Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Roco h0, NS 1200  (gelezen 663823 keer)

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #945 Gepost op: 09 december 2014, 15:31:06 »
Hallo

Het linker scharnierpunt is bij roco inderdaad nogal "ongelukkig" geplaatst.



Origineel is hier te vinden:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32989.50

Bart
« Laatst bewerkt op: 09 december 2014, 15:53:21 door Slipband »
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

posthumus

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #946 Gepost op: 09 december 2014, 16:02:13 »
Zo ! Dat ziet er goed uit Manuel !, ga ik eens lekker voor zitten, bedankt voor het delen,
Gr, Pieter

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #947 Gepost op: 09 december 2014, 16:21:47 »
Mooi verslag Manuel !
Ik lees dat op de 1137 dezelfde panto'tjes zitten. Heeft niemand daar problemen mee gehad ?
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7816
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #948 Gepost op: 09 december 2014, 16:36:31 »
Wat ik tot nu toe heb gezien is een filmpje van 1 iemand. Daar zie ik wat dingen waar je wat vraagtekens bij kan zetten. Zoals de hoogte van de rijdraad, de overgang van de rijdraden en de naar mijn mening te hoge snelheid waarmee gereden wordt met de panto tegen de draad. Toch wel wat aanleiding om problemen te krijgen.
Weet dan ook niet of we echt van een "probleem" kunnen spreken.
Kan het zelf nog niet checken (wacht op de uitlevering van de 1219) maar bij een wat realistischer gebruik kan het misschien best meevallen met die "problemen".
Gr.
Eric

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #949 Gepost op: 09 december 2014, 16:48:11 »
Weet dan ook niet of we echt van een "probleem" kunnen spreken.

Nee, niks bijzonders wat mij betreft. Iedereen die weleens intensief met functionele bovenleiding op een beetje omvangrijke baan heeft gewerkt, weet dat het slopen van pantografen en/of bovenleiding dan helaas geen schaarse gebeurtenis is. Het blijft een kwetsbaar en arbeidsintensief gebeuren ook als je je stinkende best doet. Ik denk dat die mijnheer van die Duitse baan daarover kan meepraten. Ik heb weleens kans gezien zo'n dikke stroomafnemer van een Fleischmann 1200 naar de vaantjes te helpen en dat is best wel knap in combinatie met die oude gestanste bovenleiding van Märklin.  ;D

Het wordt tijd dat we het model echt kunnen kopen en dan hier verslag kunnen doen van eigen ervaringen.  :)
« Laatst bewerkt op: 09 december 2014, 16:49:50 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #950 Gepost op: 09 december 2014, 17:36:52 »
Is dit de panto zoals die op de 1137 ook zit?.



« Laatst bewerkt op: 09 december 2014, 17:57:12 door DE-II. Reden: reeks onzinbeweringen en conclusies :-P »

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1601
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #951 Gepost op: 09 december 2014, 17:50:35 »



Hier zien die panto's er ook niet zo jofel uit,
maar eerste model/ handmodel? door vele handen gegaan
en ik dacht aan vertekening door de lens.

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #952 Gepost op: 09 december 2014, 18:33:03 »
Beste allen,

Het forum draait op giften en op commerciële accounts.

Het is dan niet fair naar ons forum toe om wel reclame te willen maken, maar er niet voor te betalen. Nu lijken wij de boeman, maar geloof me, hier is al meerdere keren over gesproken

Daarmee sluit ik deze discussie, op- en aanmerkingen per Pb, niet in dit draadje.

Gr, Bert

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6529
  • Spaar ze allemaal.
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #953 Gepost op: 09 december 2014, 18:53:15 »
Het verslag is terug te vinden op de site van Pijp-Lines.

Ik zie daar dat de luidspreker op de printplaat zit, ik heb met iemand afgesproken om de sounddecoder en luidspreker met hem om te wisselen voor een analoge stekker.
Maar het ziet er naar uit dat dan de hele printplaat omgewisseld moet worden klopt dat?

Stephan.

manuelspot

  • Gast
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #954 Gepost op: 09 december 2014, 18:59:09 »
Beste Stefhan,

Ja dat is wel het handigste idee. Voor de sound decoder zitten er extra componenten in de lok net zoals we al zagen in de Plan V van Roco.
Maar dat is vrij makkelijk te doen. succes. ;)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #955 Gepost op: 09 december 2014, 19:33:14 »
In ieder geval kwam ik een fraai verslag tegen met een boel goede foto's.
http://www.pijplines.nl/#!Roco-NS-1204-het-verslag/cvfv/D51BE240-B30D-426F-9055-CE070937B4A7
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #956 Gepost op: 09 december 2014, 20:22:36 »
Bij het grootbedrijf reedt de 1200 lok geregeld over de grens waar daar weer van lok verwisselt werd dus daar zat de panto ook hoger tegen de draad aan alleen in het grootbedrijf slijt de koolstof weer van de sleepers af wat weer vonken etc tot gevolg gaf en bij veel pech de bovenleiding naar beneden trok.
hier hebben wij gelukkig niet mee temaken met die laag op de sleepers.(modeltreinen)

Beste Guillaume dit is niet helemaal waar wat je zegt over bovenleidinghoogte op de Grensbaanvakken!
Zie mijn reactie nummer 986
In bijv Emmerich hangt de bovenleiding evenhoog als in nederland op de omschakelbare sporen.
In Nederland hangt de bovenleiding van de trein meestal op 5,50 meter hoogte. De minimale hoogte is 5,10 meter. De Zoetermeer Stadslijn vormde een uitzondering met een bovenleidinghoogte van 4,65 meter.
De NS 1200 heeft in het grootbedrijf ook een stuit (max hoogtebegrenzer van de phantograaf) om over draadloze bruggen te kunnen rijden zonder de phantografen te hoeven laten zakken.
(dit laatste geld trouwens voor al het NS materieel)
Mvg jamie diks

P.s Verder in Duitsland is de bovenleiding idd hoger,maar daar kunnen de Nederlandse 1200en niet rijden ivm wisselspanning,en door de stuit zal de phantograaf waarschijnlijk die hoge rijdraden in Duitsland niet kunnen raken.
Maar dat moet wel ergens te vinden zijn op internet wat precies de bovenleidinghoogte bedraagd in Duitsland.

En nu weer terug on topic :-)
« Laatst bewerkt op: 09 december 2014, 20:29:30 door Jamie »

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 662
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #957 Gepost op: 09 december 2014, 22:38:53 »
misschien is het al eens behandeld hier maar even een vraag:
wat is nou het verschil tussen de roco 1204 en de 1219 alleen het nummer? en welke was het langste inzetbaar ?
alvast bedankt ;D

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #958 Gepost op: 09 december 2014, 22:55:30 »
Inderdaad alleen het nummer.
En dat de 1204 een E-shop model is.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #959 Gepost op: 09 december 2014, 23:31:04 »
Is dit de panto zoals die op de 1137 ook zit?.



Nee, dat is een gewone Sommerfeldt(kloon) met Roco hefcyliners. De 1137 heeft de nieuwe panto's die dus ook op de nieuwe 1200en zitten