Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door henk
Vandaag om 20:38:32
Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
Vandaag om 20:22:57
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 20:17:05
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 19:56:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Besselspoor
Vandaag om 19:51:56
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door j.ossebaar
Vandaag om 19:33:50
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 19:26:27
Sfeer op je modelbaan door Luit
Vandaag om 18:57:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Rick
Vandaag om 18:42:15
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
Vandaag om 18:24:58
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
Vandaag om 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
Vandaag om 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn door tothebeach
Vandaag om 16:11:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door skiptram
Vandaag om 15:20:57
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door BartvD
Vandaag om 15:04:42
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door MOVisser
Vandaag om 14:54:16
Heroplage Artitec Plan W? door Rob Ellerman
Vandaag om 14:52:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:49:54
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:16:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
Vandaag om 12:08:10
Roco 2025 door IJmc
Vandaag om 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:50:19
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
Vandaag om 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Ronald69
Vandaag om 11:44:52
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:49:46
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 420312 keer)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #750 Gepost op: 17 May 2009, 13:03:47 »


Steeds meer tractie's te zien! Waarom??? (y)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #751 Gepost op: 17 May 2009, 13:32:12 »
Meer assen om tractie te leveren?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #752 Gepost op: 17 May 2009, 14:04:49 »
Betere aanzetkracht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8460
  • Spoor N
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #753 Gepost op: 17 May 2009, 14:05:08 »
Omdat het kan? Als je toch twee locs naar de andere kant moet nemen, waarom dan ook niet?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #754 Gepost op: 17 May 2009, 14:34:43 »
Leuk dat er al meer vraagtekens komen... :)

Omdat het kan? Als je toch twee locs naar de andere kant moet nemen, waarom dan ook niet?

En waarom? Omdat er meer uit nederland vertrekt dan er aankomt?
En waarom maken ze dan wel beide gebruik van de bovenleiding? Beetje overpowerd niet ???
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #755 Gepost op: 17 May 2009, 15:13:03 »
En waarom maken ze dan wel beide gebruik van de bovenleiding? Beetje overpowerd niet ???
Weet je dan wat er achter hangt, hoe zwaar het is, welk traject het gereden heeft?
Daarna kun je dat pas stellen ;)

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1239
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #756 Gepost op: 17 May 2009, 15:36:00 »
maar de meeste van deze loks worden pas in oberhausen, Neuss of emmerich ervoor gehangen. De meeste container treinen zijn niet super zwaar zodat er 2 loks voor moeten
zelfs HGK rijd veel container treinen met 1 mak diesellok ervoor en soms 2.
De BR 189 heeft ietsje meer vermogen dan zo'n diesel lijkt me. 6400 kw t.o.v. 1200 KW van de mak 1206.

groeten wesley
« Laatst bewerkt op: 17 May 2009, 15:44:35 door br 186 »
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #757 Gepost op: 17 May 2009, 16:00:59 »
Dennis merkte al op dat aanzetkracht het waarschijnlijke antwoord is. Je kunt nog zoveel vermogen hebben, als je dat niet kwijt kunt op het contactoppervlak tussen rails en wielen, schiet je er nog niets mee op. Daarom hebben sportwagens ook zulke brede banden, om het vermogen op het asfalt over te kunnen brengen. Met twee locs heb je een tweemaal zo groot contactoppervlak en dus tweemaal zoveel aanzetkracht.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #758 Gepost op: 17 May 2009, 16:02:06 »
Weet je dan wat er achter hangt, hoe zwaar het is, welk traject het gereden heeft?
Daarna kun je dat pas stellen ;)

Het traject is op dit moment een vlakke betuweroute... Zakke met die panto zou ik dan zeggen maar dan kom je bij de volgende stelling:
Ik vraag me af wat beter/slechter is:
Overpowerd = 2e lok wordt ook gebruikt..
Of 1 lok later trekken zodat deze een zwaardere last heeft...

Alle twee een soort "slijtage" zeg maar
(ik heb t niet helemaal lekker verwoord maar wist t ff niet anders)
Maar to the point: 2 meenemen omdat het kan... ik zie nog geen minuut later een losse 189 de andere kant opgaan...
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #759 Gepost op: 17 May 2009, 16:03:28 »
Ja met die aanzetkracht ben ik het wel eens. Dus dan zou deze containersleep weldegelijk "te zwaar" zijn voor één 189..
Prima antwoord (y)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #760 Gepost op: 17 May 2009, 16:07:28 »
Dat laatste is misschien wel een onterechte conclusie. Kijk maar naar de CNL die rijdt vrijdag heen en zondag terug met meestal dubbeltractie 189. De rest van het weekend kan de 189 het in zijn eentje dus te zwaar is het niet. Maar als je de loc toch meeneemt trekt het wel sneller op dus waarom niet.
Voor grootspoorfoto's zie site

manuelspot

  • Gast
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #761 Gepost op: 17 May 2009, 16:10:44 »
Mensen de locomotieven van tegenwoordig trekken treinen met gemak. De meeste gevallen als er twee locs mee rijden is het vaak zo dat één van de twee locs ergens anders nodig is en op deze manier wordt overgebracht.
Bijvoorbeeld de CNL is hetzelfde als een Vrachtwagen voor een klein aanhangetje zetten. Dat is echt helemaal niets voor zo'n 189.

Manuel

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #762 Gepost op: 17 May 2009, 16:29:50 »
Ja met die aanzetkracht ben ik het wel eens. Dus dan zou deze containersleep weldegelijk "te zwaar" zijn voor één 189..
Prima antwoord (y)

Dat laatste ben ik het inderdaad ook niet helemaal mee eens. Ik weet niet hoe het bij dit type loc geregeld is bij multiple-tractie. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de ns 1700, die kunnen ook multiple rijden. Echter rijden ze dan allebei met half vermogen. Dus ze hebben net zoveel kracht als een enkele 1700 maar wel extra aanzet kracht door het contactoppervlak en kan zo dus net even wat makkelijker weg komen. Dus zoals hier al eerder gezegd is komt zeker een goederentrein simpelweg gewoon makkelijker op gang bijmultipletractie  ;)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #763 Gepost op: 17 May 2009, 16:31:14 »
OKOK. Duidelijk. Dan snap ik ook waarom ze beide met de panto up rijden. 8)

En wat betreft die CNL dat komt door een extra weekend dienst. Vrijdag een extra heen en Zondag een extra terug. toch?
« Laatst bewerkt op: 17 May 2009, 16:34:45 door remarkable »
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #764 Gepost op: 17 May 2009, 16:33:34 »
Het traject is op dit moment een vlakke betuweroute... Zakke met die panto zou ik dan zeggen maar dan kom je bij de
precies op dit moment, momentopname dus. Zou heel goed mogelijkgeweest zijn, dat de trein in een keer Emmerich doorgekacheld is zonder een stop.
Kan ook met de duitse regelgeving te maken hebben, die voorschrijft dat onder bepaalde omstandigheden op bepaalde trajecten met dubbeltractie gereden moet worden. De brescia van R4C heeft dat soms ook, trein word vanuit NL aangebracht met enkele diesel en soms overgenomen door 2 elocs ipv 1 (normaal) Heeft met voorschriften trajecten e.d. te maken ;)
Maar goed is allemaal speculaas, er is er maar een die het echt weet waarom en dat is de MCN van deze trein ;)