in de jaren 30 waren locs en rijtuigen dezelfde kleur... dus spuit je andere rijtuigen maar over.
zo ist , niet van dat benauwde
Jaren '30 zijn stom.
Hmm, ik laat d'r lekker zo als ze is , alleen even andere draaistellen er onder want die standaardmessing Philotrain's zijn grafdingen, Fleischmann to the rescue Gr,Robbert Jan.
Heb hem toevallig 2 weken geleden nog eens tevoorschijn gehaald. Ik blijf 'hangen' op het cilinderblok, ik vind het gewoon niet mooi genoeg. Het liefst zou ik er 1 uit messing willen, superstrak en hetzelfde aan beide zijden. Nu heb ik het met de hand gedaan en dat is echt niet verkeerd, maar links en rechts zijn toch ietwat verschillend. Doordat het een lastige vorm is om met de hand te maken is het project gestrand.Dan; als je het cilinderblok aanpast, moeten ook alle attributen aangepast worden, zoals de steun voor de leibanen, maar ook de diverse deksels.Vooralsnog heeft de 3300 voorrang, omdat deze echt al heel ver klaar is. Pas daarna zal ik de 3900 weer oppakken, maar dan wel 'the works', dus; nieuw cilinderblok, messing dom, koperen schoorsteenkrans, ketel en rookkast aanpassen (zoals Ko zo mooi heeft gedaan), frame aanpassen (dwz het extra driehoekige gat voorin aanbrengen), mooi leidingwerk met een mooie smeerpers en dan afbouwen.Ooit eens mee begonnen, maar de standaard kit is gewoon echt niet goed. Hoe meer je kijkt en er over leest, hoe meer je wil aanpassen. Ik ben al vrij ver gegaan, maar het kan nog beter. Het kriebelt al wel een tijd, het blijft tenslotte een waanzinnig gave loc zo met die windleiplaten. Maar nu ik er zoveel over weet, moet hij ook gewoon goed worden en niet half.Eerste project: nieuw messing cilinderblok met de daarbij behorende deksels etc. Van daaruit verder.Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
vandaag een bestelling van elotrains binnen gekregen