Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:59:23
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:35:16
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 18:28:35
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 17:31:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:03:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
  

Auteur Topic: Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!  (gelezen 35568 keer)

nostalgie1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Gepost op: 25 November 2013, 11:55:11 »
Hallo!

Graag wil ik de samenstelling van de int 215 Donauwalzer uit 1995 plaatsen.
Het verschil tussen de beide ÖBB zitrijtuigen (Bmz) is geen fout omdat de eerste een SGP Bmz is met andere airco ( rooster een raam verder naar rechts)  SGP draaistellen en de tweede betreft een Eurofima Bmz met de bekende Fiat draaistellen.
Overigens is deze Eurofima al aangepast met de nieuwe ramen (dikker en zonder klapraam) en nieuwe deuren met kleinere ramen en andere techniek.
Een aantal zijn er toen in 1994 gemoderniseerd met in het achterhoofd de ombouw naar 200 km/h.
Daarna volgt het gedeelte naar München.
Een prachtige unieke trein die tot 1995 op zijn mooist was, met voornamelijk klassieke locs ervoor geplaatst.
Ik hoop dat er misschien wat foto's en/of mooie andere samenstellingen volgen.



Groeten,
Niels
« Laatst bewerkt op: 08 February 2018, 16:22:05 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

nostalgie1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #1 Gepost op: 25 November 2013, 12:07:33 »
voor de liefhebbers van de ÖBB zitrijtuigen heb ik deze foto van de ÖBB SGP Bmz nog.

De tweede versie van de Bmoz die voornamelijk in de Austria Express meereed. (met klapdeuren)
Deze versie kreeg de Eurofima deuren maar behield wel de andere airco (en de locatie ervan) met afwijkend geplaatste rooster en beplating aan de onderzijde
van het rijtuig.


« Laatst bewerkt op: 25 November 2013, 12:10:55 door nostalgie1969. Reden: andere foto »

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #2 Gepost op: 10 March 2014, 12:21:15 »
Hierbij een overzicht van deze trein uit 1999/2000. In het laagseizoen bestond deze trein uit 7 bakken waardoor je hem makkelijk kunt inkorten.
In het hoogseizoen bestond deze trein vaak uit 10 bakken. Zelf heb ik een HO samenstelling staan uit 1999 staan met totaal 7 bakken.
Het blijft een mooie en bonte trein om in schaalmodel te hebben!




Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #3 Gepost op: 27 April 2015, 22:17:49 »
Na wat rijtuigen te hebben vervangen heb ik mijn Euronight Donauwalzer uit 1999 verbeterd en is dit het eindresultaat geworden:





Gr, Jeroen

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #4 Gepost op: 16 December 2015, 12:44:52 »
Ik werd al eerder door een forumgenoot geattendeerd dat ik een verkeerd Roco nummer had staan voor de DB Bm235. De oorzaak was dat ik per abuis 2 dozen met elkaar had verwisseld. Ik was vergeten het in dit draadje nog even aan te passen dus bij deze. Mijn gebruikte DB Bm235 in deze trein is dus een Roco 44746 ipv van de 44749 (dit is namelijk een BDm273) Het is wel zo dat dat dit Roco model een oud DB logo heeft en er voor deze periode een DB AG logo op hoort te staan. Zover ik weet is er hier nog geen model van alleen de Roco 44767 met een oud rood DB logo. Maar dit logo klopt dus ook niet. Ik heb inmiddels met een decal mijn Bm235 rijtuig van het DB AG logo voorzien.

Gr, Jeroen

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #5 Gepost op: 16 December 2015, 13:55:46 »
Uiterst fraaie trein, Jeroen!  (y) (y) (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #6 Gepost op: 16 December 2015, 18:54:55 »
Idd  (y)

daroom ook hier in model omgezet:


Int Donauwalzer by Fis sy

de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #7 Gepost op: 16 December 2015, 19:38:52 »
Jeroen/Bernd,

Dank jullie wel!  :) Mooi plaatje van je Donauwalzer Bernd!  (y)

Gr, Jeroen

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 776
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #8 Gepost op: 16 December 2015, 23:44:58 »

de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.


Mooi treintje! Welke Railtops heb je hiervoor mogen huren? ;-)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #9 Gepost op: 17 December 2015, 15:23:22 »
HIER nog een iets kortere variant van deze trein, zelfs de loc is na te maken  ;D

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4246
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #10 Gepost op: 17 December 2015, 15:38:18 »
Samenstelling?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #11 Gepost op: 17 December 2015, 15:53:15 »
1x OBB Bmz
1x OBB Bcmz
2x NS WLAB30
1x NS Bcm
1x DB Bm in rood/wit

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #12 Gepost op: 17 December 2015, 16:57:17 »
 (y) Fraai, gelijk de rijtuigen uit de vitrine getrokken, kan ik eindelijk mijn WLA30 rijtuigen in een trein verwerken :)
« Laatst bewerkt op: 17 December 2015, 17:02:19 door Chris »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #13 Gepost op: 21 December 2015, 02:03:51 »
Als ik me goed herinner heb ik ooit een foto gezien van 1 of 2 van die rood/antracietgrijze OBB rijtuigen die een korte periode gehuurd werden door NS en in een NS internationale trein werden ingezet. Heeft iemand meer info, b.v. welk type dit was, foto's van inzet etc.?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #14 Gepost op: 21 December 2015, 10:04:53 »
Deze rijtuigen waren inderdaad gehuurd door de NS van de OBB voor de Beneluxtrein. MTE heeft de modeluitvoering laten maken door ACME onder nummer 90035 en 90036.

gr, Jeroen