Helemaal mee eens.Onder een hoek is wat speelser.Ik zou echter 180 graden draaien, zodat het spoor, die naar beneden loopt aan de achterkant van de tafel zit.Valt het minder op.
Daar zou ik zelf niet voor kiezen. Door de schuine ligging van je station doorbreek je het rechte patroon van je tafel en oogt het naar mijn idee natuurlijker.Ook ligt je station dan erg ver naar achteren en zijn je treinen minder zichtbaar/bereikbaar. Wanneer je alleen met goederen gaat rijden, kan je daar wel op deze manier de focus op leggen.GroetenLaurens
Afhankelijk van de scenery en omgeving zou je het rangeergedeelte met station kunnen omwisselen. Dan kun je industrie of station met stad/dorp tegen achtergrond rechts bovenin de hoek plaatsen. Enig nadeel is korte perronsporen. Als je met kort materieel gaat rijden is dat niet zo erg.Gr Koen.
Frans,Hierbij het plan zonder drieweg wissel en wat kleine aanpassingen. Zoals tijgernootje aan geeft, je kan met een extra bocht(en) en rechte stukken er tussen nog wat extra dalen voor meer ruimte bij het schaduw station. Zou de helling niet steiler maken, heb hier 3% aangehouden.Met uitleggen al wat beter beeld gekregen voor de scenery?GroetenLaurens
Die helling hoeft niet groter te worden.Je kan er net zo goed voor kiezen om een klimspiraaltje erin te mikken alvorens je de keerlus maakt.Dan komt je schaduwstation vanzelf lager te liggen en heb je dus ruimte eronder ik denk dat je daar wel de ruimte voor hebt
Het 180 graden draaien zorgt er wel voor dat je treinen (op het zichtbare gedeelte) aan de achterkant van je baan rijden en dus niet echt zichtbaar zijn.Op mijn manier zie je de treinen langsrijden wanneer ze de tunnel in gaan. Daarmee voorkom je ook dat de baan van hoog (voorkant) naar laag (achterkant) gaat. Wanneer je van laag (voorkant) naar hoog (achterkant) op bouwt zal je meer zicht hebben op je treinen en scenery.Maar dit is vooral een kwestie van voorkeur!GroetenLaurens