Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 23:18:52
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 22:51:15
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Sven
Vandaag om 22:44:00
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 22:06:32
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 22:02:07
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door moonlicht
Vandaag om 21:29:32
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
Vandaag om 21:25:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:21:01
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:12:26
3 januari NVBS oliebollenrit door KNed
Vandaag om 19:24:20
Kersttrein door 008200
Vandaag om 19:12:13
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Frans Peeters
Vandaag om 18:48:53
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Rico [momfer]
Vandaag om 18:44:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door niels1093
Vandaag om 18:38:05
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 18:37:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 16:45:42
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Mark D.
Vandaag om 16:30:02
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:11:45
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Jelmer
Vandaag om 15:58:01
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
Vandaag om 15:46:17
blablabla door Duikeend
Vandaag om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 15:14:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 15:06:54
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 14:05:52
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 12:26:49
Roco 2026 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten door Florisw
Vandaag om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 12:06:18
  

Auteur Topic: Renovatie Wormerveer: een 3e rail  (gelezen 11772 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2525
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #30 Gepost op: 04 September 2014, 11:01:47 »
Maar als het spoorversteveging is waar dienen die grijze 'beginstukken' dan voor?
Misschien om te voorkomen dat een reeds ontspoorde trein zich in die versteviging boort, maar er overheen geleid wordt?
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2014, 21:09:20 »
Als geboren Wormerveerder kan ik melden dat de bodem daar ongelooflijk slap laagveen is, de weilanden liggen tussen de 2 en 20 cm boven de waterspiegel! Als jochie vroeger te trillen in mijn bed als kolentreinen vanuit Limburg op weg naar de Hoogovens langs kwamen. De verklaring van Paul Bender is naar mijn mening de enig juiste.

M.vr.gr.
Gerard

Valkyrie

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2014, 21:36:21 »
Door de constructie stijver te maken, komt er ook meer slijtage aan de spoorstaven en zal de spoorconstructie eerder vervangen moeten worden. Vanuit beheer is dat een onwenselijke situatie.
Gezien de locatie van bovenstaande foto (nabij een kunstwerk) lijkt het mij ontsporingsgeleiding op vlakke betonliggers.

Om trillingen te voorkomen zullen eerder raildempers en undersleeperpads worden toegepast.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2014, 22:27:57 »
Hogere slijtage lijkt mij een minder groot bezwaar dan spoor wat steeds probeert in de blub te verdwijnen eigenlijk...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2014, 22:56:30 »
Door de constructie stijver te maken, komt er ook meer slijtage aan de spoorstaven en zal de spoorconstructie eerder vervangen moeten worden.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Een stijve constructie buigt minder door door passerende treinen, blijft vlakker, geeft dus minder rolweerstand en dus minder slijtage.
No dress rehearsel, this is our life.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #35 Gepost op: 05 September 2014, 14:46:34 »
Citaat
Maar als het spoorversteveging is waar dienen die grijze 'beginstukken' dan voor?

Misschien om te voorkomen dat een reeds ontspoorde trein zich in die versteviging boort, maar er overheen geleid wordt?

Verhaken van loshangende slangen en koppelingen voorkomen misschien???

Allie
« Laatst bewerkt op: 05 September 2014, 14:48:09 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #36 Gepost op: 05 September 2014, 22:13:08 »
Slangen halen dat niet, zowel gekoppeld als loshangend niet.

Een schroefkoppeling wel als die los hangt en compleet uitgedraaid is, maar die raakt die soweiso elke beton plaat in een overweg en dan ook juist het begin van die middengeleider  ;)