Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 00:13:04
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
04 december 2020, 23:36:38
Peco wisselmotor PL 10, hoe te temperen. door Klaas Zondervan
04 december 2020, 23:32:18
Brawa 8812 Wartesignale, info over verlichting gevraagd door Bert van Gelder
04 december 2020, 23:24:45
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
04 december 2020, 23:23:36
Wachtsein (duits bedrijf), waar te plaatsen op de baan? door Glimworm
04 december 2020, 23:09:45
Sluiting of stilstand, multimaus, tweetje en een beginner...... door WimVman
04 december 2020, 23:07:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
04 december 2020, 22:46:03
NS vervangt uit voorzorg voorlopig DDZ treinen door Dave.......
04 december 2020, 22:33:52
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
04 december 2020, 22:05:05
Frans diorama (Spoor 0e) door Wim Corduwener
04 december 2020, 21:52:09
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door EricZmS
04 december 2020, 21:37:18
Artitec CSA-1, stadsbus door NS264
04 december 2020, 21:28:33
Laag-Baarlo door Mark Lin
04 december 2020, 21:28:29
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door VvKan
04 december 2020, 21:24:22
Digikeijs DR80015 Functiemappen door René 4312
04 december 2020, 21:14:13
Fleischmann 1306 probeersels door HuubvG
04 december 2020, 21:11:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
04 december 2020, 20:54:59
Westlandbaan door Tulpendaal
04 december 2020, 20:47:59
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
04 december 2020, 20:32:32
3D/RM IG: Anycubic photon voor modelbouw gebruiker ervaringen door Tulpendaal
04 december 2020, 20:17:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ron.kraaijkamp
04 december 2020, 20:15:00
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
04 december 2020, 19:58:48
Vagonweb website veranderd? door Falcon10
04 december 2020, 18:49:25
Frans loodsje et cetera door Ric
04 december 2020, 18:21:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door daempfer
04 december 2020, 18:15:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
04 december 2020, 18:10:52
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door tijgernootje
04 december 2020, 18:01:44
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door tijgernootje
04 december 2020, 17:43:37
Update: baan in de tropen door phdirk
04 december 2020, 17:41:45
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 303813 keer)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #750 Gepost op: 17 mei 2009, 13:03:47 »


Steeds meer tractie's te zien! Waarom??? (y)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #751 Gepost op: 17 mei 2009, 13:32:12 »
Meer assen om tractie te leveren?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #752 Gepost op: 17 mei 2009, 14:04:49 »
Betere aanzetkracht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spoor N
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #753 Gepost op: 17 mei 2009, 14:05:08 »
Omdat het kan? Als je toch twee locs naar de andere kant moet nemen, waarom dan ook niet?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #754 Gepost op: 17 mei 2009, 14:34:43 »
Leuk dat er al meer vraagtekens komen... :)

Omdat het kan? Als je toch twee locs naar de andere kant moet nemen, waarom dan ook niet?

En waarom? Omdat er meer uit nederland vertrekt dan er aankomt?
En waarom maken ze dan wel beide gebruik van de bovenleiding? Beetje overpowerd niet ???
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #755 Gepost op: 17 mei 2009, 15:13:03 »
En waarom maken ze dan wel beide gebruik van de bovenleiding? Beetje overpowerd niet ???
Weet je dan wat er achter hangt, hoe zwaar het is, welk traject het gereden heeft?
Daarna kun je dat pas stellen ;)

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1118
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #756 Gepost op: 17 mei 2009, 15:36:00 »
maar de meeste van deze loks worden pas in oberhausen, Neuss of emmerich ervoor gehangen. De meeste container treinen zijn niet super zwaar zodat er 2 loks voor moeten
zelfs HGK rijd veel container treinen met 1 mak diesellok ervoor en soms 2.
De BR 189 heeft ietsje meer vermogen dan zo'n diesel lijkt me. 6400 kw t.o.v. 1200 KW van de mak 1206.

groeten wesley
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2009, 15:44:35 door br 186 »
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #757 Gepost op: 17 mei 2009, 16:00:59 »
Dennis merkte al op dat aanzetkracht het waarschijnlijke antwoord is. Je kunt nog zoveel vermogen hebben, als je dat niet kwijt kunt op het contactoppervlak tussen rails en wielen, schiet je er nog niets mee op. Daarom hebben sportwagens ook zulke brede banden, om het vermogen op het asfalt over te kunnen brengen. Met twee locs heb je een tweemaal zo groot contactoppervlak en dus tweemaal zoveel aanzetkracht.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #758 Gepost op: 17 mei 2009, 16:02:06 »
Weet je dan wat er achter hangt, hoe zwaar het is, welk traject het gereden heeft?
Daarna kun je dat pas stellen ;)

Het traject is op dit moment een vlakke betuweroute... Zakke met die panto zou ik dan zeggen maar dan kom je bij de volgende stelling:
Ik vraag me af wat beter/slechter is:
Overpowerd = 2e lok wordt ook gebruikt..
Of 1 lok later trekken zodat deze een zwaardere last heeft...

Alle twee een soort "slijtage" zeg maar
(ik heb t niet helemaal lekker verwoord maar wist t ff niet anders)
Maar to the point: 2 meenemen omdat het kan... ik zie nog geen minuut later een losse 189 de andere kant opgaan...
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #759 Gepost op: 17 mei 2009, 16:03:28 »
Ja met die aanzetkracht ben ik het wel eens. Dus dan zou deze containersleep weldegelijk "te zwaar" zijn voor één 189..
Prima antwoord (y)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5160
    • grootspoorfoto's
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #760 Gepost op: 17 mei 2009, 16:07:28 »
Dat laatste is misschien wel een onterechte conclusie. Kijk maar naar de CNL die rijdt vrijdag heen en zondag terug met meestal dubbeltractie 189. De rest van het weekend kan de 189 het in zijn eentje dus te zwaar is het niet. Maar als je de loc toch meeneemt trekt het wel sneller op dus waarom niet.
Voor grootspoorfoto's zie site

manuelspot

  • Gast
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #761 Gepost op: 17 mei 2009, 16:10:44 »
Mensen de locomotieven van tegenwoordig trekken treinen met gemak. De meeste gevallen als er twee locs mee rijden is het vaak zo dat één van de twee locs ergens anders nodig is en op deze manier wordt overgebracht.
Bijvoorbeeld de CNL is hetzelfde als een Vrachtwagen voor een klein aanhangetje zetten. Dat is echt helemaal niets voor zo'n 189.

Manuel

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #762 Gepost op: 17 mei 2009, 16:29:50 »
Ja met die aanzetkracht ben ik het wel eens. Dus dan zou deze containersleep weldegelijk "te zwaar" zijn voor één 189..
Prima antwoord (y)

Dat laatste ben ik het inderdaad ook niet helemaal mee eens. Ik weet niet hoe het bij dit type loc geregeld is bij multiple-tractie. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de ns 1700, die kunnen ook multiple rijden. Echter rijden ze dan allebei met half vermogen. Dus ze hebben net zoveel kracht als een enkele 1700 maar wel extra aanzet kracht door het contactoppervlak en kan zo dus net even wat makkelijker weg komen. Dus zoals hier al eerder gezegd is komt zeker een goederentrein simpelweg gewoon makkelijker op gang bijmultipletractie  ;)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #763 Gepost op: 17 mei 2009, 16:31:14 »
OKOK. Duidelijk. Dan snap ik ook waarom ze beide met de panto up rijden. 8)

En wat betreft die CNL dat komt door een extra weekend dienst. Vrijdag een extra heen en Zondag een extra terug. toch?
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2009, 16:34:45 door remarkable »
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #764 Gepost op: 17 mei 2009, 16:33:34 »
Het traject is op dit moment een vlakke betuweroute... Zakke met die panto zou ik dan zeggen maar dan kom je bij de
precies op dit moment, momentopname dus. Zou heel goed mogelijkgeweest zijn, dat de trein in een keer Emmerich doorgekacheld is zonder een stop.
Kan ook met de duitse regelgeving te maken hebben, die voorschrijft dat onder bepaalde omstandigheden op bepaalde trajecten met dubbeltractie gereden moet worden. De brescia van R4C heeft dat soms ook, trein word vanuit NL aangebracht met enkele diesel en soms overgenomen door 2 elocs ipv 1 (normaal) Heeft met voorschriften trajecten e.d. te maken ;)
Maar goed is allemaal speculaas, er is er maar een die het echt weet waarom en dat is de MCN van deze trein ;)