Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 17:54:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 17:49:54
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:48:52
De Projecten van RetroJack door Frits C
Vandaag om 17:43:23
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
TurnControl: aansluiting verwijderen door Hans Gvz
Vandaag om 16:58:15
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
Vandaag om 16:29:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 16:12:21
Duits transport, waar in NL? door 1200blauw
Vandaag om 16:01:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Joz
Vandaag om 15:07:21
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven  (gelezen 24160 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #45 Gepost op: 10 July 2013, 19:12:41 »
Mooi gedurfd project.  (y)
Fraaie extra info van Paul ook.  ;)

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #46 Gepost op: 11 July 2013, 22:30:51 »
Voortgang van de 6300
Kijken naar de foto's zegt genoeg.











Morgen weer verder.

Robert Jan



Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #47 Gepost op: 11 July 2013, 22:35:33 »
Gaaf! (y)
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #48 Gepost op: 12 July 2013, 13:41:08 »
Leuk projectje. Dat gaat nog een hele ravage worden zo te zien.

Nog een bijdrage aan de afdeling "botten op half zeven", hier een loc die met behulp van wat touw en ijzerdraad rolvaardig is gemaakt voor het testen van aspotten. Let wel, de zuigerschuiven ontbreken dus normaliter kun je het stuk touw weglaten, want de schuifstang houdt alles wel van de grond.

Ik zou aannemen dat een dergelijke explosie voorin een 6300 ook meerdere stangen hebben verbogen, dus men zal het minste hebben verwijderd om de boel rolvaardig te maken. Dus als het even kan, niet meer dan de koppelstang en excentriekstang eraf. 

Als je nog fotos wilt hebben van een (deels)ontlede ketel, de loc in de foto krijgt op dit moment nieuwe vlambuizen. Roep maar als je nog ketelfotos nodig bent.

mvg,
Rick

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12516
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #49 Gepost op: 12 July 2013, 13:53:11 »

ik heb er tweer 8)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #50 Gepost op: 12 July 2013, 15:49:08 »
Hallo allemaal.

Bedankt voor de informatie en alles is welkom. Ik heb slechts een foto van 3700 met een geopende keteldeur.
Linkerzijde is nu bijna klaar. Keteldeur zit er op. Onder de loc zijn de leidingen op een plek gebroken.







Later meer.

Robert Jan

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #51 Gepost op: 12 July 2013, 19:30:15 »
Heel tof dit! Dat je het durft met zo'n (toch niet goedkope) kit  (y)
Grtz!
Tedo

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #52 Gepost op: 12 July 2013, 20:12:32 »
Zoals ik in het begin van het draadje schreef heb ik uit 2 kits van de 6300 de onderdelen voor 1 goed exemplaar gefilterd. De tweede was mijn mazzeltje. Daar zaten de ets delen en frameplaten dubbel in. Zo hield ik dus een complete loc over. De ketel van de tweede kit was vreselijk beschadigd, evenals de voetplaat. Dan is deze stap dus niet zo ver weg als het doet lijken..

Groeten,

Robert Jan

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #53 Gepost op: 13 July 2013, 13:26:05 »
Zijn we weer. Ditmaal met een update van de pantsering van de 6000.
Na noeste arbeid met messing plaatjes, bleek het toch buitenproportioneel. Vooral de imitatie bouten werden te grog. Heb van Gert een setje gekregen en dat ziet er veel beter uit.

Maar eerst nog wat foto's van de 6300 zoals ze er nu bij staat.







Vervolgens de 6000. Nieuwe pantsering en een nieuw dak. Er moet een schade op komen en dan is het witmetaal echt te dik.







En dan de pantserplaten van dichtbij. Precies op maat.





We gaan weer verder met de bouw.

Robert Jan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12516
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #54 Gepost op: 13 July 2013, 13:46:42 »
Robert-Jan heb je deze al eens gez\ien? Zijn schaal bouten en moeren in 1 op 87. Mogen eigenlijk niet missen op jou model.
SK

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #55 Gepost op: 13 July 2013, 13:49:30 »

Robert Jan,

Ik zou echt even kijken naar je klinknagel grootte bij de pantserplaten. De klinknagels op het model zijn waarschijnlijk al aan de grote kant. Die op de pantserplaten lijken (in ieder geval op jou foto's) nog groter

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #56 Gepost op: 13 July 2013, 13:54:48 »
Misschien een idee om de panserplaten gewoon vlak te houden, en dan de klinknagels imiteren door een draadje?

Dus een vlak plaatje styreen waar je op de juiste plek een gaatje boord waar je vervolgens een draadje in steekt die ongeveer dezelfde diameter heeft als de klinknagels op het model?


Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #57 Gepost op: 13 July 2013, 13:56:57 »
@Sobat; Interessant, maar waar te verkrijgen? Ik lees in de MSM wel eens over dergelijke setjes. Heb je een leverancier, adres?
@Paul; Ten opzichte van de messing plaat is dit zoveel beter, maar ik ga nog eens goed kijken naar de foto's van het voorbeeld. Dit is styreen, dus er is nog van alles mee te doen.

Robert Jan

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #58 Gepost op: 13 July 2013, 14:02:12 »
Mee eens. Bevestiging pantserplaten staat niet in verhouding tot overige klinknagels, die waarschijnlijk eigenlijk ook al te groot zijn. De nagelkoppen van klinknagels voor de waterbakken halen de 24 mm niet (eerder orde van grote 16 mm). Dan kom je in h0 op een kop van 0,3 mm (16 mm zou op 0,2 uitkomen)

Even maar mezelf citeren  :-[.

Als je wilt kan ik volgende week wel even nagelmeten bij de SHM?

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - Camouflage en pantsering NS locomotieven
« Reactie #59 Gepost op: 13 July 2013, 14:03:22 »
Ik heb even gekeken naar de foto welke ergens boven aan staat. Daar is volgens mij te zien dat het geen klinknagels zijn maar grote bouten. Ze ogen in ieder geval wel iets groter.
@Romar'; dat is inderdaad een optie die ik achter de hand kan houden. Eerst eens kijken wat Sobat zijn spul eventueel kan opleveren.

Groet,

Robert Jan