Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 19:04:45
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door peterha
Vandaag om 19:03:25
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:03:02
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 19:00:19
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Houten 23 Augustus 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:50:59
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
Ik ben aan het opruimen. door Bob11
Vandaag om 18:18:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:51:59
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
  

Auteur Topic: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie  (gelezen 202257 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #795 Gepost op: 14 May 2016, 11:35:12 »
Waar kan je geen touw aan vast knopen Floris.
Ik heb toch steeds duidelijk aangegeven waar ik mee bezig ben en waarom.

De electronica,de bedrading,besturing en al het aanverwante  :-X
Maar dat komt gewoon omdat ik er niet thuis in ben,ook nooit geweest,en niet aan jouw beschrijvingen/handleiding die je toont  ;)
(ben gewoon geen electronica figuur  ;D :-[)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #796 Gepost op: 14 May 2016, 12:19:55 »
Hoi Floris

O ke maar dat is echt geen schande hoor, de één heeft kennis van iets en een ander heeft weer kennis van wat anders.
Waar ik mee bezig ben is eigenlijk geen elektronica het is een algemeen principe van 2 draden +  en  - of wisselspanning en  een schakelaar (wissel of enkel polig) en een lamp cq motor.
En als je die algemene schakel methode in je achterhoofd houd kan je heel veel schakelen.
Alleen bij het Cab Controle systeem moet je een paar dingen goed in de gaten houden v.w.b. bedrading en aansluiting plus en min.
Maar wil je in detail wat meer weten of heb je hulp nodig met een schakeling laat het me weten en kijken we samen hoe we daar uit komen en hier op de site zijn er nog wel een paar die er veel van af weten.
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #797 Gepost op: 16 May 2016, 16:47:10 »
Hallo

Een hele kleine up-date
Na mijn ver wisseling van de wissel aandrijvingen die het nu allemaal goed doe.
Heb twee nieuwe Cobalt wissel aandrijvingen ontvangen en uitgewisseld met de oude en ik heb op 3 plaatsen
de Cobalt's vervangen door mijn verticale Fulgurex wissel aandrijvingen.
De volgende stap in het Cab Controle soap traject is het uit testen van mijn draaischijf en natuurlijk de rijspanning
op de Cab Controle trajecten gekoppeld aan de draaischijf.
Moet eerlijk bekennen dat het best wel spannend was om de eerste keer de Cab Control aansluitingen te testen en
ook spannend, draait de draaischijf wel weer.
Per slot van rekening had deze minimaal bijna een jaar stil gestaan.
Ik schakelde de spanning van de draaischijf en ja hoor hij draaide maar niet voor lang, bij 5 van de 8 aansluit railstukken
bleef de brug steken bij het rail aansluit stuk,  V##^^%% hoe kan dat nou.
Na diverse malen proberen bleken de aansluit-raillen net iets te ver door te lopen waardoor de brug vast liep.
In het afgelopen jaar had ik de aansluit-raillen opnieuw aangebracht, de draaischijf een keer of wat een beetje verschoven
en nu bleken de aansluit-raillen door de spanning van de nieuwe rail trajecten iets naar voren geduwd te worden.


Dus opnieuw de aansluit-raillen los, met de dremel slijpschijf een ½ mm van de rail trajecten afgeslepen (zie foto bij de twee pijlen) en zo waar de brug ging feilloos langs de aansluit-raillen en maakte ook nog contact als de brug stil moest staan.
De tweede aansluiting is al afgeslepen maar moet nog opgeschoven worden.
Inmiddels alle 5 trajecten geslepen en opgeschoven.
Zo nu de volgende Cab Controle trajecten controleren.
gr,
Herwim

PS: De oplichtende strook aan de rand van de draaischijf is een TL verlichting die onder mijn tafel blad schijnt.
      Als alle stukken er weer in zitten zie je hier niets meer van.

 
« Laatst bewerkt op: 16 May 2016, 16:49:40 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #798 Gepost op: 22 May 2016, 20:45:40 »
Hallo allen.
Een nieuw Hoofdstuk oude Stadshuizen en een fiets traject.

De Cab Controle werkt voor 95%, de Draaischijf werkt weer voor 100% dus
Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk.
In tegen stelling wat ik een paar maanden geleden had aangegeven dat mijn volgende stap zal zijn de goederen loods
en alle attributen die op het Lok Depot nodig zijn heb ik besloten eerst wat anders te beginnen.
Mijn project voor de komende weken wordt het oude stads gezicht met het fiets traject langs het spoor.
Nog even een opfrissertje.
In eerste instantie had ik geen rekening meer gehouden met de fietsende fietsertjes van Magnorail, daar had ik geen ruimte
meer voor.
Maar op Ontrax jongstleden heb ik met de mensen van Magnorail gesproken en zag ik dat ze een nieuw onderdeel uitbrachten
waarbij je hele korte bochten kon maken.
Dit gaf mij de doorslag om eens te kijken wat er toch mogelijk was.


Gebaseerd op bovenstaande foto heb ik een tekening gemaakt in spiegelbeeld gericht op mijn baanplan waar het fietspad
langs komt.



De eerste stappen uitgezet op het tafel deel waar deze oude huizen en fietspad worden gesitueerd.
   

Hieronder nog even het totale oppervlak waarbij het oranje deel het fiets traject moet voorstellen.


Zo het wordt tijd de eerste stukken fietspad uit te leggen.
De korte bocht hier voor aan op de foto loopt wat hoger dan het traject langs het spoor


Hierbij het volgende stuk met daar ook de aandrijving in verwerkt.


In het verleden heb ik ooit eens een kunststof plaat besteld van 0,5mm dik en ± 100cm bij 50cm
en werkelijk voor heel weinig geld ± € 8,- Ik hoop dat ik die link van dat adres nog ergens kan vinden is altijd handig.
Maar goed ik heb daar nog een enorm stuk van over en kan dat nu gebruiken om het wegdek van het fiets traject uit één
stuk te maken.


Het wordt nog lang niet vast gemaakt want de geleiding van de ketting is nog niet geheel af, mijn eigen schuld ik heb vergeten
om bij de startset van Magnorail vergeten een uitbreiding's setje mee te bestellen. De startset is ± 150cm de twee bochten aan het eind zijn samen ± 30cm en mijn totale traject heen en weer is ±220 cm.
Dus vandaag een uitbreiding's setje besteld.
Dit betekend voor nu even stoppen met het verhaal en wachten op de spullen die geleverd zullen worden.
gr,
Herwim

 
« Laatst bewerkt op: 23 May 2016, 01:59:32 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7594
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #799 Gepost op: 22 May 2016, 21:26:43 »
Je bent weer lekker op dreef Herwim  (y)
Mijn complimenten voor je tekenkunsten!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #800 Gepost op: 23 May 2016, 11:16:20 »
Ben benieuwd hoe dat eruit zal zien zo'n mini fietser.
Vergeet geen streep aan te brengen op dat fietspad,anders rijden ze mekaar voor de sokken  ;D ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #801 Gepost op: 23 May 2016, 11:45:23 »
Hoi Floris

Dit wordt een fietspad naast het spoor dus uitgevoerd in verhard zand gemengd met split, dus geen witte strepen
maar deze fietsers zijn uitermate gedisciplineerd en volgen precies de weg die ik hun opdraag dus ik denk dat witte strepen
niet nodig zijn. ;D gaan ze toch uit de pas dan krijgen ze billenkoek  :police:
gr,
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #802 Gepost op: 27 May 2016, 13:50:10 »
Hallo
1e up-date bouw stadshuizen

Het aannemers bedrijf Frank & Co is begonnen met de bouwdelen om de huizen te kunnen bouwen.
De woningen worden gemaakt van Prefab delen alles kant en klare bouw segmenten.
Nou ja Prefab, de Electra moet er nog in, de steun onderdelen om de muren te kunnen verbinden moeten gemaakt worden.
Isolatie moet nog worden aangepast
De ramen moeten nog doorgestoken worden anders valt er weinig te zien etc. etc. etc.  :P

De eerste onderdelen zijn gegoten.

Dat PK Plaster giet gips kan ik een ieder aanbevelen het werkt zeer prettig en is in ± 15 min droog om voorzichtig
uit de mal te halen.
Een goede Nederlandse bouwbeschrijving is wel handig en dan nog ben je zeker een paar uur met  Research bezig
om te snappen welke siliconen mal hoort nou waar bij. (dit project bestaat uit 14 mallen)




Zo de eerste gietdelen worden gereed gemaakt voor verzending naar de plaats des onheils




In de loop van het weekend en volgende week zal de plaatselijke journalist een beschrijving geven van de bouw ter
plekke, dit worden hele lange dagen voor de journalist.
 

gr,
Herwim


 
« Laatst bewerkt op: 27 May 2016, 16:43:33 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8951
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #803 Gepost op: 27 May 2016, 18:26:56 »
Hoi Herwim,

Ik las een stukje terug dat je een mix van zand wil gebruiken.
Houdt er rekening mee dat de ondergrond zo glad en dun mogelijk moet blijven anders kun je je fietspad opnieuw doen.

Weet niet wat er in de handleiding over staat maar dit heb ik zelf ook nagevraagd bij de stand toen ie in ie met zijn stand in Arnhem stond.

Gaat mooi worden met die gevels. Ben benieuwd.  (y)

Groeten Koen.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #804 Gepost op: 27 May 2016, 19:53:52 »
Hoi Koen

Ja dat is mij bekend daar hou ik ook zeker rekening mee.
In eerste instantie wordt de ondergrond zoals je al op de foto's ziet heel dun grijs / bruin gespoten.
Verder wordt het pad links en rechts van de lijn waar de fiets rijd bestrooid met een paar kleuren zand.
En de rest wordt verborgen onder gras, onkruid etc.
Dus de fietslijn blijft ongemoeid van welk spul dan ook.
Ja ik ben zelf ook benieuwd naar het verloop van de huizen bouw, wordt nog een hele uitdaging.
Bedankt voor de tip en tot hoors.
Gr,
Herwim

Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #805 Gepost op: 29 May 2016, 05:14:38 »
Hallo
2e up-date bouw stadshuizen
Ik weet niet of het volgende interessant is voor jullie, krijg weinig respons eigenlijk op deze
huizen methode.
Maar goed voor degene die ooit eens op dezelfde manier met gietgips willen werken wil ik hieronder
een korte beschrijving doen van mijn reeds opgedane ervaringen hiermee.
In deze beschrijving gaat het vooral welke voorbereidingen moet je treffen om redelijk zonder problemen alle stappen
uit te voeren om de eerste muren overeind te zetten.

Ik zal beginnen met alle benodigdheden onder elkaar te zetten, zo nodig ga ik daar wat dieper op in (eventueel met een foto)
We hebben nog al een lijst van attributen nodig.nodig.
Allereerst veel geduld, heel veel geduld. heb je geen geduld dan kan je beter hier niet aan beginnen.

De siliconen mallen, Bijv van Anita Decor ik heb ze van de Fa klaus.spoerle@t-online.de

 
Gietgips, bij voorkeur van het merk PK-Plaster verkrijgbaar bij Scenery Workshop


2 soorten lijm, Boekbinders lijm en alles lijm.

te verkrijgen bij een goede tekenzaak of via Internet bij bijv. Harolds BV in Rotterdam.
Alles lijm bij Action.     

Een bakje met roer staaf om het gietgips te mengen met water.


Let op  :police: het mengen luistert heel nauw gebruik per mal ± 3 â 4 eetlepels gips en giet steeds een heel klein
beetje water toe totdat een gladde massa verschijnt die nog een heel klein beetje dikkig aanvoelt.
Een druppeltje afwasmiddel om de oppervlakte spanning te verminderen.
Bij het gieten erop letten dat je giet tot aan de rand van de mal, alles wat er bovenuit komt na ± 10 min met een stalen meetlat
afschrapen dat gaat heel goed.
Doe je dit niet dan heb je later bij het in elkaar zetten van alle delen dikte verschillen en dat kan problemen geven.
De gegoten mallen nu laten drogen na ± 15 min kan je het gegoten deel voorzichtig uit de mal halen, ik zelf kies voor ± 30 min.
Het uit de mallen halen moet zorgvuldig worden gedaan hou de gegoten mal op z'n kop schuin met één hand buig de mal voorzichtig een randje om en met je andere hand trek je voorzichtig het gegoten deel naar buiten.

 :police: Een belangrijke zaak om de mallen een lang leven te laten hebben is om ze na het gieten met een druppel afwas middel schoon te maken met lauw water, op z'n kop op een thee doek laten rusten.
Moet je meerdere onderdelen met de zelfde mal maken dan doe je die schoonmaak beurt uiteraard later.

We gaan nu langzamer hand beginnen met het in elkaar zetten van het huis.
Hierbij zou ik jullie aanraden de volgende attributen aan te schaffen.
Messing lijmklemmen van de Fa. Fohrmann in Duitsland.

Het verstandigst is om er 4 aan te schaffen 2 kleinere Bestel nr. 53210 en 2 wat langere. Bestel nr. 53120

Vervolgens hebben we nodig:

Een groffe vijl
Stalen maatlat
Een scalpel mes  :police: Let op deze zijn vlijmscherp.
Een schrijfpen
± 1cm dik foambord of zoals de Fa Harolds BV in Rotterdam. die brengen het onder de naam Blauwplaat is een iets andere samenstelling maar werkt geweldig.


Witte acryl verf
Wat kleine stalen gewichten.
90 graden kunststof hoeken of een paar kleine blokhaken.


Zo nu gaan we beginnen met het in elkaar zetten van de onderdelen.
Allereerst worden de te lijmen zijkanten voorzichtig geschaafd op de grove vijl om zover mogelijk een goede vlakke kant
te krijgen, niet teveel eraf halen.

Vervolgens gaan we alle te verlijmen randen dun insmeren met in mijn geval witte acryl verf.
Dit doen we om de gipsen randen verzadigd te krijgen zodat de lijm zich beter vast hecht aan de rand.
 :police: Nu gaan we een paar dingen achter elkaar doen vanuit gaande dat we er aan denken dat de zijwanden van het huis
tussen de voor en achter gevel komt, doen we dit niet klopt in eerste instantie de breedte en lengte maat niet maar vooral het aangezicht van de voor en achtergevel.
Je ziet dan aan beide kanten een randje van de dikte van de zijwanden en dat is niet de bedoeling.

Doe dit alles op een vlakke ondergrond, een stalen plaat of glasplaat.
Ik ben begonnen met de achtergevel op elkaar te lijmen maar dan horizontaal op de vlakke plaat.
Hierna de twee zij platen erop met een stuk blauwplaat ertussen ter versteviging.
Alles voorzichtig geklemd met de messing klemmen van de Fa Fohrmann.


Vervolgens de volgende delen erop gezet, uiteraard pas na ± 20 minuten elke stap heeft z'n droogtijd nodig.


Nog even één onderwerp van dit traject onder de aandacht brengen.
De maker van deze siliconen mallen heeft nooit rekening gehouden met verlichting in het huis.
Wel nu de aannemer Frank & Co gaat hier zeker iets op verzinnen.

De ramen zullen hier en daar voorzichtig met een klein frees doorgeboord worden, dit is een aktie die zo snel mogelijk
gedaan moet worden anders kom je er niet meer bij.

Bij de huizen waar ook een trappenhuis gemonteerd gaat worden is dit een wat zwaardere klus, hier moeten de ramen in het trappenhuis doorboord worden en de ramen in de voor of achter wand.

Mochten er mede hobbyisten zijn die ook al ervaring heeft met het maken van gipsen huizen schroom niet om jullie kennis ook
met ons te delen, zo leren we van elkaar toch en kunnen onze ervaringen alleen maar beter maken.

Zo zover ben ikzelf inmiddels gekomen en ik wilde graag mijn ervaring met jullie delen.
Nogmaals geduld is heel belangrijk maar dan heb je ook wat.
Uiteraard worden de volgende ervaring's stappen ook gedeeld mits er belangstelling naar is.
Ik heb bewust dit artikel midden in de nacht geschreven met de hoop dat de verzending naar Benelux snel verliep.
Nou ik kwam bedrogen uit heeft ± 2x 20 min. geduurd.
gr,
Herwim
 

 
   
 
« Laatst bewerkt op: 29 May 2016, 08:44:13 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1701
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #806 Gepost op: 29 May 2016, 08:39:43 »
Herwin, mij doe je er in ieder geval een plezier mee!!! Mooi resultaat en ik blijf het volgen.

Mvg Gert-Jan

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #807 Gepost op: 29 May 2016, 12:00:05 »
Ziet er goed uit.
Je beschrijving is duidelijk en ondanks dat ik geen huisjes meer moet hebben,is t wel interessant om gewoon in stilte te blijven meelezen  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #808 Gepost op: 29 May 2016, 12:51:34 »
Onvermoeibaar! Op modelspoorgebied ben je onvermoeibaar Herwim.  (y)
Elke keer nieuwe zaken/technieken oppakken en niet bang waar nodig de plannen weer aan te passen. Knap hoor.

Fijn dat je de informatie over die fietsers deelt, met name de kortere bocht in het systeem. Misschien gaat dit nu ook op mijn baan passen.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #809 Gepost op: 29 May 2016, 12:57:20 »
Hallo Hijlco

Als je mij een tekening met maten stuurt van de plek waar je het fiets traject wil plaatsen
kan ik aan de mij reeds bekende maten hier in de praktijk precies uitrekenen wat je nodig
hebt en ook wat het ± gaat kosten.
Met die korte bochten tegenwoordig zijn er inderdaad meer mogelijk heden.
Ik hoor je wel.
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html