Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:05
Vollmer ringloods deuren door Eric v C
Vandaag om 17:45:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:06:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
  

Auteur Topic: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.  (gelezen 320217 keer)

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #315 Gepost op: 01 November 2015, 13:47:37 »
Nou moe, wat je al van plastic lepeltjes kan maken. Goed gezien Koen. Je hebt oog voor de mogelijkheden die in materialen zitten. Mooie aanvulling zo.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Rinus H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #316 Gepost op: 02 November 2015, 21:45:01 »
Mooie vorderingen Koen, had je draadje een tijdje niet meer gezien, ga weer volgen! Gr.Martijn
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #317 Gepost op: 02 November 2015, 23:05:10 »
Thanks, heren

Dat moedigt aan om door te gaan, al gaat het tergend langzaam, ,maar alles in 1 keer af is ook weer zo snel.

De methode om op een dun maar toch stevig ondergrondje te bouwen bevalt me wel.
Je kan alles afzonderlijk aanpakken en zorgen dat het aansluit op de rest.

Mijn industrieën moeten bijna allemaal aansluiten op spoorstaafhoogte dus een mm of 3 mag.

Tja, koffielepeltjes, er gaat niks aan me voorbij aan materiaal wat ik als chauffeur dagelijks tegenkom.
Laatst ook weer snippers hout zo dun als fineer gevonden, daar kan ik ook weer iets mee dus dat gaat weer in de broekzak mee naar huis.
Koffie drink ik altijd onderweg dus op een gegeven moment zag ik er een staander in.

Het zijn zomaar wat dingen die ik gebruik naast de gewone modelspoorartikelen.
Vooral als mijn voorraad op begint te raken.

Het gebied rondom de draaichijf en de bijbehorende sporen begint vorm te krijgen, daar komt over een tijdje ook een update van.
Ik ben nog met een paar emplacementaansluitingen bezig.

Ik zal jullie niet vervelen met alleen witte beelden, tenzij ik een winterlandschap namaak.

 
 
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Bluestrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
  • Met vriendelijk groeten Frans
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #318 Gepost op: 09 November 2015, 16:14:57 »
Het blijft interessant wat je doet Koen zeker dat zelfbouw gebeuren,
en de aankleding van je baan ben benieuwd naar de volgende stap.

Mvg Frans

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #319 Gepost op: 09 November 2015, 22:24:45 »
Dank je Frans,

Ben benieuwd naar het vervolg van jou baan.

De tijd en budget is minimaal dit jaar en zal daarom veel zelf gaan bouwen om toch wat vooruit te kunnen komen.

- heeft iemand een goed idee om Flschm HO profiwissels te beschermen tegen houtlijm bij ballasten?

Wil verder met depot aankleden maar weet even niet hoe.
Wil vastzittende wissels voorkomen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #320 Gepost op: 09 November 2015, 22:30:50 »
Vet/olie stoot water af.. Als je met houtlijm gaat werken moet dat enigszins helpen.. Dit had ik eerder eens gelezen ergens.. Toen was het voor mij al te laat
groeten,
Auke

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #321 Gepost op: 09 November 2015, 22:33:05 »
Hoi Auke,

Het gaat er om dat de lijm tijdens het ballasten niet onder het wissel door in het loopwerk loopt.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #322 Gepost op: 09 November 2015, 22:34:58 »
Dat begrijp ik.. Je kunt dus de kieren insmeren met olie/vet of de boel open halen en er een laagje tussen legen.. Dit laatste is denk ik het beste maar ook het meest vervelend.. Er zit één spring graag veertje in de wissels die je moeilijk weer vind/terug op zijn plek krijgt
groeten,
Auke

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #323 Gepost op: 09 November 2015, 22:38:57 »
Ik dacht eerder aan afplakken maar dan heb je kans dat de tape week wordt en het binnenwerk alsnog vastloopt.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #324 Gepost op: 09 November 2015, 22:40:56 »
En dan zit de tape tussen je ballast en wissel.. Of je dat er goed tussen weg krijgt?
groeten,
Auke

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #325 Gepost op: 09 November 2015, 22:42:23 »
Het is nog niet zo makkelijk als het lijkt, ik dacht zelfs aan inwikkelen in boterhamzakjes maar dat moet je ook weg kunnen snijden na drogen.
« Laatst bewerkt op: 09 November 2015, 22:46:01 door NS264. Reden: tekst »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #326 Gepost op: 09 November 2015, 22:58:47 »
Lang leve het forum ;D:

Denk dat het de boterhamzakjesmethode wordt.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #327 Gepost op: 15 November 2015, 13:52:03 »
Fingers crossed,

Alles ingetaped wat er te tapen valt.
Lekker aan het kliederen gegaan.



Ik had nog een doos Hydrofibre ooit van Herwim gekregen.
Kijken wat het spul doet als bestrating voor het depot terrein.
Ook een aardemengseltje uit de tuin toegepast.

Van de bollenwagen kijken we vanaf links van de werkplaats naar rechts.
Vanaf de werkplaats loopt er een pad (bovenin de foto) naar rechts richting de draaischijf.
Aan dat pad wat uit Stelconplaten zal bestaan komt een opslag voor smeerolie en spul wat buiten kan blijven staan.



Richting de werklplaats gezien.



Hier alvast een preview.
Als de Hydrofibre bevalt dan pas ik het ook rondom de draaischijf toe, 18u droogtijd.



« Laatst bewerkt op: 15 November 2015, 14:18:39 door NS264. Reden: tekst & foto »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #328 Gepost op: 15 November 2015, 15:09:31 »
18 uur droogtijd?! "A work in progress" dus. Morgen is het resultaat bekend. Dan weer foto's?
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9039
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #329 Gepost op: 21 November 2015, 14:06:36 »
Hallo, goedemiddag,





Werken met Hydrofibre is een vreemde gewaarwording als je ordinaire modelleerpasta gewend bent.

Ik heb de juiste verhouding van de smurrie nog niet gevonden.

- Het blijft lang nat dan zal ik wel te veel water erbij gedaan hebben?
- Ook is me niet helemaal duidelijk of de lijm nou gemengd moet worden met de vezelpap of achteraf erop smeren?
- Is het de bedoeling dat het een hard laagje wordt of zacht blijft?
- Is er überhaupt wel een weg van te maken?

Ondanks de gebruiksaanwijzing vraag ik me af wat nou precies de juiste consistentie is van Hydrofibre en hoe je de lijmpoeder(soort silliconengel)
moet gebruiken.

Als deklaag heb ik wat tuinaarde met zand gemengd voor de oude asfaltlook.

Ik heb de voorste laag op de foto dus opnieuw gedaan.
Op zich bevalt het wel, het is schoon werken en stinkt niet.
Heb nog niet veel voorbeelden van het gebruik van Hydrofibre van ER-decor gevonden.

Dus als iemand er iets meer over kan vertellen hoor ik het graag :D.

Voortgang tot nu toe.

« Laatst bewerkt op: 21 November 2015, 14:23:32 door NS264. Reden: tekst »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.