Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MichielB
Vandaag
om 23:16:30
Conrat
door
hmmglaser
Vandaag
om 23:14:15
tandwiel lux modellbau
door
Olav
Vandaag
om 22:59:14
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
MOVisser
Vandaag
om 22:56:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:51:19
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 22:47:52
Raadplaatje
door
Keska
Vandaag
om 22:47:34
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Joz
Vandaag
om 22:46:29
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 22:26:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Pollux
Vandaag
om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Peter Soonius
Vandaag
om 21:32:12
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:41
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
borotof
Vandaag
om 17:47:49
19 Toen
door
ES44C4
Vandaag
om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
phdirk
Vandaag
om 15:57:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 14:26:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen? (gelezen 9897 keer)
Dirk J
Offline
Berichten: 1457
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #30 Gepost op:
08 January 2014, 21:15:36 »
Voor T3 en T4 zou ik het volgende doen:
Primair: elke trafo één zekering 400mA Traag of Supertraag. Neem hiervoor glaszekeringen.
Secundair: elke trafo één overbelastingsschakelaar 2,5A.
Bij kortsluiting achter de trafo zal dan normaliter de overbelastingsschakelaar uitschakelen.
De glaszekering aan primaire zijde zit er vooral om grotere ellende te voorkomen die anders op zou treden wanneer bijvoorbeeld de overbelastingsschakelaar weigert of wanneer er in de trafo een defect optreedt. Die zekering zal er waarschijnlijk nooit uit gaan, en daarom heeft een overbelastingsschakelaar weinig nut. Bovendien kan zo'n schakelaar weigeren, terwijl een glaszekering altijd gewoon zijn werk doet, en dat is belangrijk voor iets dat je laatste veiligheid is binnen je stroomvoorziening.
«
Laatst bewerkt op: 08 January 2014, 21:19:44 door Dirk J
»
Gelogd
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #31 Gepost op:
08 January 2014, 22:02:46 »
Hallo Dirk
Heel, heel hartelijk dank voor dit antwoord.
Heel duidelijk, heb mijn oude sterkstroom installatie inmiddels gedemonteerd en wacht nu op wat
spullen van Conrad en ga dan aan de gang.
Als het klaar is zal ik er wat foto's van laten zien.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
henk
Offline
Berichten: 22559
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #32 Gepost op:
08 January 2014, 22:07:47 »
Zijn t3 en t4 bedoeld voor je rijregelaars? Die dingen hebben meestal een ingebouwde beveiliging. Dan is een glaszekering bij de trafo genoeg.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #33 Gepost op:
16 January 2014, 18:00:26 »
Hallo allen
Het heeft even geduurd maar dan komt er ook wat.
Voor de feestdagen de Pulsbreedte regelaars besteld komen dit weekend bij mij binnen.
Zoals al verteld ben ik ook bezig geweest met het demonteren van mijn oude sterkstroom installatie
of te wel de losse opstelling van de trafo's, heb van jullie velen oplossingen aangedragen gekregen dus
onderdelen besteld bij Conrad en voorbereidingen gemaakt met een trafo kast.
Zo dit zijn de eerste beelden, willen jullie de rest van dit bouw verslag zien kijk dan eind van het komend weekend na een mooie beurs in Houten als er nog puf is naar mijn topic "Herwim verteld"
Veel hobby plezier komend weekend in Houten.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Te 2/2
Offline
Berichten: 1007
Metrop-Märklin
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #34 Gepost op:
09 August 2014, 23:48:16 »
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar stonden deze trafo's in fase toe er kortsluiting op trad?
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Menno
Offline
Berichten: 3456
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #35 Gepost op:
10 August 2014, 00:04:10 »
In fase? Dat speelt alleen als er een trafo parallel geschakeld is met een tweede, maar uit de beginpost blijkt duidelijk dat er gewoon ergens sluiting opgetreden is.
Gelogd
Te 2/2
Offline
Berichten: 1007
Metrop-Märklin
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #36 Gepost op:
10 August 2014, 00:06:38 »
Bedankt voor je toelichting. Nu volg ik het weer helemaal.
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?