Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 17:41:04
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
Even voorstellen Niels uit Den Haag door 1200blauw
Vandaag om 17:35:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 17:33:15
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
Vandaag om 17:24:22
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ad Cleijsen
Vandaag om 17:19:13
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:12:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 17:04:20
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:04:17
Aansluiting Bezetmelding door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:48:59
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 16:48:21
Modelwensen 2026 door Arjan6511
Vandaag om 16:42:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:44
RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 16:28:38
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Quinzeedied
Vandaag om 16:20:58
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 16:04:13
Klein baantje om de Kerstboom heen door Keska
Vandaag om 16:01:34
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 15:59:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:42:40
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door Ronald Halma
Vandaag om 15:23:59
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:20:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door Arjan6511
Vandaag om 15:04:26
Tricolore trein door Wim Romijn
Vandaag om 15:01:09
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 14:38:44
Thalys, verschillende merken, hoe koppelingen aanpassen? door raf
Vandaag om 14:34:40
Goede wensen voor 2026 door Karben
Vandaag om 13:24:27
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 13:02:57
  

Auteur Topic: Ketelfront NS 5500  (gelezen 18149 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11771
    • Mijn fotoarchief
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #45 Gepost op: 20 November 2014, 13:54:29 »
Hoho, ik ga nog niks kopen hoor. Puur een eerste oriëntatie   ;) Op dit moment heb ik geld noch plaats voor iets in spoor 0...

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11626
    • nulpunt
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #46 Gepost op: 20 November 2014, 13:57:20 »
Ik zal een apart draadje maken.

Messingbouwen (voor beginners) in spoor 0.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,61714.msg3221513493.html#msg3221513493
« Laatst bewerkt op: 20 November 2014, 13:59:47 door FritsT »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #47 Gepost op: 20 November 2014, 13:57:27 »
Nog een andere opmerking als topicstarter. Ik vind het prima om hier over dit soort zaken met elkaar te overleggen. Misschien is het een idee dit draadje te zien als een soort algemene vraagbaak voor zelfbouw van (metalen) materieel. Net zoiets als het Litter Bin draadje van Leen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #48 Gepost op: 20 November 2014, 13:58:05 »
Messingbouwen (voor beginners) in spoor 0.
:)
mvg,
Ivo

*

1795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1555
    • Raamsdonk spoor 0
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #49 Gepost op: 20 November 2014, 14:03:30 »
kleine opmerking, ik vind een h0 C5 kit van MK veeeel moeilijker/lastiger dan zijn 0 kits van dezelfde. h0 is dan toch veel kleiner en priegeliger.
Ik heb al diverse kits gebouwd 0 en h0, en moet zeggen dat de Semblat en Gebauer kits toch wel super werken, en goed passen, ook dat er heel veel gietdelen in gebruikt zijn, maakt het relatief eenvoudig in elkaar te zetten, MK en veel UK kits maken gebruik van minder gietdelen, meer etswerk, is daardoor " goedkoper" , maar wel wat lastiger.

Mijn tip is dan ook, begin met een goede kit. Vaak is die wel wat duurder, maar als je dan met plezier een goed eindresultaat hebt is dat beter dan een goedkope kit, met frustratie in elkaar bakken, met een minder resultaat...
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #50 Gepost op: 20 November 2014, 19:29:29 »
Gaat mij ook niet persé om de schaal. Ik kan me goed voorstellen dat een MK C5 in 0 makkelijker te bouwen is dan een in H0. Dus dat lijkt me prima. Maar een van de getoonde franse pacifics lijkt me niet zo'n goed idee om mee te beginnen. Ook niet met de 4300 trouwens. Het is belangrijk een goed gevoel te hebben bij hoe je soldeert.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11626
    • nulpunt
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #51 Gepost op: 20 November 2014, 19:33:27 »
ander draadje !

http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=61714.msg3221513538;topicseen#msg3221513538

PS.
Ivo, ik ben  het helemaal niet eens met je.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #52 Gepost op: 20 November 2014, 19:38:05 »
Dat houdt het leuk  ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #53 Gepost op: 14 April 2015, 23:26:57 »
Terug naar de 5500 (overigens is deze zonder aangepast ketelfront, maar er staat er nog een op stapel en daar zou dat wel kunnen worden toegepast). Dit is de 5516, nog zonder de juiste nummerplaten, maar die komen nog:















mvg,
Ivo

P.S., foto's verklappen altijd weer wat foutjes die je op de werkbank niet opvallen: er is een zandleiding eruit gevallen en ik zie nog verffoutjes hier en daar. Ook de bediening van de blazer moet er nog op.
mvg,
Ivo

*

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5561
  • Team Mitropa
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #54 Gepost op: 14 April 2015, 23:54:53 »
Ach ja foto`s ::)
Als je er zo naar kijkt zie je er niets van (y)

Huibert

  • Offline Offline
  • Berichten: 9176
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #55 Gepost op: 22 April 2015, 09:38:12 »
Zouwen die kitjes nog te koop zijn?

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11771
    • Mijn fotoarchief
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #56 Gepost op: 22 April 2015, 12:04:39 »
Kits van DJH komen regelmatig voorbij op Marktplaats. 3700'den, 3900'den, 5500'den, 6000'den, 6300'den en 7000'den. Er liggen volgens mij meer kits te verstoffen in kasten dan er gebouwd rond rijden.

Eelco

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #57 Gepost op: 22 April 2015, 14:43:29 »
Je kunt ze ook nog nieuw aanschaffen bij Piet Peetoom (Godfather models & supply) (y) Tenminste voor HO. Voor 0 weet ik het niet.
« Laatst bewerkt op: 22 April 2015, 14:45:30 door zuylen »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #58 Gepost op: 22 April 2015, 16:02:13 »
Op de website van DJH staan de meeste modellen nog als bestelbaar: 3700, 3900, 5500, 6000, 6300, 7000 en omC. Vast niet allemaal op voorraad.

Mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Huibert

  • Offline Offline
  • Berichten: 9176
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Ketelfront NS 5500
« Reactie #59 Gepost op: 20 April 2016, 19:05:02 »
Weet iemand of er een verhoogde vloer in (een deel van) het machinistenhuis zat? Met, dan staan machinist en stoker wel erg hoog, zonder juist laag. Ik kom er op de mij bekende fotoos niet uit.
Belangrijk is het wel, want ik heb de deurtjes uitgezaagd  :angel: