Dat je er een aardlekschakelaar bij haalt begrijp ik even niet. Wat heeft dat er mee te maken?En hoe komt het dan dat de LK200 zo snel schakelt? Zit daar geen relais in?
Waar zit de kortsluiting ?
3Funktion des LK200Das LK200 stellt beim Überfahren der Trennstellen automatisch die notwendige Polarität in der Schleife her.Dies geschieht auf einfache Weise:Ist bei Einfahrt die Polarität in der Schleife nicht korrekt, so wird der durch die Räder verursachte Fehlerstrom vom LK200 detektiert und die Polarität im Kehrschleifenbereich (grau gezeichnet) sofort angepasst (vgl. Bild 2). Dadurch wird der Kurzschluss beseitigt, der Zug kann in die Schleife einfahren. Dies alles geschieht so schnell, dass es während der Fahrt nicht zu bemerken ist.
Je verwijt me (in een verwijderde bijdrage) dat ik de LK200 nog nooit van binnen heb gezien. Daar heb je gelijk in, maar dat is ook niet nodig. Aan het aansluitschema in de handleiding kan ik zien dat het ding volgens het kortsluitprincipe werkt. En als het anders is, dan doe je me een groot plezier door het inwendig schema te tonen. Wellicht kom ik daardoor op andere gedachten. Maar tot dusver zie ik maar 1 mogelijkheid: kortsluitprincipe.
Kortom, Lenz trekt zelf een rookgordijn op als het gaat om het werkingsprincipe.