Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
18 July 2025, 23:27:20
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
18 July 2025, 12:17:39
  

Auteur Topic: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4  (gelezen 62503 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #90 Gepost op: 18 August 2013, 21:12:50 »
Bij transport gewoon lage snelheid aanhouden en regelmatig aspotten controleren qua temperatuur. Sowieso wordt het stel voor transport toch gecontroleerd door een NOtified BOdy (NOBO) die loopvaardigheid controleert en dan indien alles voldoet een tijdelijke transportvergunning afgeeft.
En zo'n tijdelijke transportvergunning is nou juist het probleem: een VGB zoals dat voorheen heette kan IL&T niet meer uitgeven i.v.m. wetswijziging. Nu zijn er nog wel andere oplossingen, maar dan moet IL&T wel het belang van het transport inzien.

M.b.t. de draaistellen: zou het nog een optie kunnen zijn om (dadelijk) gereviseerde draaistellen van de 766 naar Leuven te brengen, zodat deze voor transport naar Nederland onder 220.902 geplaatst kunnen worden? Daarmee is risico van hete aspotten etc wel opgelost (of het praktisch / financieel mogelijk is kan ik niet beoordelen).

Groeten, Edwin

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #91 Gepost op: 18 August 2013, 22:04:04 »
Volgens mij worden er geen draaistellen van de 766 gereviseerd, tenminste die indruk heb ik niet gekregen op grond van de berichtgeving.
Als er andere draaistellen onder de Benelux zouden worden gezet (let wel: als, ik denk zelf niet dat het nodig is) dan zul je daarvan wel eerst de wielstellen reviseren, anders heeft het nog geen zin. Maar we gaan het wel zien.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #92 Gepost op: 18 August 2013, 22:38:55 »
@5166 er zijn best alternatieven voor een VGB... zo heeft de SHD recent ook het nodige overgebracht. Gewoon een verklaring van een NoBo regelen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #93 Gepost op: 19 August 2013, 09:28:24 »
Gaat met name om materieel wat al voor de "nieuwe spoorwegwet" in 2005 is toegelaten geweest op het NL-net.
Dat zal waarschijnlijk ook wel gelden voor de Benelux. En als er in Belgie iets goed wordt gekeurd door een erkende instantie wat op Nederlandse sporen is toegelaten geweest, dient dit in beginsel via Europeesche regels overgenomen te worden door IL&T... Daar is ook een lijst aanwezig met het materieel (ook goederen) wat voor 2005 in NL reed...

En draaistellen wisselen is helemaal niet nodig, als men maar goede controle inbouwt en het met beleid doet. Rollagers kunnen veel hebben....
« Laatst bewerkt op: 19 August 2013, 09:29:59 door Tjabbe Tjibsma »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #94 Gepost op: 19 August 2013, 21:10:46 »
Klopt, ik herinner me dat er ooit eens een wagen naar de STAR is gekomen die volgens de overleveringen 30 jaar achter een stootjuk had stilgestaan. Gewoon per spoor.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #95 Gepost op: 19 August 2013, 22:39:49 »
Ok, JAB van Ree en Tjabbe. Nu maar hopen dat er nog een vervoerder is dat nog wil vervoeren.. ;)

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #96 Gepost op: 20 August 2013, 09:10:21 »
Dat zal met de juiste papieren en begeleidende personen geen problemen opleveren  ;)

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #97 Gepost op: 13 September 2013, 15:48:57 »
Wat zijn de laatste berichten? Staat de Mat'57 nog steeds in Leuven?

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #98 Gepost op: 13 September 2013, 15:50:14 »
Als ´t stel naar Nederland gekomen zou zijn, zou dat vast wel bekend zijn geweest.

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #99 Gepost op: 13 September 2013, 16:05:50 »
dit dacht ik ook al, maar er werd dacht ik gezegd dat de loods gesloopt moest worden.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #100 Gepost op: 09 May 2014, 21:41:12 »
Een goedenavond.
Ik vroeg me af of het stel nog bestaat en de loods nog niet is afgebroken inmiddels?
Komt dit stel nog naar nederland?
Ben benieuwd.
Mvg jamie

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #101 Gepost op: 10 May 2014, 01:14:22 »
Het is nog steeds wel de bedoeling, maar het wil niet echt opschieten. Ondertussen staat ze nog wel droog in de loods.

Groeten Edwin.

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #102 Gepost op: 10 May 2014, 09:49:55 »
Ik hoop dat ze het snel voor elkaar krijgen, de loods zou dit jaar weg moeten zijn.

Ascona

  • Online Online
  • Berichten: 484
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #103 Gepost op: 11 May 2014, 16:42:00 »
Het zal ook gerust wel goedkomen,er zal ook hier onderdak voor moeten wezen,anders staat ie beter daar binnen als hier buiten.
Dan nog een vraag als leek (wellicht een hele stomme vraag,maar goed)
Als het ding nou motorisch niet rijvaardig is,is het vermogen van de 766 dan voldoende om het BNL tweetje mee te slepen??
Groetjes Patrick

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #104 Gepost op: 11 May 2014, 16:55:44 »
In welke loods staat dat stel nu dan, Leuven?
Dacht ergens gelezen te hebben, dat dat al platgegooid is..