Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:02:05
Piko 1136 van AC naar DC door saskia
Vandaag om 15:55:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 15:43:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 15:36:58
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Martijn193
Vandaag om 15:03:42
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 14:58:05
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 12:23:25
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:40:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 11:33:22
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Menno
Vandaag om 11:22:37
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 10:54:45
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 10:21:06
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 09:55:11
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door MOVisser
Vandaag om 08:55:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
  

Auteur Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)  (gelezen 17033 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #30 Gepost op: 09 March 2015, 23:07:44 »
Ja dat is correct.  DSM.

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #31 Gepost op: 10 March 2015, 00:37:54 »
Mooi dat die aansluiting behouden is gebleven!!  (y)

Wel volgens mij alleen voor korte treintjes. Zo te zien moet er achteruit gestoken worden het terrein op.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

tod

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #32 Gepost op: 11 March 2015, 19:18:54 »
Sander dank, mooie film,
Ton

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #33 Gepost op: 11 March 2015, 19:27:19 »
.... misschien dat de spooraansluiting in de toekomst nog verlengd wordt...?  Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen en zou er zomaar wat extra (spoor)ruimte kunnen zijn.
Maar ik heb geen idee van eventuele plannen daartoe.

Aan allen: het filmpje is graag gedaan. (Is een investering van ongeveer 2 tellen: 1 om het knopje opnemen in te drukken en 1 om op het stop knopje te drukken.  ;D (y)
Het uploaden op youtube vergt meer van me, daar heb je een hoop geduld bij nodig  :) ;)

Mvg

Sander.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2015, 19:29:14 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26656
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #34 Gepost op: 11 March 2015, 19:36:27 »
Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen.
Wat komt daar dan voor in de plaats? Of wordt die verbinding voor het wegverkeer dan gewoon afgesneden?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #35 Gepost op: 11 March 2015, 19:41:06 »
Wat ik begrepen heb van mijn vader die daar in de buurt woont komt er dan tussen Delft en Rijswijk een onderdoorgang.
Het hele gebied daar wordt zo langzamerhand helemaal volgebouwd.
Sinds ik uit Delft weg ben is er zoveel veranderd dat ik het ook niet allemaal meer terug herken.
Wordt 1 grote agglomeratie  :'(
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #36 Gepost op: 11 March 2015, 20:51:10 »
Onderdoorgang komt meer richting Rijswijk, maar dan zou nog steeds voor de paar wagens voor DSM een brug over de vaart moeten worden gemaakt, lijkt mij stug dat dat gaat gebeuren.
Groeten, Ronald.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #37 Gepost op: 11 March 2015, 20:58:58 »
Toen ik hier ruim 15 jaar geleden (waar blijft de tijd!) dagelijks langs kwam stonden er ook vaak korte treintjes bij DSM.
Waarschijnlijk gaat het nooit om veel wagens?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #38 Gepost op: 11 March 2015, 21:15:33 »
Onderdoorgang komt meer richting Rijswijk, maar dan zou nog steeds voor de paar wagens voor DSM een brug over de vaart moeten worden gemaakt, lijkt mij stug dat dat gaat gebeuren.
Waarom. DSM ligt aan de zuidkant van het Haantje. Kopsporen houden (en hielden) op bij het water.
Dus als je het daar viersporig maakt kan je prima noordelijker een onderdoorgang maken.
Staat daar helemaal los van. Een andere brug over het Haantje is helemaal niet nodig.

@Koen,
Klopt. Was altijd (en zal wel weer worden) een kort treintje.
Terug vanaf DSM (in mijn tijd nog gewoon de Gistfabriek) tegenspoor tot station Delft en dan doorsteken naar spoor 3 of zelfs de goederensporen.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #39 Gepost op: 11 March 2015, 22:12:31 »
Alleen als je ervan uit gaat dat de vaart ook omgelegd wordt, maar daar is geen noodzaak voor, al zou het in theorie kunnen.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #40 Gepost op: 12 March 2015, 06:41:36 »
Je geeft in je profiel aan dat uit Delft komt, maar ben je überhaupt wel eens ter plekke geweest.  ??? ::) :'(
Nogmaals. DSM ligt ten zuiden van het Haantje (heeft het altijd gelegen) en de sporen hielden altijd voor het water op. Je hoeft helemaal niets om te leggen.
Anders zal je ook eerst het tuincentrum moeten verplaatsen. En dat heeft er ook echt altijd zo gelegen. Hoe ik dat weet? Was eigendom van de schoonfamilie van een tante. Ben er vaak genoeg geweest om de situatie ter plekke te kennen.
Heb er maar 37 jaar gewoond (geboren en getogen) en ken de plek best genoeg  8)
Jij niet blijkbaar.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #41 Gepost op: 12 March 2015, 12:55:14 »
Aannemen dat ik de plek niet ken is nergens op gebaseerd. Met die rollende ogen dat aangeven gaat een beetje voorbij aan het feit dat ik reageerde op de vraag van Sander over het verlengen van de aansluiting van DSM. Lees nog maar even terug a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 12 March 2015, 12:59:48 door zweistein »
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #42 Gepost op: 12 March 2015, 13:42:24 »
Waarom zou DSM willen verlengen?
Het terrein houdt op bij het haantje.

Of er ruimte is bij een viersporigheid en wegtunnel maakt niet uit. Of DSM zou flink moeten uitbreiden en dan zie ik zo gauw niet meer gebeuren. De kans dat daar een vergunning voor afgegeven zou worden lijkt me nihil.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #43 Gepost op: 12 March 2015, 14:41:37 »
.... misschien dat de spooraansluiting in de toekomst nog verlengd wordt...?  Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen en zou er zomaar wat extra (spoor)ruimte kunnen zijn.

Was een reactie hierop, verder lijken we het helemaal eens te zijn ;)
Groeten, Ronald.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26656
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #44 Gepost op: 12 March 2015, 16:03:15 »
Waarom zou DSM willen verlengen?
Het terrein houdt op bij het haantje.
Als het traject viersporig wordt, en daarbij wordt 't Haantje gesloten voor doorgaand wegverkeer, dan zou DSM de sporen kunnen verlengen om langere treinen te kunnen opstellen. Maar dan zouden ze een stuk van dat tuincentrum moeten opkopen.
Is overigens allemaal speculatief, ik weet ook niet wat ze allemaal van plan zijn.
Ik ken de situatie ter plekke wel, want ik heb daar een paar keer staan treinspotten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.