Ik blijf erbij dat de hele serie DD AR en eventueel een deel DDM-1 naar DDZ had moeten worden omgebouwd, maar dat is in deze discussie niet aan de orde.
Dat dubbeldekkers het IC verkeer in zouden gaan, wist men bij de planning ook wel. De verlenging van 4tjes naar 6jes is funest voor de snelheid van die troep, de motorbakken stonden en staan met 4tjes al regelmatig te springen in het spoor.
Wat is dat nou weer voor een onzin? Met beleid, en zeker met vochtig weer is dat helemaal niet nodig. En de DDZ VI haalt prima de rijtijden. Maar het staat zeker lekker populistisch, zulke B*ll Sh*t uit te slaan...? (waar ken ik dat ook alweer van......)
Ik durf in twijfel te trekken of het verschil tussen afschaffing OV studentenkaart en uitbreiding naar MBO echt zo groot is. Sowieso, ik denk dat MBO een veel grotere druk op het regioverkeer legt dan op het middellange afstandsverkeer per trein. Verder zal de huidige lichting studenten hun studie af blijven maken en is, met dank aan de studenten OV kaart, de mogelijkheid tot parkeren rondom HBO en Universiteiten praktisch onmogelijk geworden. Ik zie dat aan mijzelf, ik heb geen OV meer, auto is sneller en goedkoper, maar je kan hem nergens kwijt (ja, bij een of andere parkeerplaatsmelker die er 3 of 4 euro voor vraagt). Dus je zal dit echt niet direct merken, mensen die begonnen zijn willen toch hun studie afmaken.
Ja, DDZ VI is langzamer dan DDZ IV. Maar ze zijn dan ook niet bedoeld voor in Sprinter series, dus daarin moeten ze ook niet geprobeerd worden de rijtijden te halen ........
Maar mijn vraag staat nog altijd. Als er niets onverwachts is gebeurd zoals wordt beweerd en NSR dus al langer weet hoeveel materieel er nodig is, waarom hebben ze dan niet alle noodzakelijke stoppers in de laatste aanbesteding ondergebracht? Als het spul niet snel noodzakelijk zou zijn, waarom zou NSR dan eigenlijk van een aanbesteding willen afzien?
Mag je volgens de regels dan niet zelf bepalen wat je waar besteld / koopt zoals in dit geval? het is toch raar dat als je in dit geval een getest en beproeft model wilt hebben wat ook nog eens snel geleverd kan worden niet zou mogen. Moet je bij een aanbesteding dan altijd voor de goedkoopste gaan of mag je ook uitsluiten van deelname?
Mag je volgens de regels dan niet zelf bepalen wat je waar besteld / koopt zoals in dit geval? het is toch raar dat als je in dit geval een getest en beproeft model wilt hebben wat ook nog eens snel geleverd kan worden niet zou mogen. Moet je bij een aanbesteding dan altijd voor de goedkoopste gaan of mag je ook uitsluiten van deelname? Lijkt mij richting de hobby ook leuk. Wil je een 1200 kopen en je wilt een . laten we zeggen, lima, een roco moet kopen.Groet René