Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:41:44
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
brutus
Vandaag
om 11:27:53
Doornvliet
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
Jelmer
Vandaag
om 11:18:53
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
Vandaag
om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken
door
Jelmer
Vandaag
om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
FFA koelwagen
door
martijnhaman
Vandaag
om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:24:22
Zoekfunctie ?
door
henk
Vandaag
om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie (gelezen 4926 keer)
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Gepost op:
23 juni 2013, 18:20:31 »
Hallo allemaal,
Wederom in de categorie wat zien ik:
Ik zie op foto's uit HUA verschillende veiligheden op de NS 8600
Allereerst de 8005, deze heeft, ik noem het even de 2 orgelpijpen, duidelijk te zien als veiligheden.
Vervolgens zie ik in Waldorp de NS 8604 staan en op HYA de NS 8603 net andere veiligheden.
Hier zie je, even goed kijken, een andere uitvoering???
Of is in dit geval "de bekleding" er af???
Wie kan me hier even verder helpen?
Robert Jan
Gelogd
TonM
Offline
Berichten: 2383
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #1 Gepost op:
23 juni 2013, 18:36:03 »
Robert Jan,
Op de eerste foto zie je onder de (NS) nummerplaat een doorgestreept (SS) nummer. Dat betekent dat de foto is gemaakt kort na de samenvoeging van HSM en SS, begin jaren 1920 dus.
De tweede foto is, aan het rijtuig te zien, van kort vóór of kort na de Tweede Wereldoorlog.
In de loop der jaren is er natuurlijk het nodige aan die locs verspijkerd, oftewel onderdelen vervangen. Kijk ook maar eens goed naar de cylinders, die zijn ook heel anders.
Waarschijnlijk is er dus gewoon bij een herstelling een ander type veiligheid opgezet.
Grtz,
Ton
Gelogd
zuylen
Offline
Berichten: 4454
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #2 Gepost op:
23 juni 2013, 18:38:54 »
Misschien of topic? Maar dat rijtuig achter de 8600, wat van type is dat?
Gelogd
TonM
Offline
Berichten: 2383
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #3 Gepost op:
23 juni 2013, 18:46:04 »
Weet het niet zeker, maar het lijkt mij een rijtuig van de Nord, één van de maatschappijen waaruit de SNCF is ontstaan.
Grtz,
Ton
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #4 Gepost op:
23 juni 2013, 18:55:59 »
In De Erfenis kan ik het niet vinden. Lijkt mij een buitenlands rijtuig. Foto genomen in Amsterdam, rangeerterrein Oostelijk Eiland, aldus HUA.
Foto van de loc is dus uit 1947, de bling bling is er door de Duitsers waarschijnlijk afgehaald.
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #5 Gepost op:
23 juni 2013, 19:02:34 »
Nog even ober de krikken. Staatsspoor v.s. HSM. Werden die van de SS gewisseld of vervangen bij een revisie, of bleven locs gewoon uitgerust met de krikken die ze hadden?
Gelogd
Weerd
Offline
Berichten: 1259
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #6 Gepost op:
23 juni 2013, 19:39:42 »
Is een Frans ABd rijtuig van de Cie du Nord, bouwjaar ergens eind jaren '20, begin jaren '30. Deze rijtuigen werden gebruikt in de verbinding Amsterdam- Essen - Parijs vv.
In principe hielden de SS-locs hun eigen SS-krikken, maar in sporadische gevallen werden er wel eens verwisselingen met HSM krikken toegepast.
Gerard
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #7 Gepost op:
23 juni 2013, 19:59:09 »
Bedankt allen voor de antwoorden.
Gelogd
Beached
Offline
Berichten: 1104
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #8 Gepost op:
24 juni 2013, 01:02:58 »
Mij lijkt het dat de veiligheden dezelfde zijn, maar dat de "orgelpijpen" die de veiligheden beschermen gemakshalve zijn gehalveerd om onderhoud makkelijker te maken. Hetzelfde voor de cylinders(of liever gezegd, de stoomschuiven) waar de vlakke (esthetische)beschermdeksel niet terug is geplaatst, zodat de functionele deksel van de stoomschuiven met alle bouten zichtbaar wordt.
mvg,
Rick
Gelogd
guest7823
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #9 Gepost op:
24 juni 2013, 08:16:02 »
Ik gok voorzichtig dat de onderste foto Ackermannen zijn, terwijl op de bovenste foto de originele veerveiligheden er (duidelijk) op zitten
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #10 Gepost op:
24 juni 2013, 08:59:25 »
Als ik goed gekeken heb zijn op de onderste foto een soort van afgeronde buizen te zien met een ventiel op de bovenkant.
Gelogd
guest7823
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #11 Gepost op:
24 juni 2013, 09:19:44 »
Dat zeg ik
, Ackermannen, of dan toch in ieder geval pop-veiligheden
«
Laatst bewerkt op: 24 juni 2013, 09:23:07 door guest7823
»
Gelogd
Beached
Offline
Berichten: 1104
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #12 Gepost op:
24 juni 2013, 13:08:31 »
Dan blijft dus de vraag wat de orginele waren, ondanks goed kijken kan ik geen balansarm ontdekken, dus dan zal het wel geen Salters oid. zijn.
mvg,
Rick
Gelogd
guest7823
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #13 Gepost op:
24 juni 2013, 13:38:36 »
DEUVM:
Met veerbalans en lichtarm
Enkele aansluiting op ketel voor veiligheid
Met veerbalans en lichtarm
Enkele aansluiting op ketel voor veiligheid
Met veerbalans en (vermoedelijk) zonder lichtarm
Dubbele aansluiting op ketel voor veiligheid
Popveiligheid(??) met geluidsdempkap
Popveiligheid(??) met geluidsdempkap
Popveiligheid(??) zonder geluidsdempkap
Alle afbeeldingen vergrotingen uit de beeldenbibliotheek van
http://www.hetutrechtsarchief.nl/
«
Laatst bewerkt op: 24 juni 2013, 14:10:03 door guest7823
»
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5411
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie
«
Reactie #14 Gepost op:
24 juni 2013, 13:53:17 »
De eerste 3 foto's zijn van de 8600 serie met hoge nummers en betreffen daarmee niet het onderwerp van dit draadje
De laatste 3 zijn van de juiste 8600 type.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 8600 serie