Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 04:37:58
Ontraxs 2026
door
Miniature Holland
Vandaag
om 04:08:04
Pfarrerwinkel bahn
door
DJV
Vandaag
om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
Vandaag
om 02:43:24
Modelwensen 2026
door
Harander
Vandaag
om 00:07:39
Roco 42616
door
johan george
Vandaag
om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
25 December 2025, 22:51:02
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
RallyAstra
25 December 2025, 22:47:57
Rondom Charlois
door
Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood
door
Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
ruudns
25 December 2025, 20:03:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
25 December 2025, 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
25 December 2025, 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
25 December 2025, 17:51:59
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
25 December 2025, 16:50:11
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant.
door
kar
25 December 2025, 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Juroen
25 December 2025, 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
25 December 2025, 12:58:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra (gelezen 16352 keer)
lokpaint
Gast
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #30 Gepost op:
16 December 2013, 20:43:05 »
Aha, dus een gemiddelde snelheid van 115km/u kost extra.
Bart
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #31 Gepost op:
16 December 2013, 20:44:31 »
maar amsterdam/schiphol is geen toeslag
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
AlfaArjen
Offline
Berichten: 819
NS in het echt, FS in 1:87
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #32 Gepost op:
16 December 2013, 21:08:31 »
Nee, dat stuk is voornamelijk door de politiek ook afgedwongen dat daar de toeslag verdween. Verder is de tijdswinst tussen een ic of fyra naar Schiphol vanuit Amsterdam te verwaarlozen.
Wat is er trouwens raar aan, je hebt meerdere opties, goedkoop maar langere reistijd, of sneller en een duurder kaartje. Dat is de hele opzet van een binnenlandse HSL dienst die plekken verbind die al verbonden zijn. Als ik in Italië van Rome naar Milaan wil, kan dat met de Frecciarossa snel maar prijzig, of ik neem de gewone intercity, betaal wat minder maar doe er veel langer over.
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #33 Gepost op:
16 December 2013, 21:20:52 »
ik vindt het raar dat je met de
FYRA
Intercity Direct van Amsterdam Schiphol geen toeslag
Schiphol Rotterdam wel
En Rotterdam Breda niet
Rotterdam Breda is toch hsl traject?
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
AlfaArjen
Offline
Berichten: 819
NS in het echt, FS in 1:87
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #34 Gepost op:
16 December 2013, 21:27:37 »
Yep, maar de tijdswinst is minder, en waar je ook nog mee zit: reizigersaanbod/capaciteit van rotterdam --> amsterdam t.o.v. Rotterdam --> Breda. En vergeet ook niet dat het gebruik van de HSL erg duur is en dat dus ergens geld vandaan moet komen.
Gelogd
ZwolsBas
Offline
Berichten: 3139
NL/NS vanaf 1945
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #35 Gepost op:
16 December 2013, 22:49:10 »
bijna 2x zoveel tijd besparen, als je omrekend wat je uur salaris is en je er dagelijks zou reizen (2x pd) bespaar je uiteindelijk flink, de extra toeslag is een prikkie op een salaris van 50k pj
Gelogd
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?
waaldrecht
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 9
Station Waaldrecht
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #36 Gepost op:
17 December 2013, 22:24:05 »
Waarom dit nu weer Intercity Direct moest heten. Hou het gewoon bij InterCity. In duitsland rijden ook dergelijke IC-treinen en ook die rijden soms over HSL-sporen en ook in duitsland geld er een toeslag voor de IC (wel minder dan voor de ICE)
En die treinen die ze hier in Nederland nog Intercity durven te noemen, moeten gewoon RegioExpres gaan heten. Want het zijn eigenlijk gewoon stoptreinen die een paar stations overslaan.
De "Intercity" van Amsterdam naar Rotterdam bijvoorbeeld stopt niet in Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim, De Vink, Voorschoten, Mariahoeve, Moerwijk, Rijswijk en Delft Zuid. Alle andere stoppen ze.
De trein van Arriva van Tiel naar Arnhem is er ook zo eentje. Tussen Tiel en Elst stopt hij overal, maar tussen Elst en Arnhem wordt er niet gestopt in Arnhem Zuid, maar het heen gewoon een stoptrein. Arriva is geen NS. NS had deze trein vast ook "InterCity" durven te noemen. Kijk maar naar de 3600 tussen Roosendaal en Zwolle. Dat is er ook weer zoeentje. Stopt zelfs in Arnhem Zuid, maar ze noemen het intercity bij NS.
Als je een reis plant van Tiel naar Arnhem Zuid dan reis je eerst met de stoptrein. In Elst moet je overstappen op een "Intercity" naar Arnhem Zuid omdat je stoptrein niet stopt in Arnhem Zuid.
Kortom noem de treinen in Nederland:
- InterCity (Intercity Direct, InterCity Berlijn, Benelux)
- RegioExpress (Alles wat nu Intercity heet of het nu een sneltrein of een stoptrein is maakt niet uit)
- Stoptrein/Sprinter (Stoptreinen die stoppen op elk station. Dus Tiel-Arnhem is geen stoptrein maar een RegioExpress).
Gelogd
Meer over Waaldrecht?
http://www.nicokwant.nl/waaldrecht
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Intercity Direct, de opvolger van de Fyra