Ik was begonnen met AnyRail, makkelijk programma maar al snel loop je tegen de limiet van de gratis versie aan.
En aangezien de betaalde versie mij echt te duur was voor die ene maal dat je het initieel gebruikt ben ik toen opzoek gegaan naar een open en gratis alternatief.
Scarm heeft alle zo niet meer opties dan AnyRail al is het werken met hoogtes wat lastiger maar het kan wel. Ik ben er nog niet in geslaagd het inzichtelijk te krijgen.
Het weergeven van hoogten en hellingspercentages in Scarm is heel eenvoudig. Zie dit punt uit de handleiding: http://www.scarm.info/index_en.html#faq11Ben
Ik heb het model daarop aangepast en scarm geeft nu op alle hellingen 3.0% dat mag geen probleem zijn. Ook in de testopstelling met 3,2% kwamen al mijn locs al naar boven.Laten we vooral niet vergeten dat ik een speelse baan wil bouwen met korte treinstellen en dat eea niet naar waarheid zal worden nagebouwd!
Bedankt Ben, die had ik al eens eerder bekeken, ik had echter veel problemen met wissels in de helling. Op de een of andere manier gaat dat niet lekker in Scarm.