Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:17:45
Modeltreinen Pierre Dominique door Paulus
Vandaag om 18:51:55
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 18:26:17
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 18:01:22
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:00:39
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 17:45:41
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door MOVisser
Vandaag om 17:27:34
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 14:08:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52

Auteur Topic: Tomaten, verse Tomaten  (gelezen 14609 keer)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Tomaten, verse Tomaten
« Reactie #30 Gepost op: 21 August 2013, 13:59:51 »
Leuke tomatenplantjes, had misschien zelf voor rood decoratiezand gekozen ipv dat wat onregelmatig gevormde zaagsel...maar ja achter glas is het meer de suggestie..

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #31 Gepost op: 21 August 2013, 16:00:40 »
http://www.fruitschaal.nu/products/view/6

Om mezelf dan maar is te quoten,bovenstaand linkje is dus qua formaat en vorm exact t zelfde als waar je zelf naar toe linkt.
Ja ,de opdruk is dan wel niet geheel t zelfde,maar daar zal dan evt wat doe het zelf werk aan te pas moeten komen.
Daar ben je goed in dus dat moet geen probleem opleveren denk ik  ;)

Fijn in elk geval dat je via dat linkje wel weer wat wijzer bent geworden voor een ketelhuis.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
« Reactie #32 Gepost op: 24 August 2013, 09:15:58 »
Vandaag weer een update over de bouw voortgang.
Na een hele hoop tomaten planten geproduceerd te hebben, in totaal zijn het 42 rijen, is dan eindelijk het tijdpunt gekomen dat ze geplaatst kunnen gaan worden.
Het probleem bij deze kas en de planten is in welke volgorde zal men planten en kas verder bouwen, eerst het frame op de boden plakken en dan beplanten of andersom?
Als men eerst de planten plaatst en die zijn hard door het ijzerdraad, blijft de kas constructie erop hangen, bij het opzij schuiven gaan ze dan weer los of scheef en je kan van voor beginnen.
Omgekeerd gaat beter, maar dan moeten alle planten schuin door de zijkanten passen. Dat werk was werkelijk bomen in een fles planten.

Zoals een oplettende lezer bemerkt heeft zijn de planten in een H profiel gezet. het metaal werd met het profiel vastgezet met sekondenlijm. Ik heb 2 verschillende profiel soorten gebruikt, een van een zachter soort plastic en een ander die van een harder plastic gemaakt was (ik vermoed PS en PET maar zeker ben ik niet) In ieder geval de zachte soort trok minimaal krom met de seconde lijm en deze planten zijn dan ook moeilijker te zetten, gelijke geld voor lijmresten die tijdens het begroenen ontstaan zijn.

Alle planten zijn met secondenlijm geplaatst. Dat was de enigste lijm die garandeerde dat ze ook staan bleven, zoals ik ze had neergezet.

Het kas frame hangt nog vast boven de bodemplaat, dit komt doordat ik de bodemplaat verdubbelt heb, het bruine middengedeelte is de orginele plaat, die heb ik versneden zodat alleen de een middenpad overbleef. Daaronder heb ik een nieuwe plaat gelegd, die is wit gelaten omdat de meeste kassen met substraat overgegaan zijn op plastic op de bodem. (In iedergeval in de foto die ik als inspiratie genomen heb.
Een van jullie heeft in het begin een bemerking gemaakt dat de kas wat klein is, dat heb ik in het begin ook relatief snel realiseert. Een deel om dit op te lossen is deze dubbele bodem. de planten komen daardoor iets dieper te liggen, verder zal de kas onder de bodemplaat ook nog iets verhoogt worden. De buiten onderkant krijgt dan een kleine betonrand rondom. Zo krijgt hij meer hoogte en gelijk meer diepte werking. Daarover in een volgende update meer.

NU tot slot Het typische Kassenlicht van het Westland:

Groetjes en een prettige weekend
Joke
ps mijn zoon wil naar mijn Modeleisenbahnladen! Nee niet voor de treinen die verkopen ook lego.......

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #33 Gepost op: 24 August 2013, 11:00:17 »
Doe alleen maar dit:  (y) (y)

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 24 August 2013, 11:16:17 »
ik ook  (y)

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 24 August 2013, 11:38:56 »
 (y) leuk projectje en het straalt sfeer uit (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

NS264

• En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
    • Midland
« Reactie #36 Gepost op: 24 August 2013, 11:55:55 »
Allereerst (y).

Nog even een tip voor het vervoer:

Frupack uit Deil of the Fruityline(Fruitmasters)doet van alles in de groente en fruit logistiek, daarnaast de Greenery. Maar als je meer een eigen huisstijl wilt kun je natuurlijk elk model koelwagen(oudere Kibrimodellen bv Daf's zijn nog wel te vinden op beursen) omspuiten en decalls aanbrengen. Wel leuk als je bv zo'n supermarkt modelletje omspuit en bestikkerd met tomaten op de onderste helft van de trailer.

Accesoires als spiegels, ruitewissers zijn los verkrijgbaar via Herpa en Wiking, ook op beursen zoals Houten te vinden.

Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #37 Gepost op: 24 August 2013, 13:13:26 »
Erg netjes,kan niet anders zeggen  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

kawaaad

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 24 August 2013, 16:44:46 »
hallo tulpendaal ,als je een ballenracers kas hebt met belichting dan moet je ook wel een verduisterings scherm neerleggen voor de nachturen.voor je het weet heb je gezeur met een preiser uit de grote stad die zo nodig buitenaf moet wonen. Mooi project!!!

mvg aad

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
« Reactie #39 Gepost op: 31 August 2013, 19:00:39 »
Hallo Allemaal

Hartelijke dank voor de positieve reacties.
Martin, ik heb naar zand/deco kies en zo gekeken als een alternatief. Mij dunkt zand te fijn en fijne decokies is net zo ongelijkmatig als het strooisel dat ik nu gebruik. Maar als ik een fijne soort vind zal ik het zeker uitproberen en hier berichten. Ik moet nog westlander druiven laten groeien en daar kan zand een oplossing zijn

Robert Jan die link naar Botanicus heeft me indirect op een idee gebracht om mijn druivenplanten te maken. Ik ben al aan het experimenteren, ook daarover later meer.

Nu nog wat plaatjes van een kleine vordering:

Allereerst een foto van de kas van boven:

Wie ik al eerder vertelt heb is het idee om het geheel iets te verhogen. verder was ik nog niet tevreden met de afwerking langs de rand van de kas. Dat heb ik nu opgelost door rondom de kas een L profiel van alu te bouwen. Deze is iets dikker en verhoogt daardoor de kas tegelijkertijd heb ik het gevoel dat de kas daardoor meer leeft. Verder is eindelijk de glazenzetter voorbij geweest en hebben de zijkanten verglazing. De trap naar de ingang is al wat vervallen en zal later een betonkleur krijgen.

De hoeken worden later afgewerkt met stukjes alu folie en de schilder komt nog een keer voor de deur.
Een probleem dat ik steeds weer heb is dat doordat ik het frame aan het begin geverfd heb, zelfs secondelijm niet altijd houdt. Het aluprofiel helpt dan ook om de boel bij elkaar te houden en verhoogt de stabiliteit. Ik ben nu de kas op mijn eerste module aan het plannen. Verder heb ik nu een idee hoe de schuur/het ketelhuis eruit gaat zien.

Koen bedankt voor de tips over de vrachtwagen, ik ben intensief aan het zoeken.

Vanavond eindelijk weer tijd om te bastellen, prettig weekend,

Joke

ps Ik ben bezig met de koop van mijn tafels, als alles goed gaat kan ik dan aan de baan beginnen.

Speedy

• Offline Offline
  • Trains Planes & Automobiles
« Reactie #40 Gepost op: 31 August 2013, 19:14:07 »
Profi Boss. (y) (y) (y) (y)

Greetz,

RJ

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 31 August 2013, 20:35:14 »
Joke, als de trap al veel heeft mee gemaakt, hebben de deuren dat zeer zeker. Lekker laten zo. De schilder komt echt niet elk jaar langs, zo'n vetpot is een tomatenkas nu ook al weer niet ;). Ik ben erg benieuwd naar het ketelhuis en de druivenkas (y) (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 31 August 2013, 20:40:08 »
Vind ik ook. De kas van m'n oom vroeger stond er ook niet ze heel erg florissant bij, de enige verf die er opgesmeerd werd was witkalk op de ramen om het directe zonlicht wat te temperen.
Je hebt het trouwens voor elkaar, ik had trostomaten gekocht voor de spaghettisaus en door de geur moest ik aan je kas in aanbouw denken (eerst was het andersom  ;))

Groet,
Jan

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #43 Gepost op: 31 August 2013, 20:56:08 »
GEWELDIG!!!
Voor die tomaten heb ik een heel mooi recept!  (y)

@jan: prettig hè, die combinatie van Modelbouw en Lekker Eten... (y) (y)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Speedy

• Offline Offline
  • Trains Planes & Automobiles
« Reactie #44 Gepost op: 31 August 2013, 20:58:44 »
Modelbouwen met vrouwen, voor een goed recept. ;D