Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Peter Kleton
Vandaag
om 23:26:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 23:06:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:48:53
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:48:27
Starten met messing kits
door
1795
Vandaag
om 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
Vandaag
om 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald69
Vandaag
om 22:14:29
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 21:47:13
Pools diorama H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:44:11
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 21:43:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens
door
TonM
Vandaag
om 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Priegelman
Vandaag
om 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 20:59:05
weerstandje en relais
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 20:45:40
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 20:11:53
Haandrecht materieel
door
orientexpress
Vandaag
om 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ruudns
Vandaag
om 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 20:01:12
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:28:41
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 18:58:32
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 18:00:29
modulebaan jaren 60
door
rudi van der Craats
Vandaag
om 17:30:56
Decals Star TE-5933
door
Martijn193
Vandaag
om 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:53:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Midland: binnenhaven baan in h0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
Volgende
-
1
...
36
37
[
38
]
39
40
Omlaag
Auteur
Topic: Midland: binnenhaven baan in h0 (gelezen 105745 keer)
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8524
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #555 Gepost op:
07 juni 2014, 16:38:45 »
@Hijlco/Floris,
De dikke maten ken ik, ik bedoel die van 1 cm of 0.5mm voor onder de rails en om oneffenheden weg te werken.
De dikkere stirydur gebruik ik nu alleen om het Nederlandse polderlandschap in de omgeving van het kanaal te vormen.
Herwim heeft al een keer iets genoemd(foam?) maar ik weet niet of dat hetzelfde spul is.
Groeten Koen
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8524
Definitief besluit van de gemeenteraad Midland.
«
Reactie #556 Gepost op:
14 juni 2014, 22:31:39 »
Citaat van: Koen Frijlink op 24 mei 2014, 22:32:43
Kijk, nog maar goed.
Het doek gaat vallen. Het blijkt niet te werken om door de panelen (8cm) de elektro makkelijk en goed aan te sluiten.
De wensen zijn ondertussen sterk veranderd wat betreft de opbouw. Goede tip voor nieuwe bouwers. Houdt je basisplaat zo dun mogelijk.
Zoals hier moet het dus niet. Wel kun je de stirydur gebruiken om landschap op te vullen en kanten eventueel vorm te geven.
Het Baanplan blijft grotendeels intact zoals die nu het laatst getekend is door mij en aanraden van Hijlco en GertJan en Herwim.
Ik ben dan ook veel geholpen door deze heren.
Kamer gaat een grondige opknapbeurd krijgen en een opbergkast, ook niet onbelangrijk.
Aan mijn elektro en houtbouwervaring wordt ik nu geholpen door Herwim, zeer dankbaar daarvoor.
Planning tot nu:
- zomermaanden opknappen kamer.
- modulebouw Midland.
Er komt vanzelf weer post in dit draadje waarvan ik hoop dat een nog langer draadje wordt.
Namens de industriele raad en enkele notarissen. Getekend.
«
Laatst bewerkt op: 15 juni 2014, 15:14:50 door Koen Frijlink
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3378
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #557 Gepost op:
14 juni 2014, 23:04:07 »
Succes Koen, je blijft verder wel actief hier toch
Gelogd
groeten,
Auke
g-j
Offline
Berichten: 1643
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #558 Gepost op:
15 juni 2014, 07:31:16 »
Hoi Koen, goede beslissing om opnieuw te starten. Ben benieuwd naar je eerste nieuwe bouwverslag.
Gert-Jan
Gelogd
tijgernootje
Offline
Berichten: 11764
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #559 Gepost op:
15 juni 2014, 10:52:34 »
Jammer dat je opnieuw moet beginnen,maar beter nu met een nog vrijwel kale plaat dan dat je alles al hebt aangekleed met bomen,huizen en andere zaken.
Sterkte met het afbreken.
En natuurlijk hopelijk weer vlot nieuwe verslagen van de nieuwe baan opbouw
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8524
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #560 Gepost op:
15 juni 2014, 14:39:01 »
Ja natuurlijk blijf ik dit draadje aanvullen.
Ik ga me tussendoor ook richten op de bouw van die plezierjachtjes in Ho.
Daarvan komen er ook een paar in het Midlandse kanaal.
Ik ben mijn plan over aan het zetten in een andere railsoort, denk dat ik officieel afstap van de flsm profgleis.
Er komen wat lege plekken in het plan door de andere rails, hier wil ik graag wel wat meedenkwerk voor.
Verder heb ik nog elektrogereedschappen nodig zoals de eerder genoemde soldeerbout en ook een multimeter.
Die zal ik de komende tijd gaan aanschaffen voor de verdere voortgang hier.
Misschien vanavond al het plan met andere rails, kom nog niet helemaal uit met tekenen.
Mvg Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
tijgernootje
Offline
Berichten: 11764
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #561 Gepost op:
15 juni 2014, 15:01:40 »
Wellicht is de oude flm rails wat voor je ?
Is nog genoeg van te vinden en makkelijker in gebruik dan dat spul met nep ballastbed
(owjah das waar,ook aardig goedkoop,zowel op beurzen als via b.v. MP )
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8524
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #562 Gepost op:
15 juni 2014, 15:07:33 »
Naar aanleiding van een tweede bezoek bij Herwim waarschijnlijk richting Piko.
Gr koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8524
Herstart
«
Reactie #563 Gepost op:
21 juni 2014, 16:48:50 »
Langzamerhand worden er meer beslissingen genomen voor de voortgang van deze baan.
Te beginnen met een goed overzicht van de ruimte waar de baan komt. De tekens spreken voor zich.
De totale ruimte is 3 mtr bij 3 mtr.
Na een tweede bezoek aan ons forumgenoot Herwim en veelvuldig overleg zijn we tot volgende besluit gekomen.
4 modules in een U-vorm.
Links en rechts modules van 60 x 120 cm boven 2 modules van 75 x 90 cm. Dat is zo gekozen vanwege de schoorsteen daar moet je toch als het ware omheen werken. Het middenpad komt op 60 cm breedte.
Volgens Herwim levert dit een rustiger beeld op. De schoorsteen zelf is 35 cm diep dus achter module 1 Links ontstaat een lege strook van 35 cm. Dit is eventueel de optie om de linkse module wat dieper te maken wat opzich goed uitkomt voor de goederenloods van Artitec.
Rechtsboven is de toegangsdeur van de treinenkamer. Er blijft nog ruimte over voor een kast of stelling voor de opbergmogelijkheden van materiaal.
De ramenpartij moet vrij blijven, hier kan een deur/raam open die op het dak van de bijkeuken uitkomt. Daar zit ook een radiator.
Dit is de meest optimale moduleindeling in mijn situatie.
Het geheel komt op eettafelhoogte zodat ik makkelijk aan de tafel kan werken wat ik van oudere banen van vroeger wel prettig vond.
Wat ik niet wil is gebukt onder de tafel aan draadjes klooien, daarom hebben we gekozen voor een open frame methode.
De modules worden verwijderbaar op het frame geplaatst zodat ze op hun kant kunnen om bij de draden te kunnen.
Een tweede goede reden is dat ik de modules straks mee naar beneden kan nemen om er 's avonds aan te kunnen werken en af te bouwen.
Een derde reden is dat mijn kades straks makkelijker op hoogte brengen en eventueel spoordijkjes aanleggen.
En alles vrij licht blijft.
Een moduleopzet is ook al bedacht door Herwim: hier zal Herwim even op inhaken.
Wegens gebrekkige bestandenvoorziening op mijn laptop kan Herwim beter even dat bestand hier plaatsen.
Vooralsnog moet ik aan de opknap van de kamer beginnen maar de verwachting is om tegen de herfst wel te kunnen beginnen hiermee.
Op het elektrogebeuren kom ik later terug.
Groeten Koen.
«
Laatst bewerkt op: 21 juni 2014, 17:00:08 door Koen Frijlink
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #564 Gepost op:
21 juni 2014, 17:50:49 »
Hallo Mensen
Koen heeft mij gevraagd de eerste ontwerp tekeningen van de nieuwe opzet MIDLAND
hier in z'n topic te plaatsen.
Ik moet even een rectificatie maken omtrent de opmerking over verwijderbare en opklapbare modulen.
Koen heeft inderdaad aangegeven het liefst niet onder de tafel te moeten kruipen maar we hebben daar nog geen echte goede methode voor gevonden.
Modulen worden niet verwijderbaar en staande mogelijkheid ook niet want dat zou betekenen dat je op een frame
weer een tafelblad plaatst die los licht en mee genomen kan worden en dat is niet de bedoeling, dan zou je ook geen open frame hoeven te maken.
Hoe het wel gaat gebeuren moet nog onderzocht worden, misschien heeft één van jullie een idee ?
Nu de eerste ontwerp tekeningen:
Oppervlakte 4 modulen
Zij aanzicht opstelling 4 modulen
Mogelijke Rail Plan met eerste opzet scannery
Ik had nog een tekening maar om één of andere reden kan ik die niet plaatsen.
Namens Koen
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3378
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #565 Gepost op:
21 juni 2014, 17:58:23 »
gaaf!
ben nu al benieuwd naar de bouw!
trouwens, hoe zit het met de bereikbaarheid van de hoek bij de schoorsteen.. dat is namelijk een behoorlijke overbrugging naar de hoek toe(ik weet dat er geen rails ligt maar toch)
Gelogd
groeten,
Auke
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8524
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #566 Gepost op:
21 juni 2014, 21:53:19 »
Misschien een optie om moduul 2 & 3 terug te brengen naar 60? Dan is het minder diep, al is 75 ook niet zo diep.
Dan wordt het kanaal weer anders.
Groeten Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #567 Gepost op:
21 juni 2014, 22:27:59 »
Hoi
Ik heb even gewacht op wat Koen zou zeggen over jouw opmerking Dimo
Ik denk dat er niets aan de hand is 75cm is inderdaad niet zo diep en je kan achter moduul 01 doorlopen
tot aan de schoorsteen daar kan je met je boven lichaam en arm makkelijk die 75cm overbruggen.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3378
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #568 Gepost op:
21 juni 2014, 23:29:10 »
Was mij niet duidelijk dat je daar ook kan lopen
Gelogd
groeten,
Auke
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8524
Re: Midland: binnenhaven baan in h0
«
Reactie #569 Gepost op:
21 juni 2014, 23:58:11 »
Is gewoon een middengangpad van 60 cm.
Als je de kamertekening bekijkt kun je bij moduul 4 aan alle kanten kijken. 1, 2, 3 kun je vanaf het gangpad zien.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
Volgende
-
1
...
36
37
[
38
]
39
40
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Midland: binnenhaven baan in h0