..... Uit "Erlebniswelt", "S-Bahn" en de locatie Domburg (ongetwijfeld veel Duitsers in de zomermaanden) wordt het wellicht Duits? .... Heel veel succes met de bouw!
Zozo, dat zijn grootse plannen! Dat is zelfs voor een ervaren modelbouwer een grote uitdaging lijkt me.
Eén puntje valt me op. De beide schaduwstations zijn dubbelsporig. Dat geeft je een uitdaging bij de klimspiralen omdat je daar kruisende sporen hebt. Als je het buitenste spoor op het hoogste schaduwstation aansluit en het binnenste op het onderste, dan zou het misschien iets optimaler kunnen (afhankelijk van de draairichting van je klimspiralen uiteraard, die worden me uit de tekening niet helemaal duidelijk).
Ik ben heel benieuwd wat het thema wordt van de baan. Uit "Erlebniswelt", "S-Bahn" en de locatie Domburg (ongetwijfeld veel Duitsers in de zomermaanden) wordt het wellicht Duits? Welk tijdperk? Wordt het uiteindelijk ook opengesteld voor publiek? Heel veel succes met de bouw!
We hebben geprobeerd om elke denkbaar mogelijke route mogelijk te maken in beide schaduwstations
Omdat ze dat dorpje gewoon naar ons hebben vernoemd
Ziet er op zich prima uit, vooral het feit dat het station "dwars" ligt bevalt me. Ik vind 2 zaken jammer:- De andere sporen liggen "recht". Dat geeft een kunstmatig gezicht. Ik zou ze op z'n minst onder een kleine hoek leggen in de zichtbare delen.- Met zo'n grote ruimte zou ik minstens 1 2-sporige "parade-strecke" maken, en nog liever 2! Dus een zo lang mogelijk baanvak dat liefst dwars door het landschap loopt, eventueel in een lichte curve, waar je met een trein met realistische lengte dus van minimaal 2 meter niet het gevoel hebt dattie meteen weer in een tunnel verdwijnt of van de rand van de tafel valt.
Dat is tegelijk ook mijn punt: waarom wil je dat? Je ziet er verder toch niets van? Als je wilt dat treinen in een telkens wisselende volgorde in zicht verschijnen kun je dat toch ook electronisch regelen?Het duurde even voor ik dat door had (en ik was duidelijk niet de enige)