Zo'n beetje heel nederland heeft een smartphone en/of tablet.Is het geen idee om belangrijke informatie dan ook daar naartoe te sturen.
Met onwilige honden is het slecht jagen, dus er zal wel wat anders moeten worden verzonnen.Blijft natuurlijk het feit dat deze vorm van communicatie veel wordt gebruikt, juist waar veiligheid van groot belang is en er ook niet altjd veel tijd beschikbaar is. Je kunt een vliegtuig lastig stil zetten. Ik vind het moeilijk om te geloven dat het spoor zo bijzonder is, dat het daar opeens niet zou kunnen, behalve dan: zie eerste zin.
Nee, want die apparatuur kan leeg raken, data-verbindingen kunnen worden verbroken (geen bereik), noem maar op.
Dat heb je met GSMR niet dan?Ik weet dat dat een apart netwerk is maar daar kan je toch ook het risico lopen dat de verbinding wegvalt?En die telefoon zal toch ook op een accu werken.
als de batterij leeg is of je hebt geen bereik, dan heb je aan een code-taal ook niet veel. Je krijgt de mcn immers niet aan de telefoon.
Zelf heb ik het idee dat een TomTom-achtige oplossing een mogelijke oplossing zou kunnen zijn. Daarbij kunnen ook actuele verkeerssituaties worden opgenomen. Het voordeel is dat de weergave gekoppeld is aan de positie op het spoor - minder kans op misverstanden over welke spoorwegovergang het gaat.
een ICMm.
Mijn voorstel is om alle (ongetwijfeld) goedbedoelde adviezen voor verbetering welke gezocht worden in technologische snufjes hier even achterwegen te laten en ons te concentreren op de discussie over de huidige gespreksdiscipline.
Gelukkig leven we in een vrije wereld en mogen we zelf bepalen hoe we reageren
Ga voor de verandering eens over de Veluwelijn(Zl - Amf) en dan merk je hoeveel bereik je daar hebt met een GSM.
Over 'gezocht' gesproken. Jij zit met knikkende knieën in de trein omdat je er niet vanuit kan gaan of de communicatie tussen boord en wal wel volgens een gedisciplineerd en voorgeschreven protocol verloopt? Laat ik van jouw vraag mijn vraag maken: hoeveel treinongevallen of incidenten (Onterechte STS passage's, aangereden verkeer op een overweg, etc.) zijn er te wijten aan de onduidelijkheid van de voorgaande gespreksregels?