Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 20:06:47
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:59:23
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
markuspetter
Vandaag
om 18:58:24
Br 38 Piko Superen.
door
Vroeger
Vandaag
om 18:46:10
Lima IRM pimpen
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 18:45:25
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 18:35:16
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 18:28:35
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
Vandaag
om 18:20:20
betreft de YD7001
door
Ben
Vandaag
om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Frank 123
Vandaag
om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder
door
bellejt
Vandaag
om 17:43:37
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 17:31:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 17:20:07
S88n bus splitsen
door
Eric v C
Vandaag
om 17:16:19
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 16:43:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm
door
Albert de Heer
Vandaag
om 16:20:42
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 15:03:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Gert Arkema
Vandaag
om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan
door
MOVisser
Vandaag
om 14:44:58
20 jaar BNLS
door
MOVisser
Vandaag
om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's"
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:49:21
Piko 2025
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:17:14
Roco Plan T
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:03:36
NZH A 1001 - 1004
door
Dave.......
Vandaag
om 09:20:11
Intermittende kortsluiting
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 08:54:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Volgende
- [
1
]
2
3
...
6
Omlaag
Auteur
Topic: Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen! (gelezen 35568 keer)
nostalgie1969
Offline
Berichten: 11
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Gepost op:
25 November 2013, 11:55:11 »
Hallo!
Graag wil ik de samenstelling van de int 215 Donauwalzer uit 1995 plaatsen.
Het verschil tussen de beide ÖBB zitrijtuigen (Bmz) is geen fout omdat de eerste een SGP Bmz is met andere airco ( rooster een raam verder naar rechts) SGP draaistellen en de tweede betreft een Eurofima Bmz met de bekende Fiat draaistellen.
Overigens is deze Eurofima al aangepast met de nieuwe ramen (dikker en zonder klapraam) en nieuwe deuren met kleinere ramen en andere techniek.
Een aantal zijn er toen in 1994 gemoderniseerd met in het achterhoofd de ombouw naar 200 km/h.
Daarna volgt het gedeelte naar München.
Een prachtige unieke trein die tot 1995 op zijn mooist was, met voornamelijk klassieke locs ervoor geplaatst.
Ik hoop dat er misschien wat foto's en/of mooie andere samenstellingen volgen.
Groeten,
Niels
«
Laatst bewerkt op: 08 February 2018, 16:22:05 door Bert van Gelder. Reden: Titel
»
Gelogd
nostalgie1969
Offline
Berichten: 11
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #1 Gepost op:
25 November 2013, 12:07:33 »
voor de liefhebbers van de ÖBB zitrijtuigen heb ik deze foto van de ÖBB SGP Bmz nog.
De tweede versie van de Bmoz die voornamelijk in de Austria Express meereed. (met klapdeuren)
Deze versie kreeg de Eurofima deuren maar behield wel de andere airco (en de locatie ervan) met afwijkend geplaatste rooster en beplating aan de onderzijde
van het rijtuig.
«
Laatst bewerkt op: 25 November 2013, 12:10:55 door nostalgie1969. Reden: andere foto
»
Gelogd
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #2 Gepost op:
10 March 2014, 12:21:15 »
Hierbij een overzicht van deze trein uit 1999/2000. In het laagseizoen bestond deze trein uit 7 bakken waardoor je hem makkelijk kunt inkorten.
In het hoogseizoen bestond deze trein vaak uit 10 bakken. Zelf heb ik een HO samenstelling staan uit 1999 staan met totaal 7 bakken.
Het blijft een mooie en bonte trein om in schaalmodel te hebben!
Gelogd
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #3 Gepost op:
27 April 2015, 22:17:49 »
Na wat rijtuigen te hebben vervangen heb ik mijn Euronight Donauwalzer uit 1999 verbeterd en is dit het eindresultaat geworden:
Gr, Jeroen
Gelogd
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #4 Gepost op:
16 December 2015, 12:44:52 »
Ik werd al eerder door een forumgenoot geattendeerd dat ik een verkeerd Roco nummer had staan voor de DB Bm235. De oorzaak was dat ik per abuis 2 dozen met elkaar had verwisseld. Ik was vergeten het in dit draadje nog even aan te passen dus bij deze. Mijn gebruikte DB Bm235 in deze trein is dus een
Roco 44746
ipv van de
44749
(dit is namelijk een BDm273) Het is wel zo dat dat dit Roco model een oud DB logo heeft en er voor deze periode een DB AG logo op hoort te staan. Zover ik weet is er hier nog geen model van alleen de Roco 44767 met een oud rood DB logo. Maar dit logo klopt dus ook niet. Ik heb inmiddels met een decal mijn Bm235 rijtuig van het DB AG logo voorzien.
Gr, Jeroen
Gelogd
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5373
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #5 Gepost op:
16 December 2015, 13:55:46 »
Uiterst fraaie trein, Jeroen!
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #6 Gepost op:
16 December 2015, 18:54:55 »
Idd
daroom ook hier in model omgezet:
Int Donauwalzer
by
Fis sy
de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.
Groet
Bernd
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #7 Gepost op:
16 December 2015, 19:38:52 »
Jeroen/Bernd,
Dank jullie wel!
Mooi plaatje van je Donauwalzer Bernd!
Gr, Jeroen
Gelogd
Michiel 80
Offline
Berichten: 776
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #8 Gepost op:
16 December 2015, 23:44:58 »
Citaat van: fissy op 16 December 2015, 18:54:55
de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.
Mooi treintje! Welke Railtops heb je hiervoor mogen huren? ;-)
Gelogd
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #9 Gepost op:
17 December 2015, 15:23:22 »
HIER
nog een iets kortere variant van deze trein, zelfs de loc is na te maken
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4246
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #10 Gepost op:
17 December 2015, 15:38:18 »
Samenstelling?
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #11 Gepost op:
17 December 2015, 15:53:15 »
1x OBB Bmz
1x OBB Bcmz
2x NS WLAB30
1x NS Bcm
1x DB Bm in rood/wit
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #12 Gepost op:
17 December 2015, 16:57:17 »
Fraai, gelijk de rijtuigen uit de vitrine getrokken, kan ik eindelijk mijn WLA30 rijtuigen in een trein verwerken
«
Laatst bewerkt op: 17 December 2015, 17:02:19 door Chris
»
Gelogd
Albert.H0
Offline
Berichten: 1891
Roco Fccpps vriend
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #13 Gepost op:
21 December 2015, 02:03:51 »
Als ik me goed herinner heb ik ooit een foto gezien van 1 of 2 van die rood/antracietgrijze OBB rijtuigen die een korte periode gehuurd werden door NS en in een NS internationale trein werden ingezet. Heeft iemand meer info, b.v. welk type dit was, foto's van inzet etc.?
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Euronight Jeroen
Offline
Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
«
Reactie #14 Gepost op:
21 December 2015, 10:04:53 »
Deze rijtuigen waren inderdaad gehuurd door de NS van de OBB voor de Beneluxtrein. MTE heeft de modeluitvoering laten maken door ACME onder nummer 90035 en 90036.
gr, Jeroen
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Volgende
- [
1
]
2
3
...
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!