Ik weet niet hoe het bij dit type loc geregeld is bij multiple-tractie. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de ns 1700, die kunnen ook multiple rijden. Echter rijden ze dan allebei met half vermogen. Dus ze hebben net zoveel kracht als een enkele 1700 maar wel extra aanzet kracht door het contactoppervlak en kan zo dus net even wat makkelijker weg komen. Dus zoals hier al eerder gezegd is komt zeker een goederentrein simpelweg gewoon makkelijker op gang bijmultipletractie
Op de Betuweroute maakt het niet uit, want daar staat 25 kV op en rijden beide locs op vol vermogen.
Dennis merkte al op dat aanzetkracht het waarschijnlijke antwoord is. Je kunt nog zoveel vermogen hebben, als je dat niet kwijt kunt op het contactoppervlak tussen rails en wielen, schiet je er nog niets mee op. Daarom hebben sportwagens ook zulke brede banden, om het vermogen op het asfalt over te kunnen brengen. Met twee locs heb je een tweemaal zo groot contactoppervlak en dus tweemaal zoveel aanzetkracht.- Peter
Overigens zit in het bovenstaande een vrij groot deel veronderstelling, dus ik zou er niet van staan te kijken als iemand zou zeggen dat ik uit mijn nek aan het kletsen ben.
Eh ja, het was in tegenstelling tot onder 1500V waar ze maar de helft hebben.
Ken je dat dan Rob
Dat wil alleen maar zeggen dat beide loc'n vanuit 1 cabine bediend worden. Als de eerste vol wordt uitgestuurd gebeurd dat ook met de tweede. Niks te half vermogen.