Hallo allemaal,Tot op heden heb ik met veel plezier geprobeerd de werking en mogelijkheden van de DR4018 in dit draadje wat duidelijker te maken.In een aantal andere draadjes ben ik echter tot de ontdekking gekomen dat mijn bijdragen blijkbaar beperkt en onzinnig zijn aangezien ik geen kennis van zaken heb, althans onvoldoende voor het niveau van dit forum.Het lijkt mij dan ook maar beter om me binnen dit forum niet meer te melden met onzinnige informatie Groet,Bert
En, wat er nu nog te behandelen is?Ten dele zijn in voorgaande voorbeelden de nog niet behandelde DB voorseindefinities SEIN=3 en SEIN=4 de revue al gepasseerd. Deze worden eigenlijk toegepast in de voorinstellingen Preset 9, Preset 10 en Preset 11. In een volgende reactie wil ik deze presets als laatste toelichten en daarmee de DB seindefinities afsluiten.
Ik heb een DR4018 ingesteld op preset 7 (3 seinen met cijfer bak) en nu wil ik op de laatste twee aansluitingen twee simpele rood / groen seinen aansluiten. Wat worden dan de CV waarden? 13/14 en 15/16 zijn nog vrij.Alvast bedankt!
Volgens de beschrijving van de DR4018 wordt preset 7 ingevoerd in CV47. Bij CV47 staat dat de CV's 113 t/m 128 beïnvloed worden.