Bewonderenswaardig hoe jij telkenmale (zonder gemopper) veel moeite moet doen om je materialen bij elkaar te scharrelen en daar steeds weer in slaagt. Alsof er al niet genoeg uitdagingen zijn in de modelbaanbouw !
Allereerst mijn complimenten voor je baan en de strakke bouw ervan.Ik gebruik ook veel krimpkous, al vond ik dat daardoor in locs bij het doorverbinden wel dikke en stugge delen ontstonden. Vooral als je niet veel ruimte hebt willen die wel eens in de weg zitten. Bovendien wil bij het verwarmen met een föhn wel eens iets van je loc een heel andere vorm krijgen dan je zou willen, vooral op plekken die je niet ziet als je bezig bent, maar wel als de loc weer op de rails staat. Delen van het dak zijn, heb ik gemerkt, erg gevoelig voor thermische vervorming.Daarom 'lak' ik mijn soldeerverbindingen nu af. Ik heb in het begin dat met parketlak. Dat legt er een soort PUR-laagje omheen en dat isoleert prima. Nu gebruik ik vaak houtlijm. Dat geeft ook een mooie soepele kous om de blanke las en isoleert ook prima. Eventueel weer lossolderen gaat ook zonder problemen. De bout ertegenaan en de draden kunnen losgenomen worden.
Ik ben nog nooit in Thailand geweest, maar ik heb zo'n beeld...
Kan je mij jouw afkortingen uitleggen die ik zie naast de melders, indien mogelijk met een layout van de track.Ik heb wel een idee bij mijzelf, maar ben benieuwd naar jouw oplossing
Gebruik jij trouwens één bezetmelder per baanvak ?