5. Floris: Ik had die foto's al eens eerder gezien. Ik ben het met je eens, dat het er nogal 'heftig' uitziet, maar zoals "JAB" al aangeeft, laat je hierdoor niet uit het veld slaan! (Het ziet er vaak erger uit, dan het is; maar bedenk, het is dik staalplaat, en zolang het niet om dragende delen gaat is een nieuw stuk er zó ingelast ) De staat van de trucks en de electrische installatie/tractie zijn éérder bepalend voor het succes van restauratie tot dienstvaardig museumstel!
@Timtrein: Naar ik begreep heeft het stel heel lang inderdaad binnen gestaan in of bij Leuven, maar is het vanwege ander (museum-?)materieel, dat dringender onder dak moest staan buiten gezet en toen schijnt ook het balletje over "uitplaatsing naar NL" weer te zijn gaan bewegen...
Hier trouwens een lijstje met het bestand en wat ermee zou moeten gebeuren, stand eind 2012.http://www.hgbtf.net/download/file.php?id=5082&mode=view
@Mitchell: Jij wilt toch hopelijk niet suggereren, dat dit stel al sinds 1999 buiten staat?? Dan zou er aan de techniek inderdaad nog wel eens behoorlijk wat mis kunnen zijn... Frans
Belgisch electrisch geweld.
Benelux Hondekop moet uit Leuven weg, want die loods moet half juli leeg zijn. TSP heeft bijna al het materieel al overgebracht.Benelux Hondekop gaat inderdaad richting Amersfoort om te worden toegevoegd aan de Stichting Hondekop (en inderdaad, het gaat géén Stichting Hondekop Vier meer heten). Datum van transport heb ik nog niet, maar of dit per spoor gaat is allerminst zeker ...Bedoeling is om dit treinstel ook rijvaardig te maken.