Zoals ik zei lijkt het alsof er een wagon ontspoort en gelicht wordt. Misschien lag er iets op de rails? Of technisch mankement aan koppelingen.
Ik moet zegggen dat die bocht best wel scherp is voor zo'n hoge snelheid, die zie je toch niet zo gauw bij de TGV-lijnen en ICE-trajecten.
Blijft die "minuut cyclus" d'r eindeloos in zetten of zit d'r nog enige intelligentie achter die na 5 / 10 keer zegt "nu is het mooi geweest"
Als de koppeling los geschoten/gebroken is, of door de kracht een as gebroken door ik weet niet wat voor oorzaak dan zijn de rapen gaar.
Maar goed, het blijft speculeren en er zullen ongetwijfeld onderzoeksresultaten komen.
Hierbij heb ik het ernstige vermoeden dat een "Talgo-koppeling" verhoudingsgewijs een van de sterkste verbindingen is tussen rijtuigbakken. Dit omdat er meerdere (mechanische) verbindingen tussen de bakken zijn. Hetzelfde geldt voor Jacobs-draaistellen. Een standaard schroefkoppeling zal waarschijnlijk een lager breekpunt hebben