Die door Wilkinson gesponsorde "O-Busmodelle" zijn FRAAI!!! (Wat moet daaraan nog veranderen?)
Ik ben zéker benieuwd naar jouw "FCS++" (FCS-geleiding, maar voeding en beïnvloeding via Koploper, als ware het een trein...) Ik zie wél het voordeel: de decoder kan op de plek van de accu, toch? Ik schreef al: een (vroegere) kennis wilde met FCS en dummy-trolleydraden een stukje trolleybusbedrijf maken met voor al dat zo kenmerkende halteren van een trolley: bus naar de kant van de weg en die bomen in zo'n gigantische hoek naar de draad, die de as van de weg volgt...
Ergens in "Het Land van Maas en Waal" ( in een plaatsje genaamd "Waelstede" kijk maar eens in de BNLS-Routeplanner ) gebeuren óók zulke motiverende dingen: Jullie hoeven elkaar beslist niet af te gaan troeven, maar lever alsjeblieft allebei steun, inspiratie en motivatie voor al die lotgenoten die óók dit virus hebben, maar dít niveau nog niet halen...
Wees daar maar niet bang voor, want concurentiestrijd vind ik niet thuis horen in de modelbouw. Gewoon bouwen wat je mooi vind en elke keer de lat voor je zelf iets verhogen. Of ik hem dit keer te hoog heb gelegd, weet ik niet, maar het is te proberen waard. Een trolleybus zat al jaren in de planning en met het Wuppertalproject kan ik hem eindelijk verwezelijken.Waelstede is en blijft nog steeds een voorbeeld, want zijn hollandse huisjes project volg ik met plezier! Qua zelfbouw heb ik nog een hoop te leren, dus ik zal regelmatig bij de lotgenoten op het forum aankloppen.
Je voorbeelden van de draadophaning stond al in de planning, want ik vind het zo mooi als de draad flink slingert. Het is alleen even meten en testen wat haalbaar is.Groeten, Mark
Maar ik denk dat je de directeur van de waelsteder tram eens lief aan moet kijken.Ik heb hem nog wat trolleyberichten gestuurd voor ik naar Frankrijk verhuisde en in één daarvan stond volgens mij nog een stukje over de bovenleiding van Kummler &n Matter.Misschien is een kopie daarvan handig voor je.