Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door j.ossebaar
Vandaag om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:43
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
  

Auteur Topic: Eifelgeschiedenis  (gelezen 194635 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5921
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #480 Gepost op: 20 October 2018, 12:55:37 »
Die kat is uitgehongerd na zo lang
Maak je ook nog interieurs in de toiletten  ;)

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #481 Gepost op: 20 October 2018, 14:13:26 »
"de deur open en schikt" volgens mij bedoel je schrikt ipv schikt. :)
Groetjes
Johnny

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #482 Gepost op: 20 October 2018, 16:17:33 »
Oepsie! Gecorrigeerd. Gelukkig voordat m'n taalgevoelige dochter met de mattenklopper achter me aan ging... :D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #483 Gepost op: 22 October 2018, 22:03:18 »
Je zou er dorst van krijgen, de reclame voor het Mayener "Löwenbrau" bier. Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.



Je zou er trek van krijgen, de reclame voor wiskas. Twee blikjes wiskas en de tekst "am drittliebsten mag ich Mäuse". Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.

Moritz ziet geen blikje kattevoer. Dus wurmt hij zich om de benen van de wachtende dame. Uit wanhoop geeft die aan Moritz een kleverig snoepje. "Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

Aargh, "mjam!" zegt Moritz.

En Moritz probeert voor de 24e keer het kleverige snoepje door te slikken. En uit z'n snorharen te likken. Aaargh!

"Mjam" zegt hij vertwijfeld. De dame in kwestie is al met de trein verdwenen. Hij probeert z'n snorharen aan de plant af te vegen.... En vervolgens blijft er een blaadje aan z'n snorharen kleven. "MIEW!", dit wordt irritant!

Dan maar richting z'n baasje. Even de deur, die vaak op een kiertje staat, richting de Fahrdienstleiterausbau openduwen. Aaargh! De deur kleeft aan z'n neusje vast!.........


Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #484 Gepost op: 01 November 2018, 20:26:53 »
Moritz ligt heerlijk te slapen op een bureau. Met boven hem een oude reclameposter van de DB voor nachttreinen. Op de stoomwolken van de stoomlok ligt een wit katje lekker te slapen.... Prrrrrrrr.



De sfeer was een week eerder een stuk minder vreedzaam. De oorzaak ligt bij leuning die je op bovenstaande foto achter Moritz ziet.

De klusjesman van het station had die namelijk opnieuw geschilderd. Als kleur had hij RAL 6011, "Resedagrün" gekozen, een kleur die veelvuldig voor machines en schakelkasten enzo gebruikt wordt. Zo ook voor de weegschaal waarmee de pakketten en de bagage wordt gewogen. Zo ook de leuning. Zo ook, omdat die wel een likje verf kon gebruiken, de tafel waarop de koffiekopjes, koffiekan enzo staan.



"Gloeiende gloeiende! Welke idioot heeft mijn koffietafel in zo'n afzichtelijke kleur geschilderd?!?" Mevrouw Anika Elpartha gruwt bij het zien van de vers geschilderde tafel.

"En hij is niet eens netjes geschilderd! Er zitten allemaal rare ronde vlekken in! Wat is dat nou?" Mevrouw Elpartha stopt opeens met mopperen omdat ze opeens bedenkt wat die rare ronde vlekken kunnen zijn. Ze kijkt langzaam naar haar nette bureau en naar de vloer.... Jahoor. Allemaal groene afdrukken van kattepootjes....

"Gloeiende gloeiende! Als ik die klusjesman in m'n handen krijg..." Met gezwinde spoed doet ze de deur naar de Fahrdienstleiterausbau open om vervolgens naar buiten te lopen...

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #485 Gepost op: 14 December 2018, 01:18:23 »
Verbinding. Dat is goed, bijvoorbeeld tussen personen. Maar ook tussen ruimtes is verbinding vaak goed. Tussen de wachtruimte en het kantoorgedeelte van het stationsgebouw zijn er bijvoorbeeld twee verbindingen.

Ten eerste het loket, ten tweede een opening voor de bagage en de pakketten. Dat is een raam dat je omhoog en omlaag kan schuiven. Wel moet je dat een beetje met beleid doen, want sinds er laatst geklaagd is dat het raam/luik wat stroef liep heeft de plaatselijke werkman (Bahnhofsarbeiter) zich van een stuk schuurpapier en wat lak bediend. Het raam gaat nu erg makkelijk omhoog en omlaag.

"Miauw! Een sappige muis!" Moritz is op weg richting de opening, achter de muis aan die via de plant richting de "bagageopening" is gevlucht. Een sprong.... Net op tijd afgebroken.... Springen..... Hebbes!

Het raam kreeg net een zetje om het te sluiten. En het raam schoot met onverwachte snelheid omlaag. Klap!.

Naast "klap" was het ook "splat". Een betreurenswaardige "splat". Hoewel, eerder "deels betreurenswaardig".

Moritz prees zichzelf gelukkig dat de ene helft van de muis zich door de "splat" in de richting van zijn mond begaf.

Mevrouw Anika Elpartha, degene die het raam dichtdeed, prees zichzelf niet gelukkig omdat de andere helft van de muis tegen haar schone muur aan kwam.....

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #486 Gepost op: 14 December 2018, 16:43:08 »
En zo kan de Bahnhofsarbeiter met verf en kwast in de weer. ;D

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #487 Gepost op: 14 December 2018, 17:25:12 »
Maar dan wel met een ander kleurtje. RAL3015 bijvoorbeeld.

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 567
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #488 Gepost op: 14 December 2018, 18:17:02 »
Met een mintgroen biesje 😇. Het was echt een kleurenblind tijdperk toen. Alles kon...en achteraf denk je; tja, wieso nicht. De Lokleitung in Aken West had dan ook nog een hemelsblauw plafondkleurtje. Kwam tevoorschijn als er weer eens een jaren-tachtig tegel naar beneden dwarrelde. Dappere mensen toentertijd 8).

Mvg Bas

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #489 Gepost op: 29 January 2019, 23:00:27 »
Ik als station lig er 's avonds vaak rustig bij. De perronlantaarn beschijnt zacht mijn perron, hoewel het licht niet in elk hoekje komt. Af en toe weerklinkt er een geluid, zoals nu een zacht gesis.



Terwijl de Fahrdienstleiter aan de telefoon hangt is Moritz, zoals het in deze serie verhaaltjes rond mijn stationsgebouw schijnt te horen, weer met eten bezig. Er staat weer eens muis op het programma. Omdat de muis in kwestie het er niet mee eens is, vlucht het beestje met gezwinde spoed weg. In dit geval richting het donkere hoekje bij het laadperron, want daar zit een spleet. Moritz rent achter de muis aan en HO! STOP! REM! MOORD! BRAND! HSSSSSSSJJJJJJ!



Moritz komt in één keer tot stilstand, zette een hoge rug op, staart in de lucht en blazen als een cylinderventiel. "HSSSSSSJ!".
Jakob is als treindienstleider druk bezig, dus stuurt hij machinist Claus naar buiten om te kijken wat er aan de hand is.
Moritz blaast nog steeds. Hij lijkt in de diepe schaduw iets te zien. Claus ziet (als mens) natuurlijk geen snars. Tijd om de zaklamp erbij te pakken!



Krijg nou wat! Een adder!
Heel af en toe zie je die bij het station. In de zon warmt het ballastbed ook in de herfst nog lekker op en een slang heeft behoefte aan dat soort warmte. Maar begin november... Claus heeft dan nog nooit zo'n slang gezien. En op het perron komen ze sowieso nooit. Enfin, het zal wel. Een kolenschop van de lok, een bezem en met wat behendigheid kan hij de slang netjes in de buurt van losweg onder een struik leggen, die redt het verder wel.



De rust is weergekeerd op mijn station. Binnen ligt Moritz mokkend met een rothumeur bij de kachel. Jakob durft hem niet te storen en loopt dus zachtjes door mijn gebouw.
Het licht schijnt buiten weer zachtjes op mijn perron.
En onder de struik ligt de slang tevreden Moritz z'n muis te verteren :)

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 29 January 2019, 23:01:59 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
    • Asse-Bad / Assche-les-Bains
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #490 Gepost op: 30 January 2019, 08:23:05 »
Zalig!

Floris van Rees

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #491 Gepost op: 10 February 2019, 12:35:28 »
Geweldig, tijd om een vis te kopen om Moritz uit zijn rotbui te halen  :P

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #492 Gepost op: 01 July 2019, 20:24:27 »
Miauw.

Miaaaaaauw.

MiauuuuuuUUUUUwwww.

Wat klinkt Moritz raar? Net alsof hij in een gat is gevallen ofzo. De Bahnhofsarbeiter gaat op onderzoek uit.



Verdorie! Er zit een onooglijk gat in het perron! Wat hoorde hij laatst ook al weer iemand op het perron zeggen?

Jou creatuur is zo fraai dat hooguit Herr Oberbahnhofstelwerkgruppenführer er zijn nek over breekt.

Nou, die had dus glad ongelijk. In ieder geval gedraagt Moritz zich, na een geslaagde redding, wel alsof hij z'n nek heeft gebroken.... Niks aan de hand natuurlijk :)

Mit freundichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 491
    • Mijn levenswerk
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #493 Gepost op: 01 July 2019, 21:15:56 »
Hoi Reinout,
Als je die messing schroeven nou afzaagd (op maat) dan kan je ze tussen de bielsen laten verdwijnen. Ja ik weet het. Lekker laat die tip. Sorry


Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Eifelgeschiedenis - Lantarenpalen (deel 1/5)
« Reactie #494 Gepost op: 21 October 2019, 19:13:53 »
Na lange (klus-)tijd ga ik weer verder met m'n verhaaltjes waarmee ik onderdelen van (en rondom) het stationsgebouw introduceer.

------------------------------

"Hnnnnnngg!"

Polutus wil z'n behoefte doen. Een eerdere episode, waarin hij wat schade opliep, is hij alweer vergeten met z'n domme hondekop.

Gemak dient de hond. Waar is z'n baasje, de burgermeester? En waar is zijn halsband? De beslissing is op die manier aan de hond.

Hij loopt kwispelend het perron op richting een lantarenpaal :)



En toen stopte de locomotief van de goederentrein naast de lantarenpaal...

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 21 October 2019, 19:35:23 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)