losweg onder een struik leggen, die redt het verder wel.



De rust is weergekeerd op mijn station. Binnen ligt Moritz mokkend met een rothumeur bij de kachel. Jakob durft hem niet te storen en loopt dus zachtjes door mijn gebouw.
Het licht schijnt buiten weer zachtjes op mijn perron.
En onder de struik ligt de slang tevreden Moritz z'n muis te verteren :)

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2019, 23:01:59 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
    • Asse-Bad / Assche-les-Bains
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #490 Gepost op: 30 januari 2019, 08:23:05 »
Zalig!

Floris van Rees

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #491 Gepost op: 10 februari 2019, 12:35:28 »
Geweldig, tijd om een vis te kopen om Moritz uit zijn rotbui te halen  :P

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #492 Gepost op: 01 juli 2019, 20:24:27 »
Miauw.

Miaaaaaauw.

MiauuuuuuUUUUUwwww.

Wat klinkt Moritz raar? Net alsof hij in een gat is gevallen ofzo. De Bahnhofsarbeiter gaat op onderzoek uit.



Verdorie! Er zit een onooglijk gat in het perron! Wat hoorde hij laatst ook al weer iemand op het perron zeggen?

Jou creatuur is zo fraai dat hooguit Herr Oberbahnhofstelwerkgruppenführer er zijn nek over breekt.

Nou, die had dus glad ongelijk. In ieder geval gedraagt Moritz zich, na een geslaagde redding, wel alsof hij z'n nek heeft gebroken.... Niks aan de hand natuurlijk :)

Mit freundichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 452
    • Mijn levenswerk
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #493 Gepost op: 01 juli 2019, 21:15:56 »
Hoi Reinout,
Als je die messing schroeven nou afzaagd (op maat) dan kan je ze tussen de bielsen laten verdwijnen. Ja ik weet het. Lekker laat die tip. Sorry


Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Eifelgeschiedenis - Lantarenpalen (deel 1/5)
« Reactie #494 Gepost op: 21 oktober 2019, 19:13:53 »
Na lange (klus-)tijd ga ik weer verder met m'n verhaaltjes waarmee ik onderdelen van (en rondom) het stationsgebouw introduceer.

------------------------------

"Hnnnnnngg!"

Polutus wil z'n behoefte doen. Een eerdere episode, waarin hij wat schade opliep, is hij alweer vergeten met z'n domme hondekop.

Gemak dient de hond. Waar is z'n baasje, de burgermeester? En waar is zijn halsband? De beslissing is op die manier aan de hond.

Hij loopt kwispelend het perron op richting een lantarenpaal :)



En toen stopte de locomotief van de goederentrein naast de lantarenpaal...

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2019, 19:35:23 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)