Google+
Doel:€250.00
Donaties:€66.80

Per saldo:€-183.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 03:43:38
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 01:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door gtw6016
Vandaag om 01:21:17
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door sdz1976
Vandaag om 00:46:28
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Gert Arkema
Vandaag om 00:39:14
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door laurent
Vandaag om 00:35:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door T.Spat
Vandaag om 00:31:12
Plaatsen van DB seinen door Remco vM
Vandaag om 00:28:50
Brawa 43916, hoe digitaliseren zonder stekker? door laurent
Vandaag om 00:20:51
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Chris Westerduin
Vandaag om 00:02:07
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
23 juni 2018, 23:48:02
Jaren 80 in woord en beeld door Eric B
23 juni 2018, 22:56:50
HK draaischijf: ervaringen? door Remco_Nzo
23 juni 2018, 22:38:34
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Jelmer
23 juni 2018, 21:28:23
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 juni 2018, 21:20:19
  

Auteur Topic: Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!  (gelezen 16234 keer)

nostalgie1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Gepost op: 25 november 2013, 11:55:11 »
Hallo!

Graag wil ik de samenstelling van de int 215 Donauwalzer uit 1995 plaatsen.
Het verschil tussen de beide ÖBB zitrijtuigen (Bmz) is geen fout omdat de eerste een SGP Bmz is met andere airco ( rooster een raam verder naar rechts)  SGP draaistellen en de tweede betreft een Eurofima Bmz met de bekende Fiat draaistellen.
Overigens is deze Eurofima al aangepast met de nieuwe ramen (dikker en zonder klapraam) en nieuwe deuren met kleinere ramen en andere techniek.
Een aantal zijn er toen in 1994 gemoderniseerd met in het achterhoofd de ombouw naar 200 km/h.
Daarna volgt het gedeelte naar München.
Een prachtige unieke trein die tot 1995 op zijn mooist was, met voornamelijk klassieke locs ervoor geplaatst.
Ik hoop dat er misschien wat foto's en/of mooie andere samenstellingen volgen.



Groeten,
Niels
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2018, 16:22:05 door Bert van Gelder »

nostalgie1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2013, 12:07:33 »
voor de liefhebbers van de ÖBB zitrijtuigen heb ik deze foto van de ÖBB SGP Bmz nog.

De tweede versie van de Bmoz die voornamelijk in de Austria Express meereed. (met klapdeuren)
Deze versie kreeg de Eurofima deuren maar behield wel de andere airco (en de locatie ervan) met afwijkend geplaatste rooster en beplating aan de onderzijde
van het rijtuig.


« Laatst bewerkt op: 25 november 2013, 12:10:55 door nostalgie1969 »

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2014, 12:21:15 »
Hierbij een overzicht van deze trein uit 1999/2000. In het laagseizoen bestond deze trein uit 7 bakken waardoor je hem makkelijk kunt inkorten.
In het hoogseizoen bestond deze trein vaak uit 10 bakken. Zelf heb ik een HO samenstelling staan uit 1999 staan met totaal 7 bakken.
Het blijft een mooie en bonte trein om in schaalmodel te hebben!




Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2015, 22:17:49 »
Na wat rijtuigen te hebben vervangen heb ik mijn Euronight Donauwalzer uit 1999 verbeterd en is dit het eindresultaat geworden:





Gr, Jeroen

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2015, 12:44:52 »
Ik werd al eerder door een forumgenoot geattendeerd dat ik een verkeerd Roco nummer had staan voor de DB Bm235. De oorzaak was dat ik per abuis 2 dozen met elkaar had verwisseld. Ik was vergeten het in dit draadje nog even aan te passen dus bij deze. Mijn gebruikte DB Bm235 in deze trein is dus een Roco 44746 ipv van de 44749 (dit is namelijk een BDm273) Het is wel zo dat dat dit Roco model een oud DB logo heeft en er voor deze periode een DB AG logo op hoort te staan. Zover ik weet is er hier nog geen model van alleen de Roco 44767 met een oud rood DB logo. Maar dit logo klopt dus ook niet. Ik heb inmiddels met een decal mijn Bm235 rijtuig van het DB AG logo voorzien.

Gr, Jeroen

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4139
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2015, 13:55:46 »
Uiterst fraaie trein, Jeroen!  (y) (y) (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
    • Gouda in H0
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2015, 18:54:55 »
Idd  (y)

daroom ook hier in model omgezet:


Int Donauwalzer by Fis sy

de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #7 Gepost op: 16 december 2015, 19:38:52 »
Jeroen/Bernd,

Dank jullie wel!  :) Mooi plaatje van je Donauwalzer Bernd!  (y)

Gr, Jeroen

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2015, 23:44:58 »

de Railtop ÖBBs zijn ingehuurd, mijn eigen rijtuigen (dan maar twee 2.kl) moeten nog binnen kommen.


Mooi treintje! Welke Railtops heb je hiervoor mogen huren? ;-)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 3171
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #9 Gepost op: 17 december 2015, 15:23:22 »
HIER nog een iets kortere variant van deze trein, zelfs de loc is na te maken  ;D

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1644
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #10 Gepost op: 17 december 2015, 15:38:18 »
Samenstelling?

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 3171
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #11 Gepost op: 17 december 2015, 15:53:15 »
1x OBB Bmz
1x OBB Bcmz
2x NS WLAB30
1x NS Bcm
1x DB Bm in rood/wit

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17099
  • Nee.
    • Het Groterdam Project
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #12 Gepost op: 17 december 2015, 16:57:17 »
 (y) Fraai, gelijk de rijtuigen uit de vitrine getrokken, kan ik eindelijk mijn WLA30 rijtuigen in een trein verwerken :)
« Laatst bewerkt op: 17 december 2015, 17:02:19 door Chris »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1678
  • Roco Fccpps vriend
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #13 Gepost op: 21 december 2015, 02:03:51 »
Als ik me goed herinner heb ik ooit een foto gezien van 1 of 2 van die rood/antracietgrijze OBB rijtuigen die een korte periode gehuurd werden door NS en in een NS internationale trein werden ingezet. Heeft iemand meer info, b.v. welk type dit was, foto's van inzet etc.?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Euronight Jeroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen!
« Reactie #14 Gepost op: 21 december 2015, 10:04:53 »
Deze rijtuigen waren inderdaad gehuurd door de NS van de OBB voor de Beneluxtrein. MTE heeft de modeluitvoering laten maken door ACME onder nummer 90035 en 90036.

gr, Jeroen