Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 12:50:59
PB Models, ICR-rijtuigen door spoorijzer
Vandaag om 12:37:09
Piko Trainsound decoder elders toepassen, kan dat ongestraft? door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:55:38
Phildie blanke lak verwijderen door MathynK
Vandaag om 11:54:23
Fleischmann br 212 bodemplaat door Besselspoor
Vandaag om 10:57:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:55:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Besselspoor
Vandaag om 10:54:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:50:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 09:50:50
Een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 09:46:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:36
Deutsche Humoooor, mit Modellzuuuug.. door Modellbahnwagen
Vandaag om 09:11:27
Stofvrij houden van mijn treinbaan door spoorijzer
Vandaag om 08:38:14
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 08:19:23
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 08:15:35
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 08:13:59
verlichting op mijn draaischijf zeten door keesm
Vandaag om 08:07:56
Modelbaan Beltheim. door 741230
Vandaag om 06:42:09
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
15 October 2025, 23:59:46
Da's Daz 2 door Ruben90
15 October 2025, 23:31:02
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
15 October 2025, 22:23:15
West-Brabantse modelspoordagen door HenkN
15 October 2025, 21:58:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 October 2025, 21:45:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door jjg koopmans
15 October 2025, 20:41:31
Liliput verpakking en motor door hervé
15 October 2025, 20:33:24
Kleur van het dak,van een geelbander. door Noud
15 October 2025, 20:23:54
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
15 October 2025, 20:14:02
C12c rijtuig door martijnhaman
15 October 2025, 19:39:57
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door maartenvdb
15 October 2025, 19:29:23
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
15 October 2025, 18:50:25
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 431631 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8555
  • Spoor N
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #645 Gepost op: 10 January 2009, 19:00:38 »
Straks hebben inderdaad alle locs ERMTS nodig. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 999
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #646 Gepost op: 10 January 2009, 19:36:49 »
En dat heb je al nodig wil je op de Betuweroute rijden...

En welke spanning op Zv - Em komt? Ik zou gokken op 25kV
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #647 Gepost op: 10 January 2009, 19:58:03 »
Havenlijn= Betuweroute, Betuweroute=25Kv+ERTMS

Succes.
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #648 Gepost op: 10 January 2009, 20:03:47 »
Elektronica vind het niet fijn om in de vrieskou gebruikt te worden.


Dus de diesels blijven draaien of hoe doen die dat dan?

Grtz Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #649 Gepost op: 10 January 2009, 20:28:16 »
sommige diesels gaan aan de stekkerdoos, sommige hebben een hulpdiesel draaien en sommige blijven lopen of hebben autostart.(zodra accuspanning of temeratuur motor te laag dreigt te worden start de motor automatisch

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #650 Gepost op: 10 January 2009, 20:32:44 »
Ja maar je electronica wordt dan wel koud want dat koelt veel sneller af als die motor want die heeft zijn massa en een print niet.

Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #651 Gepost op: 10 January 2009, 21:22:49 »
Er is een redelijk groot verschil tussen de hoeveelheid electronica in de 189 en de class 66 bijvoorveeld  ;D.
Ik geloof dat de 6400 altijd (zomer/winter) na de zoveel tijd stil gestaan de te hebben even gaat draaien.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8555
  • Spoor N
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #652 Gepost op: 10 January 2009, 22:43:05 »
En welke spanning op Zv - Em komt? Ik zou gokken op 25kV
Ik zou juist 15 kV zeggen, dat scheelt een keertje overschakelen (voor de ICE en aangenomen dat er dan van de BR meteen op 15 kV over wordt gegaan).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #653 Gepost op: 11 January 2009, 00:42:00 »
Bijna al het nieuwe materieel (BR 189/186 enz) wordt momenteel uitgerust met ECTS,Nu is de variant van Bombardier nog niet toegelaten,maar ook dat komt eens goed. Ook de locs van het type V100 hebben ECTS,ook alle G2000'en van R4C,de G1206'en van ERS,dus langzaam maar zeker komen er steeds meer locs die op de BR kunnen rijden. Uit ervaring kan ik zeggen dat het ECTS systeem als het goed werkt echt wel gebruiksvriendelijk is,maar het heeft wel zijn probleempjes.........................(het heeft al wat niet gewenste GVD opgeleverd!!!)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12506
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #654 Gepost op: 18 January 2009, 14:55:58 »
Een uurtje geleden gemaakt. Er gebeurd vandaag erg weinig :)


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #655 Gepost op: 18 January 2009, 17:58:51 »
't is zondag  ;)

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #656 Gepost op: 22 January 2009, 14:21:52 »
Vandaag wel wat gebeurd. In Tilburg dan.

Kwam een stammetje Class 66 langs op Oisterwijk in de richting van Eindhoven. Mogelijk dat ze naar Duitsland onderweg zijn.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #657 Gepost op: 22 January 2009, 14:38:01 »
Eh... maar ligt Tilburg aan de Betuweroute?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #658 Gepost op: 22 January 2009, 14:40:53 »
Nee, maar waren wel de juiste 66's van European Rail Cargo

Staan al een tijdje bij NT in Tilburg.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12506
    • sleutelspoor
Nauwelijks bulk via Betuwelijn
« Reactie #659 Gepost op: 22 January 2009, 15:40:57 »
21 januari 2009

Ruim anderhalf jaar na de opening van de Betuwelijn gaat er nog nauwelijks bulklading over de 160 kilometer lange spoorlijn door problemen met beveiligingssystemen. Wanneer die worden opgelost, is onduidelijk.
Woordvoerder Jelle Rebbers van DB Schenker, de grootste bulkvervoerder op het spoornet: 'Eind dit jaar, zomer volgend jaar? Ik durf er geen verstandig woord over te zeggen.' Commercieel directeur Paul Goris van bulkstuwadoor EMO op de Maasvlakte, die jaarlijks ruim tien miljoen ton kolen en ertsen per trein verzendt, spreekt van 'het schandaal van Nederland'. 'Eerst werd het project in de ontwerpfase steeds duurder, nu zorgen aanhoudende problemen met de beveiliging voor onderbenutting en stijgende kosten.' Hij vindt dat de sector de maatschappelijke plicht heeft om het bulkvervoer zo snel mogelijk op de Betuwelijn te krijgen. EECV in Rotterdam en OBA in Amsterdam bevestigen dat ook al 'hun' kolen- en ertstreinen nog via het 'gemengde net' gaan.
DB Schenker leidt 'forse schade' doordat de treinen niet in één keer kunnen doorrijden, maar via het rangeerterrein Kijfhoek moeten. 'Die kosten kunnen we niet aan de klant doorberekenen', aldus Rebbers. De kern van het probleem is dat de Havenspoorlijn, de eerste 45 kilometer tussen Maasvlakte en Kijfhoek, de nieuwste versie (level 1) van het beveiligingssysteem ETCS krijgt. Dat is echter nog niet klaar en daarom moet op dit traject met diesellocs worden gereden.
  Het resterende deel, het A15-tracé, werkt met ETCS level 2. De elektrische locs kunnen daarmee overweg, maar DB Schenker zet ze in voor containertreinen en gemengde vrachtdiensten. Daarmee speelt ze in op het beleid van minister Eurlings, die gevaarlijke lading zo snel mogelijk op de Betuwelijn wil hebben. Rebbers schat de totale ECTS-kosten voor de Betuwelijn (Havenspoorlijn + A15-tracé) op 200 miljoen euro.
De enige bulkvervoerder op de lijn is het Franse Veolia dat dagelijks een kolentrein naar Dortmund rijdt. Die is relatief licht (1.600 ton) en wordt door één loc getrokken. De zwaardere DB Schenker-treinen hebben twee locs nodig, maar dubbeltractie is op de Betuwelijn technisch nog niet mogelijk.
Volgens Betuwelijnbeheerder Keyrail gaan er nu een 'kleine 200 treinen' per week over de lijn. Uitgaande van de infraheffing van 1,69 euro minus 7,5 procent ‘niet af malus' per kilometer is de jaaromzet drie miljoen euro. Theoretisch kan de lijn bijna 500 treinen per dag aan: tien per uur per richting.

bron:NT
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.