Ja, wantSchreef Ronald69 op pagina 8 van deze draad. En dat is precies wat hier gebeurde. Ze heeft de mogelijkheid gekregen om op Utrecht Centraal een geldige check-in te scoren (en derhalve voor ongeveer de helft van het bedrag in Zwolle te geraken) en geen wettelijke verhoging van €35,- gekregen plus de ritprijs Rotterdam - Zwolle. Ben je/Word je dan gematst, of niet?!
Op basis van welke merites zou een bejaarde anders behandeld moeten worden dan, zeg, een 30-jarige?
Gewoon een gebrek aan empathie van spoormedewerkers. En dat is absoluut geen discriminatie maar een tekortkoming van het personeel. Het staat in het boekje dus "eruit met dat mens" Had ze het maar goed moeten doen.
Oké,Gaat ie weer, in een volle coupé: "ik zie mevrouw dat u niet heeft ingechecked maar gezien uw leeftijd zie ik het door de vingers want ik kan u toch niet door het volle Ut centraal sturen om boven te gaan inchecken. Helaas jongeman, ik zie dat jij niet bent ingechecked en bij deze mag jij wel de trein uit om als nog in te checken en blijf je zitten dan ben ik genoodzaakt om jou een boete te geven."Met wat voor soort empathie hebben wij hier gebrek aan? En hoe dacht je hoe de rest van de coupé gaat reageren?
Ik neem aan dat dit een ironische vraag is, waar geen antwoord op verwacht mag worden?Maar ik vrees helaas dat het een serieuze vraag is. De wijze waarop in Nederland met ouderen omgesprongen wordt vindt ik vaak respectloos. Het zijn mensen die minstens 1 wereldoorlog hebben meegemaakt en vaak bijgedragen hebben aan de wederopbouw van ons land na de tweede wereldoorlog. Die het verre van gemakkelijk hebben gehad en die nu de technologie zich met rasse schreden ontwikkelt alles maar moeten bijbenen. En als ze dat niet kunnen dan worden ze de maatschappij uitgezet. Opgepot in verzorgingstehuizen waar ze 1x per week mogen douchen en vaak de gehele dag aan hun lot overgelaten worden want er is niet genoeg personeel. Eigenlijk kunnen ze beter dood gaan, want ze zijn toch niet produktief meer....
Oké,Gaat ie weer, in een volle coupé: "ik zie mevrouw dat u niet heeft ingechecked maar gezien uw leeftijd zie ik het door de vingers want ik kan u toch niet door het volle Ut centraal sturen om boven te gaan inchecken. Helaas jongeman, ik zie dat jij niet bent ingechecked en bij deze mag jij wel de trein uit om als nog in te checken en blijf je zitten dan ben ik genoodzaakt om jou een boete te geven
Oké,Gaat ie weer, in een volle coupé: "ik zie mevrouw dat u niet heeft ingechecked maar gezien uw leeftijd zie ik het door de vingers want ik kan u toch niet door het volle Ut centraal sturen om boven te gaan inchecken. Helaas jongeman, ik zie dat jij niet bent ingechecked en bij deze mag jij wel de trein uit om als nog in te checken en blijf je zitten dan ben ik genoodzaakt om jou een boete te geven."
Het mensje had betaald, alleen niet gestript.En dan komt fatsoen/empathie van de controleurs om de hoek.Mens ondergeschikt aan het systeem.