Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 15:35:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 15:17:23
Vreemd probleem
door
Ruud Teunissen
Vandaag
om 14:36:34
S88n bus splitsen
door
Dave.......
Vandaag
om 14:32:52
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 13:54:47
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:35:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 13:20:35
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
orientexpress
Vandaag
om 13:17:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 13:07:13
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W)
door
Peter.v.L
Vandaag
om 13:00:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 13:00:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:56:27
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:43:32
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 12:16:43
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 12:04:32
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:40:26
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:17:51
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:55:31
Lima IRM pimpen
door
008200
Vandaag
om 09:21:16
Piko 2025
door
Benelux795
Vandaag
om 08:44:21
Roco Plan T
door
grossraumwagen
Vandaag
om 08:33:30
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 08:33:24
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Jelmer
Vandaag
om 08:22:47
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:15:28
20 jaar BNLS
door
prutser
Vandaag
om 08:08:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:47:50
Omnummeren Piko 2901 (BR 186)
door
Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal?
door
Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Een nieuw begin
door
bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Volgende
- [
1
]
2
3
...
6
Omlaag
Auteur
Topic: Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen! (gelezen 35571 keer)
nostalgie1969
Offline
Berichten: 11
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Gepost op:
25 November 2013, 11:55:11 »
Hallo!
Graag wil ik de samenstelling van de int 215 Donauwalzer uit 1995 plaatsen.
Het verschil tussen de beide ÖBB zitrijtuigen (Bmz) is geen fout omdat de eerste een SGP Bmz is met andere airco ( rooster een raam verder naar rechts) SGP draaistellen en de tweede betreft een Eurofima Bmz met de bekende Fiat draaistellen.
Overigens is deze Eurofima al aangepast met de nieuwe ramen (dikker en zonder klapraam) en nieuwe deuren met kleinere ramen en andere techniek.
Een aantal zijn er toen in 1994 gemoderniseerd met in het achterhoofd de ombouw naar 200 km/h.
Daarna volgt het gedeelte naar München.
Een prachtige unieke trein die tot 1995 op zijn mooist was, met voornamelijk klassieke locs ervoor geplaatst.
Ik hoop dat er misschien wat foto's en/of mooie andere samenstellingen volgen.
Groeten,
Niels
«
Laatst bewerkt op: 08 February 2018, 16:22:05 door Bert van Gelder. Reden: Titel
»
Gelogd
nostalgie1969
Offline
Berichten: 11
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #1 Gepost op:
25 November 2013, 12:07:33 »
voor de liefhebbers van de ÖBB zitrijtuigen heb ik deze foto van de ÖBB SGP Bmz nog.
De tweede versie van de Bmoz die voornamelijk in de Austria Express meereed. (met klapdeuren)
Deze versie kreeg de Eurofima deuren maar behield wel de andere airco (en de locatie ervan) met afwijkend geplaatste rooster en beplating aan de onderzijde
van het rijtuig.
«
Laatst bewerkt op: 25 November 2013, 12:10:55 door nostalgie1969. Reden: andere foto
»
Gelogd
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #2 Gepost op:
10 March 2014, 12:21:15 »
Hierbij een overzicht van deze trein uit 1999/2000. In het laagseizoen bestond deze trein uit 7 bakken waardoor je hem makkelijk kunt inkorten.
In het hoogseizoen bestond deze trein vaak uit 10 bakken. Zelf heb ik een HO samenstelling staan uit 1999 staan met totaal 7 bakken.
Het blijft een mooie en bonte trein om in schaalmodel te hebben!
Gelogd
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #3 Gepost op:
27 April 2015, 22:17:49 »
Na wat rijtuigen te hebben vervangen heb ik mijn Euronight Donauwalzer uit 1999 verbeterd en is dit het eindresultaat geworden:
Gr, Jeroen
Gelogd
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #4 Gepost op:
16 December 2015, 12:44:52 »
Ik werd al eerder door een forumgenoot geattendeerd dat ik een verkeerd Roco nummer had staan voor de DB Bm235. De oorzaak was dat ik per abuis 2 dozen met elkaar had verwisseld. Ik was vergeten het in dit draadje nog even aan te passen dus bij deze. Mijn gebruikte DB Bm235 in deze trein is dus een
Roco 44746
ipv van de
44749
(dit is namelijk een BDm273) Het is wel zo dat dat dit Roco model een oud DB logo heeft en er voor deze periode een DB AG logo op hoort te staan. Zover ik weet is er hier nog geen model van alleen de Roco 44767 met een oud rood DB logo. Maar dit logo klopt dus ook niet. Ik heb inmiddels met een decal mijn Bm235 rijtuig van het DB AG logo voorzien.
Gr, Jeroen
Gelogd
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5371
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #5 Gepost op:
16 December 2015, 13:55:46 »
Uiterst fraaie trein, Jeroen!
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #6 Gepost op:
16 December 2015, 18:54:55 »
Idd
daroom ook hier in model omgezet:
Int Donauwalzer
by
Fis sy
de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.
Groet
Bernd
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #7 Gepost op:
16 December 2015, 19:38:52 »
Jeroen/Bernd,
Dank jullie wel!
Mooi plaatje van je Donauwalzer Bernd!
Gr, Jeroen
Gelogd
Michiel 80
Offline
Berichten: 776
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #8 Gepost op:
16 December 2015, 23:44:58 »
Citaat van: fissy op 16 December 2015, 18:54:55
de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.
Mooi treintje! Welke Railtops heb je hiervoor mogen huren? ;-)
Gelogd
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #9 Gepost op:
17 December 2015, 15:23:22 »
HIER
nog een iets kortere variant van deze trein, zelfs de loc is na te maken
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4246
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #10 Gepost op:
17 December 2015, 15:38:18 »
Samenstelling?
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #11 Gepost op:
17 December 2015, 15:53:15 »
1x OBB Bmz
1x OBB Bcmz
2x NS WLAB30
1x NS Bcm
1x DB Bm in rood/wit
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #12 Gepost op:
17 December 2015, 16:57:17 »
Fraai, gelijk de rijtuigen uit de vitrine getrokken, kan ik eindelijk mijn WLA30 rijtuigen in een trein verwerken
«
Laatst bewerkt op: 17 December 2015, 17:02:19 door Chris
»
Gelogd
Albert.H0
Offline
Berichten: 1891
Roco Fccpps vriend
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #13 Gepost op:
21 December 2015, 02:03:51 »
Als ik me goed herinner heb ik ooit een foto gezien van 1 of 2 van die rood/antracietgrijze OBB rijtuigen die een korte periode gehuurd werden door NS en in een NS internationale trein werden ingezet. Heeft iemand meer info, b.v. welk type dit was, foto's van inzet etc.?
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #14 Gepost op:
21 December 2015, 10:04:53 »
Deze rijtuigen waren inderdaad gehuurd door de NS van de OBB voor de Beneluxtrein. MTE heeft de modeluitvoering laten maken door ACME onder nummer 90035 en 90036.
gr, Jeroen
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Volgende
- [
1
]
2
3
...
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!