Het blijft toch wel bizar dat NS zich moet verantwoorden voor een goede stap die gemaakt wordt voor reizigers. De andere directeur die er nu zit lijkt wat dat betreft iets voortvarender te werk te gaan dan de vorige. Zoals ik al zei, aanbestedingen zijn goed voor werkverschaffing voor juristen, maar dienen geen enkel belang voor de eindgebruiker.
En dat maakt het hele verhaal voor mij zo vreemd. Wat is er tussen juli 2012 en pakweg een paar maanden geleden gebeurt, dat redelijkerwijs niet was te voorzien en derhalve een onderhandse gunning rechtvaardigt? Ik ben heel benieuwd.
Ik denk dat je gelijk hebt dat de MBO studentenkaart niet heel veel gaat veranderen, studenten moeten nu inderdaad ook op hun school komen. De vraag is hoevelen de auto/brommer/fiets/benenwagen laten staan en met het OV gaan.
Ik ben slechts benieuwd waarom NS denkt ermee weg te komen om onderhands te gunnen. En daarvoor heb ik tot nu toe nog geen overtuigende argumenten gezien. En Bombardier en Alsthom blijkbaar ook niet, je gaat geen juridische procedure starten die bij voorbaat kansloos is.