Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: Artitec 6300  (gelezen 180164 keer)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Artitec 6300
« Reactie #510 Gepost op: 22 augustus 2016, 10:56:23 »
Ha Bert, mocht je daar van af willen, dan hou ik me aanbevolen...

Verstuurd vanaf mijn SM-T815 met Tapatalk

Spoor 0 adept

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Artitec 6300
« Reactie #511 Gepost op: 22 augustus 2016, 16:45:41 »
Hallo Tomasso.

Aangezien ik mijn modellen hoofdzakelijk gebruik voor de aankleding van mijn zelf gebouwde modellen van stations hoeven ze ook niet te rijden. Dus deze blijft voor jouw helaas bij mijn verzameling.

Gr. Bert.




Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Artitec 6300
« Reactie #512 Gepost op: 28 augustus 2016, 19:52:57 »
Ha Bert, no problemo ;D

Verstuurd vanaf mijn SM-T815 met Tapatalk

Spoor 0 adept

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Artitec 6300
« Reactie #513 Gepost op: 21 januari 2017, 00:13:58 »
Pffff *blaast stof van het draadje*

Vandaag eindelijk de voorste koppelschacht er op gekregen. Wat een ge@#$%, lol. Maar het zit er op en nu kan ie ook achtersteverkeerd een trein trekken. Dat veertje in de gaatjes frutten was best lastig. Verwijderen van de haakkoppeling ging ook lastig maar is ook gelukt.

Nog wat opmerkingen: er werd gezegd dat er koper werd gebruikt voor de leidingen, maar dit lijkt meer op koperkleurig gespoten spul van een ander materiaal. Als het echt koper zou zijn dan was het wel super gaaf, maar dat is het volgens mij niet. In het echt natuurlijk wel ivm dat koper beter geschikt is voor stoomdruk dinges of zo.

Blijft een imposant ding in model (y)

Mvg,

Robert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Artitec 6300
« Reactie #514 Gepost op: 25 januari 2017, 16:32:13 »
Klein vraagje omtrent de diverse uitvoeringen van de 6300. Op zich zeggen mij de verschillende uitvoeringen mij niet zo gek veel, behalve dan de fabrikant (geen idee wat daar het verschil is), de hoogte van de kolenbak en de plaats van de handrail. "Oorlogsversie" spreekt ook geen boekdelen.

Wat mij meer interesseert is het tijdperk en wat je er zoal achter kunt hangen. Het kolenvervoer in Nederland heeft ook een evolutie doorgemaakt en wat mij het interessants lijkt, is om zo veel mogelijk verschillende uitvoeringen van kolenwagens achter zo'n ding te hangen.

Welk tijdperk is daar het meest geschikt voor?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec 6300
« Reactie #515 Gepost op: 25 januari 2017, 18:04:23 »
Voor 1940 zou daar verreweg het geschiktst voor zijn.

Leen Stolk

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: Artitec 6300
« Reactie #516 Gepost op: 25 januari 2017, 18:10:15 »
Die vragen heb ik ook eigenlijk, wat zijn nu eigelijk realistische treinsamensellingen.
Bij mij kan eigenlijk alles daar niet van, maar merk dat ik er wel meer naar toe wil.
Om complete treinen samen te stellen volgens voorbeeld.
Misschien ook wel iets voor artitec, om complete samenstellingen voor te stellen.

Grtn Leen.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Artitec 6300
« Reactie #517 Gepost op: 25 januari 2017, 18:39:09 »
Ik had op Rijswijk een Railmagazine in m'n hand, waarin op de cover staat dat er een artikel over: "wat hang je achter een Artitec 6300" in zit.

Uiteraard heb ik die RM nu niet bij de hand.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2987
Re: Artitec 6300
« Reactie #518 Gepost op: 25 januari 2017, 18:55:30 »
Uitgeverij Uquilair heeft leuke boeken over het stoomtijdperk, met mooie foto's.
Neus daar eens in ter inspiratie.

Wolter
Moins mais mieux.

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Artitec 6300
« Reactie #519 Gepost op: 25 januari 2017, 19:14:45 »
Ik heb hier voor jullie misschien een leuke foto. Een 6300 met een kolentrein op het emplacement van station Nuth 31 aug 1938. De foto komt uit een album van Henk Hermans. Ik heb er ook een van een 6300 met gemende goederentrein tussen Schin op Geul en Wijlre, maar die is van 1954
Maar er staan ook mooie foto's in het Boek van Martin Zijlstra ,, locomotieven depot Heerlen,, en het boek Stoomtractie.


prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6529
  • Spaar ze allemaal.
Re: Artitec 6300
« Reactie #520 Gepost op: 25 januari 2017, 21:24:57 »
Als je zo veel mogelijk verschillende kolenwagentjes erachter wil is het misschien het handigst om te kijken van welk tijdperk er het meest verschillende te krijgen zijn. Of je moet ze zelf willen maken natuurlijk.

Stephan.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec 6300
« Reactie #521 Gepost op: 25 januari 2017, 21:35:42 »
Desalniettemin lagen de hoogtijdagen van de 6300'den in het kolenvervoer in de jaren dertig. Het lijkt me dat er toen ook de grootst mogelijke diversiteit aan kolenbakken rondreed.

Tenzij Peter met een 6300 wil crossen waar een stalen D IV en een blokkendoosrijtuig achter hangen. Dan wordt het toch echt jaren vijftig  ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Artitec 6300
« Reactie #522 Gepost op: 25 januari 2017, 21:44:10 »
Daar heb ik al een groene 1000 voor... en wacht ik nog op de A-rijtuigen die, Deo volente, misschien ooit door Artitec gemaakt gaan worden.

Het lijkt dus de 6321 (1930-1932) of de 6308 (1933-1940) te worden. "Gemodificeerde versie", wat dat dan ook moge betekenen.

En dan nog even het kleine detail van het budget, natuurlijk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Artitec 6300
« Reactie #523 Gepost op: 26 januari 2017, 07:09:57 »
Zelfs een lokaal stoptreintje met 1 of 2 rijtuigen is mogelijk.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec 6300
« Reactie #524 Gepost op: 26 januari 2017, 07:36:51 »
Dat zeg ik, Jos. 6300 plus stalend D IV plus blokkendoosrijtuig.