Het model heeft standaard verende midden asjes. Deze kunnen genoeg inveren volgens mij, maar wellicht kan het veertje weggelaten worden? Verzwaren zal ook wel wat helpen. Ik snap nog niet goed waarom Elotrains geen aandrijving op alle assen heeft gemaakt. Ze zeiden dat het vanwege de rijeigenschappen in de bogen zou zijn maar ik heb geen last met andere modellen met aandrijving op 6 assen in bogen. Even op de keukenweegschaal: Elotrains 1501 350 gram, Roco 1145 (botsneus) 320 gram, Roco 1601 (nieuwe uitvoering met lichtgewicht LEDs ) 400 gram, Rocky Rail 6480 (met sound) 300 gram.Wat mij bovendien opvalt is dat de anti slip bandjes erg glad en hard aanvoelen. Alsof het rubber keihard is. Wellicht dat een combinatie van verse soepele anti slip bandjes en wat extra gewicht en de veertjes eruit de boel verbetert? Eventueel de asjes met anti slip naar de buitenste asjes verplaatsen kan wellicht ook helpen.Mvg,Robert
Toch snap ik het niet. Mijn locs hebben zelden nog asb en zijn dus allemaal zonder veel moeite weg te duwen. Wat is daar idioot aan?
Kan het middelste asje zonder aandrijving wel goed draaien en schuiven? En heeft deze genoeg verticale speling? Staan de aangedreven assen wel alemaal op de rails en niet scheef zodat er maar 2 van de 4 aangedreven wielen per draaistel goed op de rails drukken? Staat de sleper niet te strak waardoor de lok omhoog getild wordt zodat de wielen minder grip hebben?
Oh, wat ik wel gedaan heb is de extra ringetjes tussen bak en draaistel verwijdert zodat de lok stabieler en minder hoog op de pootjes staat.