Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Ellerman
Vandaag om 19:27:35
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 19:22:51
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 19:10:30
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:04:43
19 Toen door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:59:38
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door NS2408
Vandaag om 18:26:02
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:48:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door basjuh1981
Vandaag om 16:46:55
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 394929 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #645 Gepost op: 10 januari 2009, 19:00:38 »
Straks hebben inderdaad alle locs ERMTS nodig. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #646 Gepost op: 10 januari 2009, 19:36:49 »
En dat heb je al nodig wil je op de Betuweroute rijden...

En welke spanning op Zv - Em komt? Ik zou gokken op 25kV
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #647 Gepost op: 10 januari 2009, 19:58:03 »
Havenlijn= Betuweroute, Betuweroute=25Kv+ERTMS

Succes.
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 484
  • Mooi Man
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #648 Gepost op: 10 januari 2009, 20:03:47 »
Elektronica vind het niet fijn om in de vrieskou gebruikt te worden.


Dus de diesels blijven draaien of hoe doen die dat dan?

Grtz Rob
N - TC + P15 ><  LocoNet interface >< Koploper - S88LN  - Tijdperk V

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #649 Gepost op: 10 januari 2009, 20:28:16 »
sommige diesels gaan aan de stekkerdoos, sommige hebben een hulpdiesel draaien en sommige blijven lopen of hebben autostart.(zodra accuspanning of temeratuur motor te laag dreigt te worden start de motor automatisch

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 484
  • Mooi Man
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #650 Gepost op: 10 januari 2009, 20:32:44 »
Ja maar je electronica wordt dan wel koud want dat koelt veel sneller af als die motor want die heeft zijn massa en een print niet.

N - TC + P15 ><  LocoNet interface >< Koploper - S88LN  - Tijdperk V

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #651 Gepost op: 10 januari 2009, 21:22:49 »
Er is een redelijk groot verschil tussen de hoeveelheid electronica in de 189 en de class 66 bijvoorveeld  ;D.
Ik geloof dat de 6400 altijd (zomer/winter) na de zoveel tijd stil gestaan de te hebben even gaat draaien.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #652 Gepost op: 10 januari 2009, 22:43:05 »
En welke spanning op Zv - Em komt? Ik zou gokken op 25kV
Ik zou juist 15 kV zeggen, dat scheelt een keertje overschakelen (voor de ICE en aangenomen dat er dan van de BR meteen op 15 kV over wordt gegaan).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #653 Gepost op: 11 januari 2009, 00:42:00 »
Bijna al het nieuwe materieel (BR 189/186 enz) wordt momenteel uitgerust met ECTS,Nu is de variant van Bombardier nog niet toegelaten,maar ook dat komt eens goed. Ook de locs van het type V100 hebben ECTS,ook alle G2000'en van R4C,de G1206'en van ERS,dus langzaam maar zeker komen er steeds meer locs die op de BR kunnen rijden. Uit ervaring kan ik zeggen dat het ECTS systeem als het goed werkt echt wel gebruiksvriendelijk is,maar het heeft wel zijn probleempjes.........................(het heeft al wat niet gewenste GVD opgeleverd!!!)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #654 Gepost op: 18 januari 2009, 14:55:58 »
Een uurtje geleden gemaakt. Er gebeurd vandaag erg weinig :)


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #655 Gepost op: 18 januari 2009, 17:58:51 »
't is zondag  ;)

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #656 Gepost op: 22 januari 2009, 14:21:52 »
Vandaag wel wat gebeurd. In Tilburg dan.

Kwam een stammetje Class 66 langs op Oisterwijk in de richting van Eindhoven. Mogelijk dat ze naar Duitsland onderweg zijn.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #657 Gepost op: 22 januari 2009, 14:38:01 »
Eh... maar ligt Tilburg aan de Betuweroute?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #658 Gepost op: 22 januari 2009, 14:40:53 »
Nee, maar waren wel de juiste 66's van European Rail Cargo

Staan al een tijdje bij NT in Tilburg.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Nauwelijks bulk via Betuwelijn
« Reactie #659 Gepost op: 22 januari 2009, 15:40:57 »
21 januari 2009

Ruim anderhalf jaar na de opening van de Betuwelijn gaat er nog nauwelijks bulklading over de 160 kilometer lange spoorlijn door problemen met beveiligingssystemen. Wanneer die worden opgelost, is onduidelijk.
Woordvoerder Jelle Rebbers van DB Schenker, de grootste bulkvervoerder op het spoornet: 'Eind dit jaar, zomer volgend jaar? Ik durf er geen verstandig woord over te zeggen.' Commercieel directeur Paul Goris van bulkstuwadoor EMO op de Maasvlakte, die jaarlijks ruim tien miljoen ton kolen en ertsen per trein verzendt, spreekt van 'het schandaal van Nederland'. 'Eerst werd het project in de ontwerpfase steeds duurder, nu zorgen aanhoudende problemen met de beveiliging voor onderbenutting en stijgende kosten.' Hij vindt dat de sector de maatschappelijke plicht heeft om het bulkvervoer zo snel mogelijk op de Betuwelijn te krijgen. EECV in Rotterdam en OBA in Amsterdam bevestigen dat ook al 'hun' kolen- en ertstreinen nog via het 'gemengde net' gaan.
DB Schenker leidt 'forse schade' doordat de treinen niet in één keer kunnen doorrijden, maar via het rangeerterrein Kijfhoek moeten. 'Die kosten kunnen we niet aan de klant doorberekenen', aldus Rebbers. De kern van het probleem is dat de Havenspoorlijn, de eerste 45 kilometer tussen Maasvlakte en Kijfhoek, de nieuwste versie (level 1) van het beveiligingssysteem ETCS krijgt. Dat is echter nog niet klaar en daarom moet op dit traject met diesellocs worden gereden.
  Het resterende deel, het A15-tracé, werkt met ETCS level 2. De elektrische locs kunnen daarmee overweg, maar DB Schenker zet ze in voor containertreinen en gemengde vrachtdiensten. Daarmee speelt ze in op het beleid van minister Eurlings, die gevaarlijke lading zo snel mogelijk op de Betuwelijn wil hebben. Rebbers schat de totale ECTS-kosten voor de Betuwelijn (Havenspoorlijn + A15-tracé) op 200 miljoen euro.
De enige bulkvervoerder op de lijn is het Franse Veolia dat dagelijks een kolentrein naar Dortmund rijdt. Die is relatief licht (1.600 ton) en wordt door één loc getrokken. De zwaardere DB Schenker-treinen hebben twee locs nodig, maar dubbeltractie is op de Betuwelijn technisch nog niet mogelijk.
Volgens Betuwelijnbeheerder Keyrail gaan er nu een 'kleine 200 treinen' per week over de lijn. Uitgaande van de infraheffing van 1,69 euro minus 7,5 procent ‘niet af malus' per kilometer is de jaaromzet drie miljoen euro. Theoretisch kan de lijn bijna 500 treinen per dag aan: tien per uur per richting.

bron:NT
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.