Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 00:57:39
Duits transport, waar in NL? door Spelfaut
Vandaag om 00:54:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:35:04
Rondom Charlois door ArjanB
Vandaag om 00:32:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
25 October 2025, 23:31:58
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
25 October 2025, 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
25 October 2025, 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
25 October 2025, 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
25 October 2025, 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
25 October 2025, 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 October 2025, 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
25 October 2025, 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 October 2025, 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
25 October 2025, 16:53:03
  

Auteur Topic: Ketelfront NS 5500  (gelezen 17930 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #45 Gepost op: 20 November 2014, 13:54:29 »
Hoho, ik ga nog niks kopen hoor. Puur een eerste oriëntatie   ;) Op dit moment heb ik geld noch plaats voor iets in spoor 0...

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11505
    • nulpunt
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #46 Gepost op: 20 November 2014, 13:57:20 »
Ik zal een apart draadje maken.

Messingbouwen (voor beginners) in spoor 0.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,61714.msg3221513493.html#msg3221513493
« Laatst bewerkt op: 20 November 2014, 13:59:47 door FritsT »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #47 Gepost op: 20 November 2014, 13:57:27 »
Nog een andere opmerking als topicstarter. Ik vind het prima om hier over dit soort zaken met elkaar te overleggen. Misschien is het een idee dit draadje te zien als een soort algemene vraagbaak voor zelfbouw van (metalen) materieel. Net zoiets als het Litter Bin draadje van Leen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #48 Gepost op: 20 November 2014, 13:58:05 »
Messingbouwen (voor beginners) in spoor 0.
:)
mvg,
Ivo

*

1795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
    • Raamsdonk spoor 0
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #49 Gepost op: 20 November 2014, 14:03:30 »
kleine opmerking, ik vind een h0 C5 kit van MK veeeel moeilijker/lastiger dan zijn 0 kits van dezelfde. h0 is dan toch veel kleiner en priegeliger.
Ik heb al diverse kits gebouwd 0 en h0, en moet zeggen dat de Semblat en Gebauer kits toch wel super werken, en goed passen, ook dat er heel veel gietdelen in gebruikt zijn, maakt het relatief eenvoudig in elkaar te zetten, MK en veel UK kits maken gebruik van minder gietdelen, meer etswerk, is daardoor " goedkoper" , maar wel wat lastiger.

Mijn tip is dan ook, begin met een goede kit. Vaak is die wel wat duurder, maar als je dan met plezier een goed eindresultaat hebt is dat beter dan een goedkope kit, met frustratie in elkaar bakken, met een minder resultaat...
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #50 Gepost op: 20 November 2014, 19:29:29 »
Gaat mij ook niet persé om de schaal. Ik kan me goed voorstellen dat een MK C5 in 0 makkelijker te bouwen is dan een in H0. Dus dat lijkt me prima. Maar een van de getoonde franse pacifics lijkt me niet zo'n goed idee om mee te beginnen. Ook niet met de 4300 trouwens. Het is belangrijk een goed gevoel te hebben bij hoe je soldeert.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11505
    • nulpunt
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #51 Gepost op: 20 November 2014, 19:33:27 »
ander draadje !

http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=61714.msg3221513538;topicseen#msg3221513538

PS.
Ivo, ik ben  het helemaal niet eens met je.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #52 Gepost op: 20 November 2014, 19:38:05 »
Dat houdt het leuk  ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #53 Gepost op: 14 April 2015, 23:26:57 »
Terug naar de 5500 (overigens is deze zonder aangepast ketelfront, maar er staat er nog een op stapel en daar zou dat wel kunnen worden toegepast). Dit is de 5516, nog zonder de juiste nummerplaten, maar die komen nog:















mvg,
Ivo

P.S., foto's verklappen altijd weer wat foutjes die je op de werkbank niet opvallen: er is een zandleiding eruit gevallen en ik zie nog verffoutjes hier en daar. Ook de bediening van de blazer moet er nog op.
mvg,
Ivo

*

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #54 Gepost op: 14 April 2015, 23:54:53 »
Ach ja foto`s ::)
Als je er zo naar kijkt zie je er niets van (y)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8878
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #55 Gepost op: 22 April 2015, 09:38:12 »
Zouwen die kitjes nog te koop zijn?

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #56 Gepost op: 22 April 2015, 12:04:39 »
Kits van DJH komen regelmatig voorbij op Marktplaats. 3700'den, 3900'den, 5500'den, 6000'den, 6300'den en 7000'den. Er liggen volgens mij meer kits te verstoffen in kasten dan er gebouwd rond rijden.

Eelco

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #57 Gepost op: 22 April 2015, 14:43:29 »
Je kunt ze ook nog nieuw aanschaffen bij Piet Peetoom (Godfather models & supply) (y) Tenminste voor HO. Voor 0 weet ik het niet.
« Laatst bewerkt op: 22 April 2015, 14:45:30 door zuylen »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #58 Gepost op: 22 April 2015, 16:02:13 »
Op de website van DJH staan de meeste modellen nog als bestelbaar: 3700, 3900, 5500, 6000, 6300, 7000 en omC. Vast niet allemaal op voorraad.

Mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8878
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #59 Gepost op: 20 April 2016, 19:05:02 »
Weet iemand of er een verhoogde vloer in (een deel van) het machinistenhuis zat? Met, dan staan machinist en stoker wel erg hoog, zonder juist laag. Ik kom er op de mij bekende fotoos niet uit.
Belangrijk is het wel, want ik heb de deurtjes uitgezaagd  :angel: