Pas later werden ze ingericht voor gebruik achter DE-locs. Daartoe werd de hoogspannings-motorgenerator vervangen door een dieselaggregaat. Dat was veel groter, zodat het luik in de ene wagenzijde vergroot moest worden. En dat betekende weer dat de deur daarnaast verviel. Het is dus voor de puristen niet 1, 2, 3 mogelijk om met één model alle inzetjaren uit te beelden
Hoi Hans,Ik heb ook de schtes/tekening van de wagen met dat grote luik. --> makkelijk aan te passen Uit jouw tekst maak ik op, dat wanneer je de stoomverwarmingswagen met 2200 en/of 2400 wilt laten rijden, dit alleen kan met de versie met grote luik ?Grtzz,Karst
[...] Franse verwarmingswagens hebben weldegelijk ook in Nederland gereden. Kan me een foto herinneren van een trek-duw-trein bestaande uit plan D-rijtuigen, 2200-en en een dergelijke verwarmingswagen.
Foto van die franse verwarmingwagen staat in De stalen getrokken rijtuigen de Nederlandse Spoorwegen van N.J. van Wijck Jurriaanse op blz.118.Een bruine NS2289 met verwarmingswagen en 4 plan D,s op 12-11-1970 in Enschede.
Meteen opgezocht en gevonden. Leuk, dat had ik nog niet gezien. Dus dat heeft wel in NL gereden. Datum onderschrift is 1970. De pagina ervoor staat de Artitec energiewagen op de foto met als datum 1972.