We zijn zover; de kappen zijn van het weekend in de primer gezet[...]Ik moest uiteindelijk mijn verhouding verf/thinner anders doen, anders zou ik nog weken bezig zijn om de eerste laag zichtbaar te maken.
Tevens is de structuur van het model toch erg lastig; ik heb grondig geschuurd, met meerdere schuurpapieren, maar ik blijf de korrelstructuur houden.
Ik dacht dat jij geen advies meer wilde geven?
Desalniettemin; Ja, ik heb grijze primer gebruikt, omdat ik góede primer wilde gebruiken. Voorheen gebruikte ik de primer van de Action, wat wel werkt, maar toch her en der steekjes laat vallen; nu heb ik Tamiya, maar helaas had mijn modelbouwzaak geen wit op voorraad.
Hij vertelde me dat grijs ook prima is, alleen dat het inderdaad langer duurt.
Maar daarnaast lijkt de structuur van de kappen de spuitnevel van de airbrush 'af te kaatsen'. Na een kleine drie kwartier spuiten zat er meer verf in de lucht, dan op het model. *kuch* Voor het vervolg zal ik inderdaad witte primer gebruiken.
Nee, ik heb uiteindelijk niet nat geschuurd, omdat het voor de primer er al prima uitzag en glad aanvoelde. Na de primer zag je wel dat er wat meer korrelstructuur was dan ik dacht, maar ik dacht dat dat wel 'opgevuld' zou worden. In zekere zin ook waar, maar daardoor duurt het geheel wat langer.