Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 00:00:11
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr)
door
Michaël dB
13 September 2025, 23:53:52
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Wim Vink
13 September 2025, 23:35:10
Da's Daz 2
door
NS264
13 September 2025, 22:56:43
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
13 September 2025, 22:56:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
13 September 2025, 22:54:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
13 September 2025, 22:16:36
Dat overkomt mij niet.
door
Martijn193
13 September 2025, 21:33:15
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
13 September 2025, 21:29:09
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Petertje
13 September 2025, 21:28:00
BR-18.6 Schaal-0.
door
jjg koopmans
13 September 2025, 21:13:48
Piko 2025
door
Nebenbahn Ep3
13 September 2025, 19:57:15
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
sncf231e
13 September 2025, 19:30:23
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
13 September 2025, 18:19:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
13 September 2025, 17:47:55
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
13 September 2025, 17:37:26
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
13 September 2025, 17:21:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bahn-AG
13 September 2025, 17:21:06
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric v C
13 September 2025, 17:01:09
Frans loodsje et cetera
door
tothebeach
13 September 2025, 17:01:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
R v/d Hoven
13 September 2025, 16:28:10
Open monumentendag: de Inktpot
door
NL-modelspoor
13 September 2025, 14:54:31
Halling aandrijvingen
door
Jan Bennink
13 September 2025, 14:29:01
Zolderbaan 2025
door
Peter49
13 September 2025, 12:57:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
13 September 2025, 12:28:04
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
13 September 2025, 11:39:47
Acme nieuwe ICNG
door
steven346
13 September 2025, 11:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
13 September 2025, 10:58:32
Foto’s van Frans meterspoor gezocht
door
GD
13 September 2025, 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
13 September 2025, 08:22:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra (gelezen 15980 keer)
lokpaint
Gast
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #30 Gepost op:
16 December 2013, 20:43:05 »
Aha, dus een gemiddelde snelheid van 115km/u kost extra.
Bart
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4536
Heerwijk in H0
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #31 Gepost op:
16 December 2013, 20:44:31 »
maar amsterdam/schiphol is geen toeslag
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
AlfaArjen
Offline
Berichten: 820
NS in het echt, FS in 1:87
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #32 Gepost op:
16 December 2013, 21:08:31 »
Nee, dat stuk is voornamelijk door de politiek ook afgedwongen dat daar de toeslag verdween. Verder is de tijdswinst tussen een ic of fyra naar Schiphol vanuit Amsterdam te verwaarlozen.
Wat is er trouwens raar aan, je hebt meerdere opties, goedkoop maar langere reistijd, of sneller en een duurder kaartje. Dat is de hele opzet van een binnenlandse HSL dienst die plekken verbind die al verbonden zijn. Als ik in Italië van Rome naar Milaan wil, kan dat met de Frecciarossa snel maar prijzig, of ik neem de gewone intercity, betaal wat minder maar doe er veel langer over.
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4536
Heerwijk in H0
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #33 Gepost op:
16 December 2013, 21:20:52 »
ik vindt het raar dat je met de
FYRA
Intercity Direct van Amsterdam Schiphol geen toeslag
Schiphol Rotterdam wel
En Rotterdam Breda niet
Rotterdam Breda is toch hsl traject?
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
AlfaArjen
Offline
Berichten: 820
NS in het echt, FS in 1:87
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #34 Gepost op:
16 December 2013, 21:27:37 »
Yep, maar de tijdswinst is minder, en waar je ook nog mee zit: reizigersaanbod/capaciteit van rotterdam --> amsterdam t.o.v. Rotterdam --> Breda. En vergeet ook niet dat het gebruik van de HSL erg duur is en dat dus ergens geld vandaan moet komen.
Gelogd
ZwolsBas
Offline
Berichten: 3142
NL/NS vanaf 1945
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #35 Gepost op:
16 December 2013, 22:49:10 »
bijna 2x zoveel tijd besparen, als je omrekend wat je uur salaris is en je er dagelijks zou reizen (2x pd) bespaar je uiteindelijk flink, de extra toeslag is een prikkie op een salaris van 50k pj
Gelogd
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?
waaldrecht
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 9
Station Waaldrecht
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
«
Reactie #36 Gepost op:
17 December 2013, 22:24:05 »
Waarom dit nu weer Intercity Direct moest heten. Hou het gewoon bij InterCity. In duitsland rijden ook dergelijke IC-treinen en ook die rijden soms over HSL-sporen en ook in duitsland geld er een toeslag voor de IC (wel minder dan voor de ICE)
En die treinen die ze hier in Nederland nog Intercity durven te noemen, moeten gewoon RegioExpres gaan heten. Want het zijn eigenlijk gewoon stoptreinen die een paar stations overslaan.
De "Intercity" van Amsterdam naar Rotterdam bijvoorbeeld stopt niet in Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim, De Vink, Voorschoten, Mariahoeve, Moerwijk, Rijswijk en Delft Zuid. Alle andere stoppen ze.
De trein van Arriva van Tiel naar Arnhem is er ook zo eentje. Tussen Tiel en Elst stopt hij overal, maar tussen Elst en Arnhem wordt er niet gestopt in Arnhem Zuid, maar het heen gewoon een stoptrein. Arriva is geen NS. NS had deze trein vast ook "InterCity" durven te noemen. Kijk maar naar de 3600 tussen Roosendaal en Zwolle. Dat is er ook weer zoeentje. Stopt zelfs in Arnhem Zuid, maar ze noemen het intercity bij NS.
Als je een reis plant van Tiel naar Arnhem Zuid dan reis je eerst met de stoptrein. In Elst moet je overstappen op een "Intercity" naar Arnhem Zuid omdat je stoptrein niet stopt in Arnhem Zuid.
Kortom noem de treinen in Nederland:
- InterCity (Intercity Direct, InterCity Berlijn, Benelux)
- RegioExpress (Alles wat nu Intercity heet of het nu een sneltrein of een stoptrein is maakt niet uit)
- Stoptrein/Sprinter (Stoptreinen die stoppen op elk station. Dus Tiel-Arnhem is geen stoptrein maar een RegioExpress).
Gelogd
Meer over Waaldrecht?
http://www.nicokwant.nl/waaldrecht
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Intercity Direct, de opvolger van de Fyra