Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Albert.H0
Vandaag om 00:02:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
24 December 2025, 23:57:02
Goede wensen voor 2026 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
24 December 2025, 23:33:36
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
24 December 2025, 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:29:11
Modelwensen 2026 door marco
24 December 2025, 23:22:03
MoBaBro.de door Jelmer
24 December 2025, 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
24 December 2025, 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
24 December 2025, 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
24 December 2025, 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
24 December 2025, 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
24 December 2025, 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
24 December 2025, 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
24 December 2025, 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
24 December 2025, 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
24 December 2025, 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
24 December 2025, 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
24 December 2025, 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 December 2025, 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
24 December 2025, 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
24 December 2025, 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
24 December 2025, 17:26:52
  

Auteur Topic: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra  (gelezen 16288 keer)

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #15 Gepost op: 15 November 2013, 14:58:22 »
Gewoon de IC kleurstelling maar dan omgekeerde volgorde.
Onder: gele smalle band
Daarboven: brede blauwe band
Om de ramen: dikke gele band
Boven: dunne blauwe band.


Jos.

vindik wel mooi, loc gewoon geel/grijs
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4609
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #16 Gepost op: 15 November 2013, 18:08:46 »
Alternatief is volgens mij toch echt om een volwaardig IC-netwerk aan te leggen die echt alleen de grote steden aandoet. Deze rol kan de intercity direct gaan vervullen die 200 km/h kan. Daarvoor moeten de belangrijkste corridors geschikt worden voor die snelheid. Dat zijn in mijn ogen Alkmaar – Eindhoven (-Maastricht), Groningen – Schiphol – Den Haag – Rotterdam, Den Haag/ Rotterdam – Utrecht – Arnhem. De huidige intercity kan dan interregio worden.
Daarvoor is een hoop nieuwe infrastructuur nodig, maar ik denk dat Nederland en het spoor wel een boost kan gebruiken.

Oja, de kleur. NS werkt altijd in producten die duidelijk zijn voor de reiziger. In alle twee de huidige producten worden de kleuren blauw en geel gebruikt. Waarom geen blauw trein met een gele streep onder de ramen. Beetje zoals in Duitsland de intercity's.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #17 Gepost op: 15 November 2013, 19:10:13 »
Je bedoelt zoiets? ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4609
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #18 Gepost op: 15 November 2013, 19:14:52 »
Nou ik legde zelf de link met IC-plus, maar dit is ook goed.  ;D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8629
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #19 Gepost op: 15 November 2013, 19:17:58 »
Eigenlijk heeft de Oberpfalzbahn al iets dergelijks. Dit komt NS wel heel erg na.



bron

of deze



De Polen geven het de bijnaam banany.

bron

Jeroen

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #20 Gepost op: 15 November 2013, 19:41:09 »
Een ding is zeker LS Models heeft dan weer een kleur variant voor ICRm
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #21 Gepost op: 14 December 2013, 21:41:49 »
Nog 2 uur en 20 minuten, dan is Fyra geschiedenis ::)

Ben wel benieuwd hoe de nieuwe kleuren eer dan uit gaan zien van de ICD  :)

Oh ja, het gekke is: heb vandag voor 200€ 7 professionelle naar Fyra omgespooten Lima ICR rijtuigen gekocht....wel freemd, gaat de echte Fyra eer uit, koop ik er een ;D (y)

En de Fyra 186 komt dan in januari van Piko eerbij (y)

Raar gevoel, de Fyra........zo modern en toch al weer hystorie ::)

Ik weet niet maar ik denk dat de NS een van de weinige is, die een trein+matschapij maar zo kort heft laaten bestaan, toch wel jammer :-\
« Laatst bewerkt op: 14 December 2013, 21:47:17 door NS/NMBS fan uit Oostenrijk »

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #22 Gepost op: 15 December 2013, 19:49:23 »
De intercity direct heeft nog de oude kleuren, gaan deze veranderen en als dit gebeurt, wanneer gaat dit gebeuren?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #23 Gepost op: 15 December 2013, 20:15:16 »
De laatste beneluxen hadden al het zuurstok design, pas later werd daar de naam Fyra op geplakt.
Die letters hebben ze nu rood gespoten met een spuitbusje (zo te zien, ze waren nog erg goed leesbaar)
Een bedrijf als de NS wat door de Fyra een enorme schuldenlast op zich gekregen heeft, en wat zelfs bezuinigd op vertrekstaat borden gaat (hoop ik) niet nog eens een hoop rijtuigen voorzien van een nieuw jasje....al verbaast mij niets meer.….
Vr. groeten,
Bob

lokpaint

  • Gast
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #24 Gepost op: 15 December 2013, 20:44:34 »
ICD, ofwel een D-trein. Terugblik naar oude tijden of...? ::)


Dat heette DC. (City-D trein)  ;D

Bart

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #25 Gepost op: 15 December 2013, 20:50:17 »
Benelux kleuren retour !
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #26 Gepost op: 16 December 2013, 19:38:24 »
De laatste beneluxen hadden al het zuurstok design, pas later werd daar de naam Fyra op geplakt.
Die letters hebben ze nu rood gespoten met een spuitbusje (zo te zien, ze waren nog erg goed leesbaar)
Een bedrijf als de NS wat door de Fyra een enorme schuldenlast op zich gekregen heeft, en wat zelfs bezuinigd op vertrekstaat borden gaat (hoop ik) niet nog eens een hoop rijtuigen voorzien van een nieuw jasje....al verbaast mij niets meer.….
Dat je ergens op bezuinigd wil toch niet gelijk zeggen dat je hélémaal niets meer mag uitgeven?

Voor de gele borden is gewoon een kosten/baten analyse gemaakt waaruit gekomen is dat de borden teveel kosten voor het nut wat ze nog hebben tov alle alternatieven die er tegenwoordig zijn, maar niet omdat het geld op zou zijn om ze neer te zetten.

De uitstraling van die rijtuigen heeft ook een ander doel, ze zijn het visite kaartje van het treinproduct naar oa België en maken toch het onderscheid duidelijk met andere treinen in NL.

Persoonlijk denk ik dat men vast nogwel wat gaat doen met het uiterlijk van deze rijtuigen, maar dat zal wel komen als er meer rijtuigen aangepast worden voor deze diensten.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #27 Gepost op: 16 December 2013, 20:32:11 »
Rijtuigen worden qua kleurstelling tzt aangepast. Maar de noodzaak ligt nu meer bij een betrouwbare dienstregeling dan bij het onttrekken van materieel uit de dienst om het in een ander kleurtje te krijgen. Geduld  ;)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #28 Gepost op: 16 December 2013, 20:35:18 »
vanwaar de onzin dat alleen op het traject Schiphol/Rotterdam binnenlands toeslag heeft?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Intercity Direct, de opvolger van de Fyra
« Reactie #29 Gepost op: 16 December 2013, 20:39:18 »
Omdat je in 26 ipv 52 minuten op Schiphol staat.